Jump to content
Annons

Artister som du förvånas över låta skit?


Recommended Posts

Lägg av!!!

Du fattar väl att det är Latency det handlar om?

Hur tror du att övriga medlemmar i Metallica skulle klarat av att spela om det låtit så på scenen?

I så fall skulle de vara musikgenier!

Öh.. latency? Varför skulle Latency göra att en dubbelkagge plötsligt låter svag och slarvig?

Det är bara dumt att försöka försvara Lars Ulrich. Lyssna igenom lite konserter från 2007-2008, det låter riktigt dåligt hela tiden. Så fort det ska börja trampas lite snabbt så smeker han bastrummorna och/eller så är det helt vansinnigt slarvigt.

Kolla denna videon: http://www.youtube.com/watch?v=8FkJIlCBoZI

01.50 in i filmen kommer ett rakt 16-delsmönster som han PISKAR. SÅ ska dubbelkagge låta. Tyvärr har Lars inte trampat något i närheten av så senaste 5 åren och det blir bara sämre och sämre nu.

Jag är själv metaltrummis(och inte "rockig" metaltrummisar utan extrem-metal, dödsmetal på mycket snabbare nivåer än något Metallica någonsin spelat) och att tro att "One"-videon är ett resultat av något annat än Ulrichs slarviga spel är bara att förneka fakta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 78
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Demomannen: Jag håller med dig. Totalt jävla ointressant tråd som bara går ut på att racka ner en massa skit. Precis som den där andra tråden som handlar om det där bandet som finns på myspace. Om det låter skit och om dom är kassa musiker, vem fan bryr sig?

Tydligen bara en massa gymnasiemobbare som måste tracka andra för att inbilla sig själva att dom är något att ha i musikväg.

Suger with skill: Vad fan vill du säga med den här tråden?

Men snacka om att överreagera... Gymnasiemobbare??? 😄😛🙂

Jesus....

Link to comment
Dela på andra sajter

Fredrik Karlsson: Som TheOppositesCollide så är det bara slarvigt spelat. Jag tycker Metallica har varit ett av världens bästa band så jag tycker absolut inte illa om dem men den insatsen blev jag verkligen förvånad över att han inte kunde fixa efter så många år som trummis.

Förövrigt TheOppositesCollide, är inte kaggen i 16delstrioler? Har alltid spelat gitarrerna så och de syncar ju med kaggarna.

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article2152408.ab en kille som inte tål kritik om det stämmer 😄 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Fredrik Karlsson: Som TheOppositesCollide så är det bara slarvigt spelat. Jag tycker Metallica har varit ett av världens bästa band så jag tycker absolut inte illa om dem men den insatsen blev jag verkligen förvånad över att han inte kunde fixa efter så många år som trummis.

Förövrigt TheOppositesCollide, är inte kaggen i 16delstrioler? Har alltid spelat gitarrerna så och de syncar ju med kaggarna.

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article2152408.ab en kille som inte tål kritik om det stämmer 😄 .

Kaggen i "One" är det ja, men i "Blackened" som jag länkade till är det raka 16-delar.

För att förtydliga min ståndpunkt till Metallica så vill jag göra det väldigt tydligt att jag INTE är en "Metallica"-hatare. Metallica är anledningen till att jag började spela musik från första början och jag ser fortfarande dom som min största och viktigaste influens någonsin.

Men det Metallica som turnerar nu gör inte rättvisa åt de genier de var när de komponerade "...And justice for all" eller "Master of Puppts" som är milstolpar i metal-historien.

Link to comment
Dela på andra sajter

att tro att "One"-videon är ett resultat av något annat än Ulrichs slarviga spel är bara att förneka fakta.

Tyvärr så är det du som förnekar fakta!

Detta är en typisk Latencyeffekt och hade du stått på scenen så hade allt låtit normalt!

Det skulle vara omöjligt för övriga medlemmar i bandet att överhuvudtaget spela till en sådan trumtakt!

Link to comment
Dela på andra sajter

att tro att "One"-videon är ett resultat av något annat än Ulrichs slarviga spel är bara att förneka fakta.

Tyvärr så är det du som förnekar fakta!

Detta är en typisk Latencyeffekt och hade du stått på scenen så hade allt låtit normalt!

Det skulle vara omöjligt för övriga medlemmar i bandet att överhuvudtaget spela till en sådan trumtakt!

Förklara vad du menar med latencyeffekt!

Link to comment
Dela på andra sajter

att tro att "One"-videon är ett resultat av något annat än Ulrichs slarviga spel är bara att förneka fakta.

Tyvärr så är det du som förnekar fakta!

Detta är en typisk Latencyeffekt och hade du stått på scenen så hade allt låtit normalt!

Det skulle vara omöjligt för övriga medlemmar i bandet att överhuvudtaget spela till en sådan trumtakt!

