Jump to content
Annons

Frost Acm Raqual! Är den värd?


Carle

Recommended Posts

MÅSTE ha en ny musikdator och det är snabbt. Har inte så mycket pengar, just nu cirka 5000. Eftersom jag studerar har jag inte storinkomster och vet inte om jag är berädd att lägga mer än 10000. Har därför tittat lite på Rasqual. Men eftersom mycket av det där med datorer är heroglyfer för mig så vill jag ha lite tipps.

Är det värt att köpa den eller ska jag kanske sattsa på att köra ungefär samma komponenter och sätta ihop det själv? Finns det någon nyare och bättre till samma pris? Duger den åt hemmainspelning av pop-projekt. Jag spelar inte in några trummor. Jag har ett E-mu 0404 Usb, går dom bra ihop? Vad är bra och vad är dåligt? Finns det andra mer prisvärda alternativ? Kan jag få en laptop till samma pris som håller samma standard? För ärligttalat skulle en laptop vara skönare.

Och så en sista fråga! När studio skrev om rasqual anmärkte dom på fläkten. Min fläkt jag har nu tar livet av mig. Jag får ibland panikångest och drämmer näven i skärmen bara för att fläkten är så provocerande. När studio skriver att fläkten "kunde varit tystare" är det inte på den nivån va?

Hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Rasqual är jue buddget varianten har jag förmig.

Vill minnas att det fins nå tråd här om den, sök.

Detta är ingen propagande för mac, men skulle jag vara dig skulle jag fundera på en mac istället.

för någn krona mer se får du en sjysst.

http://www.pricerunner.se/sp/imac.html

Men det är ju min idè om det hela.

Vill minnas at det var ganska dåliga processorer i just den burken.

Redigerat av ThomasJ
Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)

Det är roligt att läsa alla trådar där nån stackare försöker få tips om en PC han ska köpa. Man kan ge sig fan på att det dyker upp en "köp en mac" kille innan femte inlägget är skrivet. *suck* 🙂

EDIT: Däremot gav ThomasJ ganska bra info och tips om PCn i fråga så inget ont om honom.

Redigerat av thrinithan
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska pusha för Studio 3-08 som kommer i dagarna, där vi har en fet artikel om just studiodatorn -- vad ska man tänka på när man köper? ska man satsa på mac/pc? vista/xp? musikdator/märkesdator/bygga själv? osv osv. Vi går dessutom igenom hur de olika komponenterna påverkar olika musikskaparsituationer och tipsar om datorpaket för olika användningsområden.

Så om du har tid att vänta kan jag, helt jättepartiskt, rekommenderaatt du väntar tills nästa nummer finns i kiosken. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

"ntel®G3 Chipset

Intel® 64-bit Core™2 Duo E2160"

Kikade på hemsidan o hitade den infon.

Tidigare versioner av den burken hadde sämre proseccorer, dessa är nog rätt okej ändå.

Om du bor i sthlm så fons det två st frostburkar för demo på 4sounds, kanvara värt ett besök där innandu köper.

Annars så skall frost vara bland det bästa du kan få för pengar i musiksamanhang. Iallafall min polare som råkar vara polare med han som äger frost.

Skall inte tvinga dig att köpa en mac, men tycker gott att du kan ha det åtanke innan du bestämmer dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...