Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjenare, har sett att det finns endel trÄdar i Àmnet men vill ÀndÄ starta en ny för att vara pÄ sÀkra sidan att jag inte missar nÄgot. Det gick ju inte sÄbra sist jag skulle ge ut en skiva med artistnamn...

Först tÀnkte jag skita i artistnamn helt o bara köra pÄ Fredrik Mikaelsson, men folk i branchen sÀger att jag mÄste ha nÄgot lite ballare för att kunna nÄ ut ordentligt. SÄ vad gör jag nu, nÀr jag kommit pÄ nÄgra förslag och ska kolla om nÄgon har det sedan innan? MÄste jag regga namnet hos PRV? Var mer Àn pÄ Google o andra stÀllen bör jag söka efter namnet?

Tacksam för Svar!

/ F

Jao, redigerar lite hÀr, det visade sig sÄklart att namnen jag hade tÀnkt var upptagna! HjÀlp mig nu att komma pÄ nÄgot nytt! Det ska lÄta reggae, gÀrna svenskt! Min bÀsta idé var Fred Upstairs, men det var sÄklart taget. En poolare tipsade om Sven - Bertil KnÄp, rÀtt kul men det funkar nog inte för mig :-)

/ F

Ps: den som ger ett gyllende förslag som blir till anvÀndning komer att erhÄlla ett mycket fint pris!

Redigerat av FredrikMikaelsson
Annons
Postat

Skulle pÄstÄ att du skall höra med PRV.

DÄ blir du jue ditt eget varumÀrke.

Men om det Àr ett mÄste vet jag faktist ikke.

Postat

du kan ju börja med att googla namnet och se i vilka samanhang det dyker upp. Àr det ingen som anvÀnder det inom musikbranchen sÄ borde det ju inte vara nÄgra problem.

sen kan du ju regga det för att vara pÄ den sÀkra sidan inför framtiden.

Postat

Jag brukar framförallt kolla MySpace.

Postat

Jao, redigerar lite hÀr, det visade sig sÄklart att namnen jag hade tÀnkt var upptagna! HjÀlp mig nu att komma pÄ nÄgot nytt! Det ska lÄta reggae, gÀrna svenskt! Min bÀsta idé var Fred Upstairs, men det var sÄklart taget. En poolare tipsade om Sven - Bertil KnÄp, rÀtt kul men det funkar nog inte för mig :-)

/ F

Postat

jag funderade:

pÄ Fred Mic (el. Mike), Fredag, Fredda Asp, Rude Fred, funky fred, FredAss, Microfon Fred, Steady Freddy,Fred dread, Roots Fred.

skrev ner allt jag kom pÄ sÄ kanske du fÄr nÄgon bÀttre ideŽnÀr du lÀsr mina förslag.

Postat

Peace Mikeson! ..... Eller sĂ„ tar du Ă„ gör bara en krumelur, som artistnamn... det har ju funkat för andra 😛

Postat (redigerat)

Höftar vĂ€l ivĂ€g nĂ„gra förslag 🙂 om inte annat sĂ„ kanske det bidrar till lite inspiration.

Funky Fred! 🙂 hm... inte sĂ„ mycke reggea över den men det lĂ€t coolt.

Freddys TĂ„rar eller kanske Freds TĂ„rar (kan ju Ă„xĂ„ tydas som fredstĂ„rar) 😛

Hm.. jag Äterkommer , ska fundera lite mer.

Peace!

Redigerat av kuriyakin
Postat

Älvsborg Vibes 😛

Postat

"Fred Upstairs" var ju ett riktigt bra artistnamn.

Var tvungen att söka upp pÄ google, hittade inte en enda trÀff inom det musikaliska förutom en rocklÄt frÄn 80talet. (dock ingen grundlig sökning)

Vars hittade du nÄgon som anvÀnde det namnet?

Postat

"Artisten tidgare kĂ€nd som FredAsp" eller nĂ„gon annan variant av detta, det Ă€r ju beprövat. 😛 Eller "Asper". Well... det var kanske inte sĂ„ bra.

Postat
"Fred Upstairs" var ju ett riktigt bra artistnamn.

Var tvungen att söka upp pÄ google, hittade inte en enda trÀff inom det musikaliska förutom en rocklÄt frÄn 80talet. (dock ingen grundlig sökning)

Vars hittade du nÄgon som anvÀnde det namnet?

Vet inte var Fredrik hittade det men det Àr i alla fall namnet pÄ ett band (mest covers tror jag) frÄn Landskrona. Jag fick nÄgra trÀffar pÄ Google faktiskt pÄ dom.

/F

Postat
jag funderade:

pÄ Fred Mic

var ocksÄ inne pÄ det fast med k

fredmik, Fred Mik

som asp fast mik + mikrofon

du sjunger ju

Postat (redigerat)

Fred Vibe, Freddy Vibe, Freddys Vibe

Fred and the Vibes, om det Àr ett band.

EDID:stava

Redigerat av BoJoel
Postat
"Reggae Svenne"

Evolution cogs spinning...

FREggaeD

...

FREggASPeD

🙂

Postat

Steady Freddy som sixties föreslog tyckte jag var bra.

Freds Pipa (röka holk Àr vÀl sÄ reggae det kan bli?)

"Fred pÄ jorden", eller varför inte "Fred i VÀrldsrymden" (ifall du spelar rymdreggae)

Postat

Heh, Jag tÀnkte faktiskt att "Fred PÄ Jorden" skulle vara ett ok reggaenamn innan jag fick se att fler tipsade om det.

Det viktiga Àr nog att INTE sno namn och idéer ifrÄn redan extremt sverigekÀnda humorkaraktÀrer. SÄn't tyder bara pÄ wannabe-ism och hangaround-het.

Postat

Hm, jag har funderat pÄ om du inte rent artistiskt ska gestalta den vanlige mannen pÄ gatan som gör musik för den vanlige mannen pÄ gatan?

DÄ har jag hittat ett namn som inte lÄter sÄ pÄhittat eller krystat, men som ÀndÄ Àr ett artistnamn:

Mikael Fredriksson. Det Àr ett bra namn av flera anledningar:

1. Det lÄter snÀllt, man tÀnker pÄ typ teddybjörnar nÀr man hör det

2. Man anar ett visst slÀktskap med Marie Fredriksson, och per automatik har du dÄ redan vunnit en del av hennes fans. Visst, det kan anses som att snylta pÄ hennes renommé men artistvÀrlden Àr hÄrd och full av fula knep.

3. Du uppvisar en hÀpnadsvÀckande kreativitet genom att Ästakomma ett helt naturligt namn genom anagram pÄ ditt verkliga namn. Imponerar dock endast pÄ dem som kÀnner ditt rÀtta namn förstÄs.

4. Namnet antyder en ödmjuk artist, helt i avsaknad av pompösa fasoner i stil med "The King of Poop"

Ja, dĂ„ har jag genom strukturerat tĂ€nkande och 10 minuters förslösande av arbetstid tillfört....absolut ingenting 🙁

/Âź

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.