Jump to content
Annons

Hej hopp


Vallhagen

Recommended Posts

Tjena forumet. Presentationsdags för mig som ny här? Trevlig ide 😏

Slängde precis iväg min första fråga under "allmänt". Läs och svara!

***

Och hur gör man en lång historia kort?

Som tonåring på 80-talet tillhörde jag hårdrocksfalangen. Lirade gitarr och vägrade lära mig nåt om synthar. "...ingen känsla..." ni vet. Allt som var mer digitaliserat än en Cry baby wahwah var inte värt att skruva på. Jag har också på något märkligt sätt under alla år lyckats undvika att fatta hur ett vanligt mixerbord funkar... tills nu då...

Kan ju möjligen förklaras med min professionella bana inom elektonik/elmiljö/programmering/flygelektronik. Skomakarns barn ni vet. Tekniken på jobbet och de akustiska instrumenten hemma.

Men men, tiden går ju, och tvärsnittet mellan dåtidens synthare och hårdrockare är ju numera fullständigt utsuddat (okokok säg emot mig då...). Och här sitter jag översållad med nya digitala prylar och kan knappt slita mig... Skitkul 🙂

Får väl bara hoppas att jag får ur mig några alster också... och inte bara fastnar bland alla dessa tusentals pluggar/effekter/samplingar/PC-dilemman... Får inte glömma skalövningarna på ibanezen heller:)

Vi hörs därute!

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kul, jag var oxå hårdrockare med fett hår och fula kläder på 80-talet. Första halvan av det. Andra halvan var jag synthare med sockervatten i håret och sönderrivna lakan kring anklarna. Nitbältet använde jag hela tiden. 🙂

Välkommen hit! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev hårdråkkare när Iron Maiden släppte sitt album "666 the number of the beast"... men förstod aldrig vad som var så bra med Human League..kanske var därför man aldrig blev syntare på riktigt?.

Öhmm..Välkommen hit Vallhagen

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Faktiskt inget färskt... har ingen hemsida med länkar o grejjer... är dessutom såpass ny i det här så jag har bara hederliga kassettkopior på det jag gjort hemma än så länge... har alldeles nys skaffat snabb dator, första CD-brännaren och bredband:)

MEN!!! Om mr Jazzman eller någon annan är intresserad av hur det lät i Linköping för 20 år sedan (ha överseende, jag var 17 bast:) ) så klicka på:

http://www.b-sound.com/lennys.htm

där det också finns en mer komplett story, som möjligen breddar bilden av mig/oss som "bara" hårdrockare...

..Återkommer med färskare mp3-or!

mvh

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...