Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag ska snart börja spela in med mitt band vilket kommer bli våran första inspelning. Jag skulle vilja veta ett par bra EQ-pluggar som jag kan använda till t.ex. trummix, gitarr etc?

Om ni har några andra tips som skulle kunna underlätta inspelning/mixning så lyssnar jag gärna 😄

Annons
Postat

Det finns ju såklart riktigt bra eq-pluggar i mjukvaruform från till exempel Sonalksis, UAD och Sonnox. Men det viktigaste är trots allt personen vid spakarna, kan man inte få ett bra ljud med Logics channel-eq lär man inte få det med någon annan plugg heller.

Postat
Det finns ju såklart riktigt bra eq-pluggar i mjukvaruform från till exempel Sonalksis, UAD och Sonnox. Men det viktigaste är trots allt personen vid spakarna, kan man inte få ett bra ljud med Logics channel-eq lär man inte få det med någon annan plugg heller.

Håller med. Och av ren lättja åker den på de flesta spåren i en mix. Kan knappt minnas hur Logics övriga EQ's låter. Joförresten, linphase använder jag vid enstaka tillfällen.

Postat (redigerat)

Håller med. Och av ren lättja åker den på de flesta spåren i en mix. Kan knappt minnas hur Logics övriga EQ's låter. Joförresten, linphase använder jag vid enstaka tillfällen.

Den har jag använt en gång faktiskt. En OH-kanal lät konstig med Channel-eq, men ett byte till linphase fixade biffen den gången.

Redigerat av Emil
Postat
Och av ren lättja åker den på de flesta spåren i en mix.

Samma här , och om jag e mer ambitiös så brukar MH Channelstrip åka på istället.

Men mest för att man har Gate,Compressor och EQ i samma så man slipper en jävla massa pluggar på en å samma kanal.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.