Jump to content
Annons

Modifiera mixerbord


Manipulation

Recommended Posts

Tjabba, skulle man kunna modda ett mixerbord så att man kan använda kanalstripparna för sig?

Min fråga är alltså om jag kan använda en kanalstrip som preamp och skicka ut till ljudkortet eller bandspelaren.

Öm jag hoppas ni förstår annars är det bara fråga. Men det jag vill är att få så kallade direkt ut kanaler på ett mixerbord som inte har det från början någon ner mix funktion behövs inte.

Eddit=Lödning har jag inga problem med.

Redigerat av Manipulation
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Allt går. Frågan är om det är värt det. Vad är det för mixbord?

På många mixbord finns en "insert" som man kan sno signalen från. Det räcker då med att löda kontakt / kabel lite speciellt vilket är mycket enkelt om man kan det det. Som att cykla ungefär, lätt om man kan det alltså.

Gunnar

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Allt går. Frågan är om det är värt det. Vad är det för mixbord?

På många mixbord finns en "insert" som man kan sno signalen från. Det räcker då med att löda kontakt / kabel lite speciellt vilket är mycket enkelt om man kan det det. Som att cykla ungefär, lätt om man kan det alltså.

Gunnar

Det beror på vad jag får tag på men just nu lutar det åt en gammal Amtech.

Men om jag löder på en tele hona på insert hanen blir det väll bara en kopia på singnalen som jag stoppar in? Vill att den går igenom strippens preamp för att förstärka singnalen 😎

Redigerat av Manipulation
Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
Allt går. Frågan är om det är värt det. Vad är det för mixbord?

På många mixbord finns en "insert" som man kan sno signalen från. Det räcker då med att löda kontakt / kabel lite speciellt vilket är mycket enkelt om man kan det det. Som att cykla ungefär, lätt om man kan det alltså.

Gunnar

Det beror på vad jag får tag på men just nu lutar det åt en gammal Amtech.

Men om jag löder på en tele hona på insert hanen blir det väll bara en kopia på singnalen som jag stoppar in? Vill att den går igenom strippens preamp för att förstärka singnalen 😎

Insert ligger alltid efter preamp, nåt som däremot kan variera är om det ligger innan eller efter EQ.

Redigerat av Elof
Link to comment
Dela på andra sajter

Ahh okej, om det är före eller efter eq spelar ingen roll för mig då jag ska ha det som ett 8 kanaligt preamp till ljudkortet.

Men då funkar alltså den modifikationen jag vill om jag hajjat allt rätt=]

HÄR finns instruktioner om hur du kopplar. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahh okej, om det är före eller efter eq spelar ingen roll för mig då jag ska ha det som ett 8 kanaligt preamp till ljudkortet.

Men då funkar alltså den modifikationen jag vill om jag hajjat allt rätt=]

HÄR finns instruktioner om hur du kopplar. 😄

Ahh tack så mycke:) Ha det bra trevlighälj!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...