FredrikMikaelsson Postat 23 mars 2008 Postat 23 mars 2008 (redigerat) Tjenare, har sett att det finns endel trÄdar i Àmnet men vill ÀndÄ starta en ny för att vara pÄ sÀkra sidan att jag inte missar nÄgot. Det gick ju inte sÄbra sist jag skulle ge ut en skiva med artistnamn... Först tÀnkte jag skita i artistnamn helt o bara köra pÄ Fredrik Mikaelsson, men folk i branchen sÀger att jag mÄste ha nÄgot lite ballare för att kunna nÄ ut ordentligt. SÄ vad gör jag nu, nÀr jag kommit pÄ nÄgra förslag och ska kolla om nÄgon har det sedan innan? MÄste jag regga namnet hos PRV? Var mer Àn pÄ Google o andra stÀllen bör jag söka efter namnet? Tacksam för Svar! / F Jao, redigerar lite hÀr, det visade sig sÄklart att namnen jag hade tÀnkt var upptagna! HjÀlp mig nu att komma pÄ nÄgot nytt! Det ska lÄta reggae, gÀrna svenskt! Min bÀsta idé var Fred Upstairs, men det var sÄklart taget. En poolare tipsade om Sven - Bertil KnÄp, rÀtt kul men det funkar nog inte för mig :-) / F Ps: den som ger ett gyllende förslag som blir till anvÀndning komer att erhÄlla ett mycket fint pris! Redigerat 25 mars 2008 av FredrikMikaelsson
ThomasJ Postat 23 mars 2008 Postat 23 mars 2008 Skulle pÄstÄ att du skall höra med PRV. DÄ blir du jue ditt eget varumÀrke. Men om det Àr ett mÄste vet jag faktist ikke.
sixties Postat 23 mars 2008 Postat 23 mars 2008 du kan ju börja med att googla namnet och se i vilka samanhang det dyker upp. Àr det ingen som anvÀnder det inom musikbranchen sÄ borde det ju inte vara nÄgra problem. sen kan du ju regga det för att vara pÄ den sÀkra sidan inför framtiden.
FredrikMikaelsson Postat 23 mars 2008 TrÄdstartare Postat 23 mars 2008 Helt sjukt, alla namn Àr ju tagna... shit, fÄr nog fundera lÀnge pÄ det hÀr...
FredrikMikaelsson Postat 25 mars 2008 TrÄdstartare Postat 25 mars 2008 Jao, redigerar lite hÀr, det visade sig sÄklart att namnen jag hade tÀnkt var upptagna! HjÀlp mig nu att komma pÄ nÄgot nytt! Det ska lÄta reggae, gÀrna svenskt! Min bÀsta idé var Fred Upstairs, men det var sÄklart taget. En poolare tipsade om Sven - Bertil KnÄp, rÀtt kul men det funkar nog inte för mig :-) / F
sixties Postat 25 mars 2008 Postat 25 mars 2008 jag funderade: pÄ Fred Mic (el. Mike), Fredag, Fredda Asp, Rude Fred, funky fred, FredAss, Microfon Fred, Steady Freddy,Fred dread, Roots Fred. skrev ner allt jag kom pÄ sÄ kanske du fÄr nÄgon bÀttre ideŽnÀr du lÀsr mina förslag.
Umemagnus Postat 25 mars 2008 Postat 25 mars 2008 Peace Mikeson! ..... Eller sĂ„ tar du Ă„ gör bara en krumelur, som artistnamn... det har ju funkat för andra đ
kuriyakin Postat 25 mars 2008 Postat 25 mars 2008 (redigerat) Höftar vĂ€l ivĂ€g nĂ„gra förslag đ om inte annat sĂ„ kanske det bidrar till lite inspiration. Funky Fred! đ hm... inte sĂ„ mycke reggea över den men det lĂ€t coolt. Freddys TĂ„rar eller kanske Freds TĂ„rar (kan ju Ă„xĂ„ tydas som fredstĂ„rar) đ Hm.. jag Ă„terkommer , ska fundera lite mer. Peace! Redigerat 25 mars 2008 av kuriyakin
Rocke Postat 26 mars 2008 Postat 26 mars 2008 "Fred Upstairs" var ju ett riktigt bra artistnamn. Var tvungen att söka upp pÄ google, hittade inte en enda trÀff inom det musikaliska förutom en rocklÄt frÄn 80talet. (dock ingen grundlig sökning) Vars hittade du nÄgon som anvÀnde det namnet?
