Jump to content
Annons

Är min dator för slö?


HaraldS (oregistrerad)

Recommended Posts

HaraldS (oregistrerad)

Jag jobbar ofta med ProTools och Reason ihop vilket jag funnit vara en för mina ändamål mycket lyckad kombination. Jag hade tills nyligen en DIGI 001 och hade aldrig några problem med driften. Men så fick jag för mig att jag skulle byta in den mot en 002 och medan jag väntar på att den skall levereras jobbar jag fn med Mbox.

Problemet är nu att Mbox ideligen stannar pga överbelastning i systemet. Jag har prövat med alla slags bufferinställningar men ingenting tycks hjälpa. Att bounca är stört omöjligt. Även när jag kör gamla inspelningar utan Reason som plugg uppstår detta problem i avsevärt högre grad än med med min gamla 001 vilken nästan aldrig klagade.

Jag trodde inte att Mbox krävde mycket av datorn. Måste jag skaffa en snabbare dator? Har en G4 533MHz. Har även en iBook G3 800MHz och det är minst lika struligt med den. Och hur blir det med 002. Går det överhuvud taget att öppna i min inte jättegamla burk?

HJÄLP!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
HaraldS (oregistrerad)

Jag har både 9.2.2 och 10.3.2 i min G4. 9:an går något bättre men proplemen är ändå betydande även där. Dessutom är det inte lika stabilt att köra Reason rewired i 9:an. Jag måste då ha ett program som heter REFUSE emellan. Detta program fungerade utmärkt innan jag ominstalerade alla program i samband med att jag tyckte det var dags att börja jobba i OSX men nu vill Reason inte följa med ordentligt.

Tror du det kan vara idé att installera mer minne? Jag har fn 512mb

/hs

Redigerat av HaraldS
Link to comment
Dela på andra sajter

. . . . . att börja jobba i OSX men nu vill Reason inte följa med ordentligt.

Tror du det kan vara idé att installera mer minne? Jag har fn 512mb

Glöm Refuse, den är det bara strul med. i 9 så använder jag IAC bussarna i OMS för att spela synka Reason. Men det är ostabilit.

Mer minne behöver du, helst det dubbla du har nu. OSX kräver sitt också.

Link to comment
Dela på andra sajter

HaraldS (oregistrerad)

Chris.

Om jag nu istället skulle skaffa mig en ny dator: vad tror du om valet mellan en 1.6GHz G5 och en Dual 1.25Ghz G4, borsett från att man ju inte kan boota 9:an i G5 men med tanke på att det är ProTools jag mest jobbar i?

Link to comment
Dela på andra sajter

Chris.

Om jag nu istället skulle skaffa mig en ny dator: vad tror du om valet mellan en 1.6GHz G5 och en Dual 1.25Ghz G4, borsett från att man ju inte kan boota 9:an i G5 men med tanke på att det är ProTools jag mest jobbar i?

jag är alltid för att köpa billigt dvs beg.

en dual 1.25 borde finnas för bra peng.

g5 skulle jag personligen vänta med.

jag har en dual 1ghz och har PT både under 9 och osx.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...