Jump to content
Annons

komma på artistnamn


zagabar

Recommended Posts

Hej.

Jag har ett ganska lustigt problem. Jag har en kompis som ska designa en hemsida åt mig och för att hon ska kunna göra det så måste jag komma på ett artistnamn. Det är dessutom på tiden. Jag har dock jättesvårt att komma fram till ett eftersom jag inte vet vad jag vill ha sagt med det. Det är nästan som om vilket som helst skulle duga, men det gör det bara svårare att välja ett. Stilen jag spelar gör det inte bättre eftersom jag inte binder mig till någon genre utan spelar allt möjligt.

Jag ber er inte välja ett åt mig utan bara tips om hur man kan välja. Snälla hjälp.

MVH Tobias.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ta nån av dina låttitlar

/X

Haha, då tar jag "Drifting below another fraction of life that has nothing to do with orange lemonade". 😄

Nämen, seriöst. Kanske det kanske. Jag ska fundera.

Det är ju inte alltid det funkar 🙂

/X

Fast du har ju massa fina ord där, varför inte testa olika kombinationer;

Another Fraction

Drifting Fraction

Drifting lemonade

Orange Fraction

😉😄🙂

/X

Redigerat av xarl
Link to comment
Dela på andra sajter

Ta nån av dina låttitlar

/X

Haha, då tar jag "Drifting below another fraction of life that has nothing to do with orange lemonade". 😄

Nämen, seriöst. Kanske det kanske. Jag ska fundera.

Det är ju inte alltid det funkar 😉

/X

Har du inget smeknamn som du kan göra om? Eminem t.ex. fick sitt från sina initialer M & M. Jag fick mitt (illerill) från illerrre som jag har kallat mig på spel osv sen jag var 12. Var kommer zagabar ifrån? Kan du inte göra nåt kul med det, eller helt enkelt köra på det?

Redigerat av illerrre
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Jag har ett ganska lustigt problem. Jag har en kompis som ska designa en hemsida åt mig och för att hon ska kunna göra det så måste jag komma på ett artistnamn. Det är dessutom på tiden. Jag har dock jättesvårt att komma fram till ett eftersom jag inte vet vad jag vill ha sagt med det. Det är nästan som om vilket som helst skulle duga, men det gör det bara svårare att välja ett. Stilen jag spelar gör det inte bättre eftersom jag inte binder mig till någon genre utan spelar allt möjligt.

Jag ber er inte välja ett åt mig utan bara tips om hur man kan välja. Snälla hjälp.

MVH Tobias.

Om du sysslar med många olika stilar så kanske du kan använda det förnamn och efternamn som du har. Skulle du vilja lansera nåt inom en specifik genre i framtiden så finns det ju inget som hindrar dig från att välja ett artistnamn till det projektet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag satt länge och väl och funderade på mitt företagsnamn och kom helt plötsligt på det en natt när jag satt och kollade på den Chakushin ari (One missed call) och då var det helt plötsligt hur givet som helst. Så jag vet hur svårt det är! Men helt plötsligt så finns det där. Riktigt svårt att pressa fram om man vill ha något bra. Men jag är pro brainstorming så sätt dig med några kompisar och drick öl! Oftast då man slänger ur sig saker som både är seriöst och inte men jag lovar att du kan få ett resultat ur det.

Lycka till!

Redigerat av saverman
Link to comment
Dela på andra sajter

Ta nån av dina låttitlar

/X

Haha, då tar jag "Drifting below another fraction of life that has nothing to do with orange lemonade". 😲

Nämen, seriöst. Kanske det kanske. Jag ska fundera.

Det är ju inte alltid det funkar 😄

/X

Fast du har ju massa fina ord där, varför inte testa olika kombinationer;

Another Fraction

Drifting Fraction

Drifting lemonade

Orange Fraction

😆😄😆

/X

Haha, varflr inte orange lemonade? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta nån av dina låttitlar

/X

Haha, då tar jag "Drifting below another fraction of life that has nothing to do with orange lemonade". 😲

Nämen, seriöst. Kanske det kanske. Jag ska fundera.

