Jump to content
Annons

Daddy Goes To work - Shuffle it some more


divstah

yeah..  

14 röster

  1. 1. yeah..

    • 1, avskyr house, gå och dö!
      0
    • 2, not my cup of tea. nej..
      1
    • 3, sådär, behövs mer arbete.
      0
    • 4, bra bra bra, men saknar något, gör mer!
      4
    • 5, feit baus!
      7


Recommended Posts

Yeah Yeah,..

Började göra house detta året. detta är väl typ, trejde låten eller så jag gett mig på att försöka bli klar med. har en helt färdig låt och ett par skisser och då denna som känns nästan klar. men vetifan..

Så jag tänkte höra mig av här, inte 100% låten alltså. vet inte om jag är nöjd riktigt.. känns som att den saknar det där lilla extra, får bara komma på vad det är..

* LÅTNAMN: Shuffle It Some More

* ARTIST/GRUPP: Daddy Goes To Work

* GENRE: Houseproggtrance ?

* LÅTLÄNGD: 08.20

* KOMPOSITÖR: Marcus constein

* PRODUCENT: Marcus constein

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: mp3, rlame codec @ 160 kbd

* STORLEK: 9.4 mb

* STATUS: osäker, Har typ jobbat med låten i perioder och ändrat en del varje gång. tror jag är nöjd nu men vetifan alltså.

* LÅTLÄNK: http://usel.lyx.nu/divine/music/progressiv...more(sneak).mp3

eller när allt funkar som det ska;

http://pretto.lyx.nu/music/progressive/shu...more(sneak).mp3

Lägg märke till att det inte är färdigmixat än eller dylikt. bara nästan..

Vad jag typ undrar är helt enkelt om det är dansant nog ?

Redigerat av divstah
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan bara instämma, grymt!

--reserverar mig en aning eftersom jag inte lyssnat på hög volym, men det är tveklöst bra alldeles oavsett.

Kanske saknar jag lite spännande oväntade element i låten, men den skulle funka mitt i vilket rätt set som helst.

5/5

Link to comment
Dela på andra sajter

Kill all autotuner.. haha.. autotuners!

hmmmm.. jo.. downtempo ? den går i 128 bpm, ifos höjer jag kanske till 130 för sakens skull.. men downtempo ? well..

det är ju tänkt att vara progghouse typ, och det går lite slöare än vanlig trance/psytrance/house eftersom det är mer uppbyggande och i min mening mer atmosfäriskt, så så.. svårt att säga hur du menar 🙂 kanske iofs fått fel länk.. vad heter audiofilen ?

btw.. tackar Nattvakttaren/dumb dan.. jag är så djefla självkritisk och onöjd ibland så man blir så osäker och vill veta om det duger eller inte. haha..

funderar på att korta ner kanske 16 bars eller så.. eller så ändrar jag allt helt. fast det behövs nog inte 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Länken var det nog ingen fel på märker jag nu när du berättade hur du tänkte. Låten är det absolut ingen fel på. Men vi har nog olika uppfattning om vad dans egentligen är. Snackar vi om lam nattklubbsdans där inte en hårgeleád lock får byta plats på skalpen eller om full-body varianten "plocka apelsiner" armvift med knäböj och sporadiska skutt. ???? Nå ? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha... Hårgele..

Alltså, hmmmmm.. psytrance och goatrance och hela den där biten är jag inte mycket för. kanske för att jag var aktiv i scenen för länge och tröttnade på musiken någorlunda.

Armviftbonanza är ju sin sak, men det borde ju gå längre än att folk studsar med sina skallar i takt liksom.. hehe..

men jag förstår vad du menar.. japp..

fast downtempo ? .ppfffff!

Link to comment
Dela på andra sajter

dreampod (oregistrerad)

saken är ju den att det är skillnad på dans och dans. jag dansade i går på morgonen till "shuffle it some more" och det gick alldeles utmärkt. inte riktigt samma tankar susade genom skall som då man plockar äpplen eller rullar rullstoll @ ett up-to-date DÖDSRÄÄIJV i skogen. detta känns mer hmm.. vad säger man.. sofistikerat? detta handlar om tidlösa tankar och oändliga atmosfärer. med andra ord sådant som får kroppen att gunga av sig själv..

forget about dödsräijv, det är musik som den här som verkligen är kul att dansa till.. 😠

mer sweaping pads och klockspel åt folket. NUUU!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt söndagsgung på denna skapelse. Kan varken hitta något att klaga på eller något som sticker ut och gör att jag tycker det låter så bra som det gör ( 😄 vad pratar jag om? )

Antar att allt flyter ihop så där mysigt som det bara ska göra för att man ska må bra 😄

Ett högt betyg och tummen upp får du av mig i alla fall!

Link to comment
Dela på andra sajter

hahaha,..

och danny cort klagar på att jag inte vet vad jag snackar om när jag säger att man skall ha mer reverb i sina låtar .P

tackar så mkt.. får fixa klart och skicka runt som demo mao!

btw, twillight, något speciellt du tänker på i mixen ? jag är som sagt inte 100% klar med den så några tips skadar inte. eller du kanske menar overall voluym så att säga..

Redigerat av divstah
Link to comment
Dela på andra sajter

Plysch-House... mjukt o fint... snyggt jobb..

Lite sådär avslappnande musik med alla ambienta delar som kommer o går..

..kan ju faen inte klaga på det här va?..naee.

På en alternativ mix skulle man kanske kunna ha en melodisk och drömsk sång med nån ljus tjejröst som halv-viskar fram en text.

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Fint, fint vackert! Gillar att Open-Highaten försvinner och kommer tillbaks. Otroligt vacker musik! Inget jag skulle släppa lös till på ett dansgolv, men riktigt fint producerad, och kommer inte på någonting att förbättra. Skön monoton känsla, som inte ska göras något åt!

En femma!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...