Hellpig Postat 26 mars 2008 Postat 26 mars 2008 "Artisten tidgare kĂ€nd som FredAsp" eller nĂ„gon annan variant av detta, det Ă€r ju beprövat. đ Eller "Asper". Well... det var kanske inte sĂ„ bra.
PokerFigge Postat 26 mars 2008 Postat 26 mars 2008 "Fred Upstairs" var ju ett riktigt bra artistnamn.Var tvungen att söka upp pÄ google, hittade inte en enda trÀff inom det musikaliska förutom en rocklÄt frÄn 80talet. (dock ingen grundlig sökning) Vars hittade du nÄgon som anvÀnde det namnet? Vet inte var Fredrik hittade det men det Àr i alla fall namnet pÄ ett band (mest covers tror jag) frÄn Landskrona. Jag fick nÄgra trÀffar pÄ Google faktiskt pÄ dom. /F
FredrikMikaelsson Postat 26 mars 2008 TrÄdstartare Postat 26 mars 2008 Jo, Fred Upstairs har till o med lirat med Peps, sÄ dÄ Àr det ju verkligen kört... Ett annat förslag Àr Fred del Castro, men det kanske inte uppskattas av alla... Hehe, det var svÄrt det hÀr! / Fredde Banan
Demonproducenten Postat 26 mars 2008 Postat 26 mars 2008 jag funderade: pÄ Fred Mic var ocksÄ inne pÄ det fast med k fredmik, Fred Mik som asp fast mik + mikrofon du sjunger ju
pirateKING Postat 26 mars 2008 Postat 26 mars 2008 Det Ă€r bara att ta nĂ„t coolt namn hĂ€rifrĂ„n đ : http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Powe...gers_characters Va sĂ€gs om "Koragg the Knight Wolf" eller "Vexacus" ?
BoJoel Postat 26 mars 2008 Postat 26 mars 2008 (redigerat) Fred Vibe, Freddy Vibe, Freddys Vibe Fred and the Vibes, om det Àr ett band. EDID:stava Redigerat 26 mars 2008 av BoJoel
Hellpig Postat 26 mars 2008 Postat 26 mars 2008 "Reggae Svenne" Evolution cogs spinning... FREggaeD ... FREggASPeD đ
UltravÄld Postat 26 mars 2008 Postat 26 mars 2008 Steady Freddy som sixties föreslog tyckte jag var bra. Freds Pipa (röka holk Àr vÀl sÄ reggae det kan bli?) "Fred pÄ jorden", eller varför inte "Fred i VÀrldsrymden" (ifall du spelar rymdreggae)
basshole Postat 26 mars 2008 Postat 26 mars 2008 Heh, Jag tÀnkte faktiskt att "Fred PÄ Jorden" skulle vara ett ok reggaenamn innan jag fick se att fler tipsade om det. Det viktiga Àr nog att INTE sno namn och idéer ifrÄn redan extremt sverigekÀnda humorkaraktÀrer. SÄn't tyder bara pÄ wannabe-ism och hangaround-het.
Âźoffe Postat 27 mars 2008 Postat 27 mars 2008 Hm, jag har funderat pĂ„ om du inte rent artistiskt ska gestalta den vanlige mannen pĂ„ gatan som gör musik för den vanlige mannen pĂ„ gatan? DĂ„ har jag hittat ett namn som inte lĂ„ter sĂ„ pĂ„hittat eller krystat, men som Ă€ndĂ„ Ă€r ett artistnamn: Mikael Fredriksson. Det Ă€r ett bra namn av flera anledningar: 1. Det lĂ„ter snĂ€llt, man tĂ€nker pĂ„ typ teddybjörnar nĂ€r man hör det 2. Man anar ett visst slĂ€ktskap med Marie Fredriksson, och per automatik har du dĂ„ redan vunnit en del av hennes fans. Visst, det kan anses som att snylta pĂ„ hennes renommĂ© men artistvĂ€rlden Ă€r hĂ„rd och full av fula knep. 3. Du uppvisar en hĂ€pnadsvĂ€ckande kreativitet genom att Ă„stakomma ett helt naturligt namn genom anagram pĂ„ ditt verkliga namn. Imponerar dock endast pĂ„ dem som kĂ€nner ditt rĂ€tta namn förstĂ„s. 4. Namnet antyder en ödmjuk artist, helt i avsaknad av pompösa fasoner i stil med "The King of Poop" Ja, dĂ„ har jag genom strukturerat tĂ€nkande och 10 minuters förslösande av arbetstid tillfört....absolut ingenting đ /Âź
Vallhagen Postat 27 mars 2008 Postat 27 mars 2008 FREggaeD Fan, det blir ju "frigid". Ă ehh det kan ju vara ett bra namn ... đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.