Det är ju inte alltid det funkar 😆

/X

Har du inget smeknamn som du kan göra om? Eminem t.ex. fick sitt från sina initialer M & M. Jag fick mitt (illerill) från illerrre som jag har kallat mig på spel osv sen jag var 12. Var kommer zagabar ifrån? Kan du inte göra nåt kul med det, eller helt enkelt köra på det?

Joo jag funderade på att köra med zagabar men det kanske låter töntigt? Inte vet jag. :S

Hej.

Jag har ett ganska lustigt problem. Jag har en kompis som ska designa en hemsida åt mig och för att hon ska kunna göra det så måste jag komma på ett artistnamn. Det är dessutom på tiden. Jag har dock jättesvårt att komma fram till ett eftersom jag inte vet vad jag vill ha sagt med det. Det är nästan som om vilket som helst skulle duga, men det gör det bara svårare att välja ett. Stilen jag spelar gör det inte bättre eftersom jag inte binder mig till någon genre utan spelar allt möjligt.

Jag ber er inte välja ett åt mig utan bara tips om hur man kan välja. Snälla hjälp.

MVH Tobias.

Om du sysslar med många olika stilar så kanske du kan använda det förnamn och efternamn som du har. Skulle du vilja lansera nåt inom en specifik genre i framtiden så finns det ju inget som hindrar dig från att välja ett artistnamn till det projektet.

Mjoo, men mitt namn låter inte så speciellt. Man vill ju ha ett lite klatschit namn som är lätt att komma ihåg.

Jag satt länge och väl och funderade på mitt företagsnamn och kom helt plötsligt på det en natt när jag satt och kollade på den Chakushin ari (One missed call) och då var det helt plötsligt hur givet som helst. Så jag vet hur svårt det är! Men helt plötsligt så finns det där. Riktigt svårt att pressa fram om man vill ha något bra. Men jag är pro brainstorming så sätt dig med några kompisar och drick öl! Oftast då man slänger ur sig saker som både är seriöst och inte men jag lovar att du kan få ett resultat ur det.

Lycka till!

Haha, bortsett ifrån att jag inte dricker så var det nog en bra idé. Vi brukar kunna vara nog knasiga utan alkohol. =) Det som är lite surt är att det känns lite som om jag har press på mig eftersom hon som skulle göra hemsidan inte kan börja utan namnet.😆

Tack för alla svar.^^

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast du har ju massa fina ord där, varför inte testa olika kombinationer;

Another Fraction

Drifting Fraction

Drifting lemonade

Orange Fraction

😏😄😄

/X

Lite offtopic men på skivan "Bart Simpson sings the blues" så finns det en låt där Homer sjunger "Born under a bad sign" som slutar med att han ska komma på sitt bluesnamn och han börjar slänga ur sig lite olika alternativ. Grapefruit-Homer och Blind Lemon Lime-Homer bl a. Bara kände en stark parallell. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Jag har ett ganska lustigt problem. Jag har en kompis som ska designa en hemsida åt mig och för att hon ska kunna göra det så måste jag komma på ett artistnamn. Det är dessutom på tiden. Jag har dock jättesvårt att komma fram till ett eftersom jag inte vet vad jag vill ha sagt med det. Det är nästan som om vilket som helst skulle duga, men det gör det bara svårare att välja ett. Stilen jag spelar gör det inte bättre eftersom jag inte binder mig till någon genre utan spelar allt möjligt.

Jag ber er inte välja ett åt mig utan bara tips om hur man kan välja. Snälla hjälp.

MVH Tobias.

För lite inspiration kanske den här sidan kan vara skoj att latja lite med 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är skitsvårt att hitta ett perfekt artistnamn, det slutar ofta med en kompromiss som man är halvnöjd med bara för att man måste klämma fram nåt.

Varför inte köra på Zagabar eller liknande, kanske Zagaba. Det är ett namn som du redan använder och det är varken sämre eller bättre än nåt annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...