Jump to content
Annons

Frost Acm Raqual! Är den värd?


Carle

Recommended Posts

MÅSTE ha en ny musikdator och det är snabbt. Har inte så mycket pengar, just nu cirka 5000. Eftersom jag studerar har jag inte storinkomster och vet inte om jag är berädd att lägga mer än 10000. Har därför tittat lite på Rasqual. Men eftersom mycket av det där med datorer är heroglyfer för mig så vill jag ha lite tipps.

Är det värt att köpa den eller ska jag kanske sattsa på att köra ungefär samma komponenter och sätta ihop det själv? Finns det någon nyare och bättre till samma pris? Duger den åt hemmainspelning av pop-projekt. Jag spelar inte in några trummor. Jag har ett E-mu 0404 Usb, går dom bra ihop? Vad är bra och vad är dåligt? Finns det andra mer prisvärda alternativ? Kan jag få en laptop till samma pris som håller samma standard? För ärligttalat skulle en laptop vara skönare.

Och så en sista fråga! När studio skrev om rasqual anmärkte dom på fläkten. Min fläkt jag har nu tar livet av mig. Jag får ibland panikångest och drämmer näven i skärmen bara för att fläkten är så provocerande. När studio skriver att fläkten "kunde varit tystare" är det inte på den nivån va?

Hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Rasqual är jue buddget varianten har jag förmig.

Vill minnas att det fins nå tråd här om den, sök.

Detta är ingen propagande för mac, men skulle jag vara dig skulle jag fundera på en mac istället.

för någn krona mer se får du en sjysst.

http://www.pricerunner.se/sp/imac.html

Men det är ju min idè om det hela.

Vill minnas at det var ganska dåliga processorer i just den burken.

Redigerat av ThomasJ
Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)

Det är roligt att läsa alla trådar där nån stackare försöker få tips om en PC han ska köpa. Man kan ge sig fan på att det dyker upp en "köp en mac" kille innan femte inlägget är skrivet. *suck* 🙂

EDIT: Däremot gav ThomasJ ganska bra info och tips om PCn i fråga så inget ont om honom.