Jump to content
Annons

Får inget ljud i TC Konnekt 8


superwave

Recommended Posts

Halloj,

Har precis installerat mitt TC Konnekt 8 till musiklaptopen men får inte ett ljud ur det!

Jag har installerat drivisarna och datorn hittar ljudkortet, dock så verkar datorn tappa

kontakten med ljudkortet från och till, jag ska prova installera andra drivisar till firewire-

kortet, eller alternativt köpa ett annat firewire-kort.

Men men... Hursomhelst, när det väl har kontakt så borde jag väl få ljud ur det?

Just nu så får jag inte ett enda ljud! Det enda ljudet som kommer är ljudet ur de inbyggda

högtalarna i bärbara datorn!

Vad har jag gjort för fel?

Detta är hur jag kopplat:

* Firewirekabel mellan datorn och Konnekt 8:an.

* Kabel med 2x Teleansl i ena änden från Line Out L/R på Konnekt 8:an till 2x RCA på Line In på stereon

Det borde ju ge ljud tycker jag? Jag får inte ens ljud i hörlurarna när jag ansluter dem

till någon av de två hörlursutgångarna på Konnekt 8:an.

Tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Testat att köra med strömadaptern till kortet?

Ja den är inkopplad och kortet har ju ström, så det fungerar så långt.

Jag har beställt ett nytt firewire-kort med TI-chipset på, får hoppas att

det kommer lösa problemen. Fick det tipset av Musikbörsen, bara att vänta

och se...

Link to comment
Dela på andra sajter

att se om det är firewire-kommunikationen som är problemet är enkelt med dessa ljudkort. lyser den blå lampan vid firewiresymbolen på ljudkortet? om den gör det är det troligen snarare ett inställnings-/drivrutinsproblem än problem med din firewirekrets. behöver väl knappt fråga om du laddat ner de senaste drivrutinerna från www.tcelectronic.com ..?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...