Förklara vad du menar med latencyeffekt!

Ungefär som när en sångare kan sjunga en hel eller halvton fel i en hel konsert. Naturligtvis gör han inte det utan micken som fångar ljudet i kameran hinner inte med riktigt!

Varför ser och hör du dessa fel endast på dåliga bootlegupptagningar och inte på seriöst inspelade upptagningar?

Jo därför att med rätt utrustning och riktiga ljudtekniker finns ingen hörbar latency!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnat på Metallica klippet nu igen!

Och även virvlen ligger i otakt (släpar)?

Menar Du/Ni att han inte änns orkar hålla takten med virvlen??

Är det inte mer logiskt att det är fördröjningen i ljudupptagningen som inte stämmer?

Nja kanske skulle använda öronen och framförallt sunt förnuft innan man kläcker ur sig en massa strunt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Så du menar med den sk "latencyeffekten" att ett färdigt ljudmatreal i det här fallet en monofil att trummorna i det här fallet släpar efter men inte gitarrerna? För skulle det vara den sk "latencyeffekten" som du påstår så borde även allt annat ligga fel.

Edit: Sär skriv ning

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

att tro att "One"-videon är ett resultat av något annat än Ulrichs slarviga spel är bara att förneka fakta.

Tyvärr så är det du som förnekar fakta!

Detta är en typisk Latencyeffekt och hade du stått på scenen så hade allt låtit normalt!

Det skulle vara omöjligt för övriga medlemmar i bandet att överhuvudtaget spela till en sådan trumtakt!

Herregud....

För det första, hur kan man kalla en fler-kamera-vinklig högkvalitésupptagning för "bootleg"? Detta är Metallicas egna inspelningar.

För det andra, en latency hur magisk du än tycker du är eliminerar inte baskaggeslag. Det vi ska höra höra här är en session av 16-delstrioler, dvs 6 stycken slag i rak följd i exakt samma dynamiska styrka och utan svajande längd mellan varandra. Väldigt simpelt.

Det vi hör i själva verket dock, är allt mellan 4-6 patetiskt utförda slag, dynamiken är det lite hur det vill med och utförandet är överlag slarvigt och dåligt.

http://www.youtube.com/watch?v=UG1jgWizzU4 ta en titt på denna videon, det var den första jag hittade när jag sökte "Metallica One 2007", så jag har inte "letat upp något taskigt exempel".

Här börjar han ganska bra, lite slarvigt, men ganska bra tryck bakom slagen osv. Sen när gitarrerna kommer in börjar det sacka, slagen utförs lättare och lättare och mot slutet låter det helt jävla skitdåligt. Precis som varenda annan spelning från 2007-2008, helt enkelt ett resultat av att Lars inte övar längre. Ska du skylla på latencyn här igen? Men den väntar med att kicka in efter 10 sekunder?

Självklart kan bandet ändå spela till det. Slagen på hi-haten och virvel ligger ju platt som dom är ändå och dom vet ju hur det ska låta, det är ju ett löjligt simpelt mönster. Men trummorna är svindåligt spelade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte Metalicas försvarare men jag är tämligen säker på att dom kan sina saker och är helt inne på Fredriks linje.

Alla vill så gärna hitta skumma klipp där man en gång för alla bevisar att ett känt band eller en känd sångare har andra som fixar allt åt dom men det är fel.

Enrice Inglesias kan inte sjunga. Brittney skulle inte vara någonting om hon inte blandade ut sin röst med svenska körsångerskor. Ulric kan inte hålla takten. Bullshit!

Den enda stora artits som mig veterligt inte kunde spela var Sid Vicious men han var så stor på många andra sätt så det är helt förlåtet.

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla denna videon: http://www.youtube.com/watch?v=8FkJIlCBoZI

01.50 in i filmen kommer ett rakt 16-delsmönster som han PISKAR. SÅ ska dubbelkagge låta. Tyvärr har Lars inte trampat något i närheten av så senaste 5 åren och det blir bara sämre och sämre nu.

Är själv Metallicafan (bäst att säga det va :rolleyes: ) Måhänt att han piskar vid 1.50 men herregud.. antalet missar på den låten och länken passerar ju en handfull - Så ÄR det! Grabben spelar generellt..vad ska man kalla det..odynamiskt och överladdat hårt vilket resulterar i en hel del slarvighet. Det räcker ju att kolla på honom så förstår man ju att det då och då kommer att barka åt..ni vet! Såg dom på ett avslappnat showcase för några år sen och wow - allt inkl. Ulrich satt som en smäck!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla denna videon: http://www.youtube.com/watch?v=8FkJIlCBoZI

01.50 in i filmen kommer ett rakt 16-delsmönster som han PISKAR. SÅ ska dubbelkagge låta. Tyvärr har Lars inte trampat något i närheten av så senaste 5 åren och det blir bara sämre och sämre nu.

