Jump to content
Annons

2 Jerker versioner?


Coffeemidget

Recommended Posts

Ska skaffa mig en Jerker (Ikea's most awesome datorbord ever) dom verkar inte vara tillgängliga via Ikea längre så jag har nosat upp några genom annonser. Nu verkar det som om att det finns två versioner av Jerkermodellen. En ny och en gammal varav ingen längre säljs.

Jag undrar vad skillnaderna mellan dem är. marginellt eller märkbart?

Har tänkt att slå till nu i helgen och skulle gärna vilja veta så fort som möjligt så jag inte nappar på fel...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)
Ska skaffa mig en Jerker (Ikea's most awesome datorbord ever) dom verkar inte vara tillgängliga via Ikea längre så jag har nosat upp några genom annonser. Nu verkar det som om att det finns två versioner av Jerkermodellen. En ny och en gammal varav ingen längre säljs.

Jag undrar vad skillnaderna mellan dem är. marginellt eller märkbart?

Har tänkt att slå till nu i helgen och skulle gärna vilja veta så fort som möjligt så jag inte nappar på fel...

Har du googlat och kollat eventualla bilder som kan tänkas finnas??

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovars. Hittar en del variationer som förbryllar mig. Vet ju inte vad standarden är. har sett Jerkers med ljusgrå metallställning och ljus björk fast utan svänghyllor, sett jerkers med svart metallställning och mörkare bordsskivar med svänghyllor. det finns tydligen olika stora svänghylle-addons också.

Svänghyllorna är nog det viktigaste, cause o' those monitorz...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har den ursprungliga modellen.

Här är en gammal bild - kan inte ta någon ny just nu eftersom det är så in i h-e rörigt... 😉

jerkerbord.jpg

Den största skillnaden mellan den och nästa modell, tror jag var att på min modell finns det två snedställda utdragbara skivor under bänkskivan (du skymtar dem precis i underkant av bilden) och att designen på sidohyllorna ändrades. Jag tyckte egentligen att den gamla designen på hyllorna känder säkrare - men nu har jag haft P33A med A7 ovanpå i över ett år utan några problem på den nya modellen, så det funkar bra med den sortens hyllor också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den äldre med grå ställning och ljus björkfanér är mer modul-uppbyggd. Det är därför du sett den med och utan sidohyllor.

Fullt utbyggd kan man ha en bordsskiva, två hyllplan och så många sidohyllor (två olika storlekar) som man får plats med.

Den senare modellen var en lite enklare allt-i-ett variant. Två sidohyllor, en skiva och ett hyllplan har jag för mig.

Edit: Nu när jag ser Cleas bild inser jag att det inte var så enkelt som att alla gamla hade ljusgrå ställning och björkfanér. Hur som helst så håller jag med om att den äldre känns robustare.

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska skaffa mig en Jerker (Ikea's most awesome datorbord ever) dom verkar inte vara tillgängliga via Ikea längre så jag har nosat upp några genom annonser. Nu verkar det som om att det finns två versioner av Jerkermodellen. En ny och en gammal varav ingen längre säljs.

Jag undrar vad skillnaderna mellan dem är. marginellt eller märkbart?

Har tänkt att slå till nu i helgen och skulle gärna vilja veta så fort som möjligt så jag inte nappar på fel...

Jag har båda modellerna och om det bara finns två modeller av dom så är den nyare modellen bredare än den gamla. Jag fick in två CRT-skärmar och en ganska stor mixer (Behringer Eurorack UB2442FX-Pro) på den nyare modellen, på den äldre modellen har jag bara plats för mixern och en CRT-skärm. Sedan tycker jag att den nyare modellen känns djupare också, men det kan bero på att jag numer har betydligt mindre prylar på det bordet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lärorikt!

Okej. Passar de två olika modellernas extratillbehör såsom extra hyllor och hyllplan till varandra då?

Jäpp! Det är samma avstånd mellan hålen i de långa benen. Jag har både den gamla och den nya modellens svängbara hyllor till mitt bord. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...