Jump to content
Annons

Olika användare i XP


Frekvens

Recommended Posts

Jag har en HP laptop som är hyffsad stabil att göra musik på. Sitter med tanken att formatera om den i dagarna, och då är frågan om jag ska passa på att göra två användar-konton av något slag. Ett enbart för musik utan autostart av virusprogram, brandväggar, msn och dylikt.

Nu stänger jag av funktionerna manuelt när jag ska sätta mig med Cubase, och känner att ibland skulle det vara skönt att växla användare. Blir det stor skillnad i minnesanvändning osv, eller är det onödig lyx?

Finns det någon tråd jag missat som behandlar ämnet, eller finns det någon annanstans jag kan läsa om det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har en HP laptop som är hyffsad stabil att göra musik på. Sitter med tanken att formatera om den i dagarna, och då är frågan om jag ska passa på att göra två användar-konton av något slag. Ett enbart för musik utan autostart av virusprogram, brandväggar, msn och dylikt.

Nu stänger jag av funktionerna manuelt när jag ska sätta mig med Cubase, och känner att ibland skulle det vara skönt att växla användare. Blir det stor skillnad i minnesanvändning osv, eller är det onödig lyx?

Finns det någon tråd jag missat som behandlar ämnet, eller finns det någon annanstans jag kan läsa om det?

Du kommer inte att kunna ha två användar konto, på samma windows, det kommer inte att hjälpa, du kommer ändå att få stänga av Antivirus Prog+Annat, om du vill göra musik.

-Det du kan göra är att partitionera din disk i två partitioner, där den ena är för internet och Spel.

Och den andra till musik. utan antivirus, internet och spel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kommer inte att kunna ha två användar konto, på samma windows, det kommer inte att hjälpa, du kommer ändå att få stänga av Antivirus Prog+Annat, om du vill göra musik.

-Det du kan göra är att partitionera din disk i två partitioner, där den ena är för internet och Spel.

Och den andra till musik. utan antivirus, internet och spel.

Håller med. Har försökt, och löste en del med något jag hittade på nätet typ start menu control panel (redigera registry start-up keys för olika users). Men det var jobbigt andå. Nu stänger jag bara av nätverk, AV osv om det behövs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för informationen. Att partitionera hd:n är nog ingen större idé. Den är bara på 60 gb och jag kämpar ständigt för att hålla de procenten lediga som behövs defragmeringen. Får gå den ekonomidödande vägen och köpa en för ändamålet ansedd laptop såsmåningom.

Håller ju ändå hd:n hyffsat ren från spel och onödigheter.

Tare lungt! Trevlig lill-lördag och hoppas Barca vinner ikväll för er som kollar på CL 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...