Jump to content
Annons

behöver hjälp med min Vamp 2.


FXboy

Recommended Posts

Tja. Har köpt nyligen än vamp2. Har rockat ut för lite problem. . När jag köpte den så kopplade jag in den bara i ljudkortet o sen tryckte jag bara på tuner så kunde man spela in rent ljud. Men nu när jag trycker på tuner så kommer de inte rent ljud utan effekten är med i bakgrunden . Läste på deras manual men hitta inte hur man återställer detta. Hoppas ni kan hjälpa mig med detta skulle va hjärtligt tacksam

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
raso (oregistrerad)

"(...)rockat ut för problem." Förlåt, jag kunde inte hindra mig själv. Det var en väldigt bra ordvits 😛

Jag har själv en V-amp 2 men kopplar aldrig den till ljudkortet då jag upplever att amplitube är bättre. Men kan du inte bara ändra till clean ljud på nästa bokstav och footswitcha? annars finns det en knappkombination som "nollställer" V-ampen. alltså så att defaultljuden kommer tillbaka om du sparat över dom. det står någonstans i manualen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fel stavat av mig hehe. Som jag sa förr, när jag köpte den så kunde jag koppla den direkt i ljudkorten o bara tryckte på tuner så kom de clean ljud då kunde jag använa guitar rig el amplitube effekter osv . Men tror att jag gjorde nåt tryckte på nåt fel knap. Men jag hitta inte i manualen hur man återställer detta

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...