Jump to content
Annons

Två eller fler låtar i en och samma tråd


Valle

Recommended Posts

OK... jag har förgäves försökt nå ansvarig för forumet via såväl e-mail som PM. Jag är dock medveten om att det finns mycket arbete runtomkring såhär efter semestertider, så det är inte som jag beklagar mig.

Men som en liten chansning vänder jag mig till medlemmarna med en fråga som rör uppladdning av låtar:

Låt oss säga att jag har tre låtar som på sätt och vis knyter an till varandra (kalla det trilogi, helhetsprojekt eller vad som helst). Dessa tre låtar vill jag kunna ladda upp på forumets låtskriveriavdelning för kritik, synpunkter, förbannande etc. MEN — jag vill helst inte ladda upp låtarna separat i varsin egen tråd, utan helt enkelt samla dem i en och samma tråd.

Alltså: går det/är det tillåtet att (alternativt "work around") i underavd. Låtkritik skapa en (1) tråd som innehåller lyssningslänkar till alla tre låtar?

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tja.. Du laddar upp dom en efter en.. Sen skapar du tråden och presenterar dom alla tre genom att länka till dom 🙂

Man kan inte "skapa" enskilda trådar i avd. Låtkritik utan att ladda upp en låt. Att dessutom starta en tråd utanför avdelningen (det handlar ju om låtkritik) strider mot forumreglel #5 och i viss mån #6.

Link to comment
Dela på andra sajter

eller så laddar du upp 2 låtar på en ftp

och skapar en tråd med en låt och länkar till dom andra 2

Har funderat på det också, men frågan är om det är OK med forumreglerna... (StudioForums STIM-licens kanske endast omfattar verk som laddas upp på forumets egen server, och inte s.k. länkade verk).

Annars har jag eget serverutrymme att utnyttja, så det är inget problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

eller så laddar du upp 2 låtar på en ftp

och skapar en tråd med en låt och länkar till dom andra 2

Har funderat på det också, men frågan är om det är OK med forumreglerna... (StudioForums STIM-licens kanske endast omfattar verk som laddas upp på forumets egen server, och inte s.k. länkade verk).

Annars har jag eget serverutrymme att utnyttja, så det är inget problem.

har sett några som gjort så

ex: EXEMPEL

Redigerat av kettmpa
Link to comment
Dela på andra sajter

He he... Min undran ovan måste vara av korkad karaktär som inte förtjänar något svar från någon moderator — oavsett frågan ställs genom e-mail, PM eller en dedicerad tråd. (Jag kan svära på att jag och t.ex. Royen läste tråden samtidigt vid minst ett tillfälle igår 😛)

Skitsamma... Jag kör de oblygas norm när/om det blir aktuellt med uppladdning, och hittar på en lösning själv eftersom ju "alla andra gör det".

Tack, i alla fall, till hegobald och kettmpa!

Peace, love and Rock & Roll! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan Ladda upp en låt och sen går man in och trycker på uppdatera och laddar upp en ny fil. Då kan man välja att spara den gamla. Kanske inte riktigt idealt, men det funkar ju.

Ja, i detta fall är det denna lösning som fungerar för tillfället. Som någon var inne på, så finns det alternativ:

1. Ladda upp alla låtar separat, och låt dem ta upp varsin tråd. Inled namnet med 01, 02 och 03 så blir det extra tydligt.

2. Kopiera adresserna till alla tre låtar och gör en liten länklista med dem.

3. Gå tillbaka till respektive låtsida (ej tråd), redigera låtinformationen och klista in länklistan.

Då blir det tydligt överallt att det handlar om en trilogi, och det blir lätt att hitta alla delar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...