Är själv Metallicafan (bäst att säga det va :rolleyes: ) Måhänt att han piskar vid 1.50 men herregud.. antalet missar på den låten och länken passerar ju en handfull - Så ÄR det! Grabben spelar generellt..vad ska man kalla det..odynamiskt och överladdat hårt vilket resulterar i en hel del slarvighet. Det räcker ju att kolla på honom så förstår man ju att det då och då kommer att barka åt..ni vet! Såg dom på ett avslappnat showcase för några år sen och wow - allt inkl. Ulrich satt som en smäck!

Men hej hej, är hårt slående en ursäkt för att vara kass på sitt instrument nu plötsligt?

Lars har aldrig varit en särskilt bra trummis, men när det begav sig så får man ge honom att han stog för en helt ny genre av snabbt och brutalt spelande, och det ska han ha respekt för.

Men så som han spelar nu överlag är bara slarvigt, lite degigt och otajt. Lars skulle behöva en spark i röven och lite inspiration men han är väl för rik för att förbättras numera.

Link to comment
Dela på andra sajter

att tro att "One"-videon är ett resultat av något annat än Ulrichs slarviga spel är bara att förneka fakta.

Tyvärr så är det du som förnekar fakta!

Detta är en typisk Latencyeffekt och hade du stått på scenen så hade allt låtit normalt!

Det skulle vara omöjligt för övriga medlemmar i bandet att överhuvudtaget spela till en sådan trumtakt!

Detta är Metallicas egna inspelningar.

Hur jävla dumma är de som lägger upp så dåliga klipp?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla denna videon: http://www.youtube.com/watch?v=8FkJIlCBoZI

01.50 in i filmen kommer ett rakt 16-delsmönster som han PISKAR. SÅ ska dubbelkagge låta. Tyvärr har Lars inte trampat något i närheten av så senaste 5 åren och det blir bara sämre och sämre nu.

Är själv Metallicafan (bäst att säga det va :rolleyes: ) Måhänt att han piskar vid 1.50 men herregud.. antalet missar på den låten och länken passerar ju en handfull - Så ÄR det! Grabben spelar generellt..vad ska man kalla det..odynamiskt och överladdat hårt vilket resulterar i en hel del slarvighet. Det räcker ju att kolla på honom så förstår man ju att det då och då kommer att barka åt..ni vet! Såg dom på ett avslappnat showcase för några år sen och wow - allt inkl. Ulrich satt som en smäck!

Men hej hej, är hårt slående en ursäkt för att vara kass på sitt instrument nu plötsligt?

Lars har aldrig varit en särskilt bra trummis, men när det begav sig så får man ge honom att han stog för en helt ny genre av snabbt och brutalt spelande, och det ska han ha respekt för.

Men så som han spelar nu överlag är bara slarvigt, lite degigt och otajt. Lars skulle behöva en spark i röven och lite inspiration men han är väl för rik för att förbättras numera.

Ursäkta formuleringen eftersom du missförstod.. Självklart inte! "överladdat hårt" blir nu istället "överladdat spänt" I övrigt håller jag helt med dig 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Lars har aldrig varit en särskilt bra trummis,

??

Lägg av nu!!

Du är bättre va?

Inte alls min mening att få det att verka som att jag är något egoistiskt rövhål men ja, jag skulle springa cirklar kring Lars Ulrich vilken dag som helst.

Och likväl är det otroligt många trummisar som skulle springa cirklar kring mig, vilken dag som helst. Dansken är dock inte en av dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lars har aldrig varit en särskilt bra trummis,

??

Lägg av nu!!

Du är bättre va?

Inte alls min mening att få det att verka som att jag är något egoistiskt rövhål men ja, jag skulle springa cirklar kring Lars Ulrich vilken dag som helst.

Och likväl är det otroligt många trummisar som skulle springa cirklar kring mig, vilken dag som helst. Dansken är dock inte en av dom.

Imponerande av en gymnasieelev att spela skiten ur en världstrummis!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls min mening att få det att verka som att jag är något egoistiskt rövhål men ja, jag skulle springa cirklar kring Lars Ulrich vilken dag som helst.

Och likväl är det otroligt många trummisar som skulle springa cirklar kring mig, vilken dag som helst. Dansken är dock inte en av dom.

Imponerande av en gymnasieelev att spela skiten ur en världstrummis!

Varför så spydig, Fredrik?

Det är väl inte så svårt att tänka sig bättre trummisar än Lars Ulrich. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Lars har aldrig varit en särskilt bra trummis,

??

Lägg av nu!!

Du är bättre va?

Inte alls min mening att få det att verka som att jag är något egoistiskt rövhål men ja, jag skulle springa cirklar kring Lars Ulrich vilken dag som helst.

Och likväl är det otroligt många trummisar som skulle springa cirklar kring mig, vilken dag som helst. Dansken är dock inte en av dom.

Kom igen, knäcker du Lars prestation i

klippet? Lyssna bara vid ca 2:22 ...
Link to comment
Dela på andra sajter

Lars har aldrig varit en särskilt bra trummis,

??

Lägg av nu!!

Du är bättre va?

Inte alls min mening att få det att verka som att jag är något egoistiskt rövhål men ja, jag skulle springa cirklar kring Lars Ulrich vilken dag som helst.

Och likväl är det otroligt många trummisar som skulle springa cirklar kring mig, vilken dag som helst. Dansken är dock inte en av dom.

Kom igen, knäcker du Lars prestation i

klippet? Lyssna bara vid ca 2:22 ...

Hahaha! 😄 Ja, svara ärligt. Kan du göra bättre? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lars har aldrig varit en särskilt bra trummis,

??

Lägg av nu!!

Du är bättre va?

Inte alls min mening att få det att verka som att jag är något egoistiskt rövhål men ja, jag skulle springa cirklar kring Lars Ulrich vilken dag som helst.

Och likväl är det otroligt många trummisar som skulle springa cirklar kring mig, vilken dag som helst. Dansken är dock inte en av dom.

Imponerande av en gymnasieelev att spela skiten ur en världstrummis!

Ja det är ju hysteriskt svårt att tävla med legenden, myten, den übertekniskt snabba och tajta Lars Ulrich?! Gimmie a break.

Jag har sagt rakt igenom tråden att jag älskar och respekterar Metallica och att Lars Ulrich gjort mycket för trumvärlden som helhet genom att introducera en ny, råare stil. Men det betyder inte att han i dagens standard är något att hänga i julgranen.

Ta en titt på denna metal-prodigy. http://www.youtube.com/watch?v=zWKpAgl-Stc

Killen är 18 år gammal och är redan i världseliten bland dödsmetaltrummisar. Är det så svårt att tro att jag som 20-åring med 3 års musikskola i ryggen och 4 års studier i trummor och slagverk hos "Darkanes" Peter Wildoer är bättre en platt gammal rak 4/4-trummis som Lars Ulrich? Kom igen nu, get with the program.

Redigerat av TheOppositesCollide
Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte Metalicas försvarare men jag är tämligen säker på att dom kan sina saker och är helt inne på Fredriks linje.

Alla vill så gärna hitta skumma klipp där man en gång för alla bevisar att ett känt band eller en känd sångare har andra som fixar allt åt dom men det är fel.

Enrice Inglesias kan inte sjunga. Brittney skulle inte vara någonting om hon inte blandade ut sin röst med svenska körsångerskor. Ulric kan inte hålla takten. Bullshit!

Den enda stora artits som mig veterligt inte kunde spela var Sid Vicious men han var så stor på många andra sätt så det är helt förlåtet.

Ingen hävdar att han inte kan spela trummor men han kan inte hålla tighta dubbelkaggar någon längre tid och det har alltid varit hans svaghet, de flesta trummisar har någon. Däremot låter det riktigt bra i långsammare partier pga att han slår så hårt, där anser jag han hör till de bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är helt övertygad att det finns bättre trummisar än Lars Ulric både i Bygdsele och Hanoi.

Men det är ointresant.

Har man någonting att komma med så gör man det.

Jag förtår inte bråket och jag skiter fullständigt i Metalica. Det enda jag vet är om ni vet allt så bra. Varför inte ta deras plats!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså...ni är ju inte kloka på en fläck...men tack för kul läsning!

För övrigt är det väl inget konstigt eller ovanligt att s.k. världsartister tacklar av...är man närmare 50 och bara "in it for the money" så blir det ju självklart så. Chicago-gubbsen är väl förresten runt 60 och säkert trötta som fan, så jag kan tänka mig att det var saggigt.

Utvecklingen i spelskicklighet har ju accelererat enormt de senaste tio åren...bl. a. tack vare kommunala musikskolan och många andra högklassiga utbildningar...

Sen fattar ju inte kidsen nu för tiden att det kan vara svårt att spela...dom har missat det helt liksom...

Så rent speltekniskt finns det många unga runt om i Sverige som kan mäta sig med eller t.o.m. vara bättre än många s.k. världsartister.

Believe it or not, men Ringo Starr vann många omröstningar som världens bästa trummis på sextitalet!!! John Lennon fick en fråga om det en gång och fnös till svar: "Ringo är inte ens bästa trummisen i The Beatles..."

Lev väl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men man behöver heller inte använda sitt ogillande för att skapa sin egen identitet - det är barnsligt, småaktigt och bonnsvenskt.

Jahaa, det var DET han menade med den här tråden, jag satt just själv och funderade 😄

Hur skapar du DIN identitet, demomannen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...