Jump to content
Annons

Midi brygga? vad finns det för något?


Lonian

Recommended Posts

Så här är det.

Jag har numera en stationär dator som jag mixar musik i. Jag tycker den lite små slö men det fungerar.

Jag har även en Laptop som fungerar hyffsat.

Programmet jag använder är FL studio.

Problemet jag har är att ju större projekt jag gör ju slöare går datorn. Och slöare blir det om jag mixar/mastrar samtidigt

Men... då har jag planer på att använda båda datorerna samtidigt istället.

Till stationära datorn har jag ett midi klaviatur med både midi in out och kopplat en M-Audio midi USB kabel.

Det jag tänkte var att sätta upp laptopen som en slags ljud uppspelare till keyboarden samtidigt som jag får midi signalerna till stationära datorn. Försöka koppla ihop båda maskinerna på något vis.

Jag vet inget om det här, det jag dock undrar är om det finns någon sådan slags manick man kan koppla, antingen mellan datorerna eller att man byter ut sladden till keyboarden till en dubbel.

Vad kan man använda? tips, länk?

Redigerat av Lonian
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det du behöver är en Thru-box, misstänker jag.

På en sådan går du in med en midisignal och får ut ett antal likadana kopior på utgångarna.

Hittade en beskrivning på bygge, om det är intressant: http://m.bareille.free.fr/midithrubox/midithrubox.htm

Annars finns det nog en del kommersiella lösningar också, men eftersom allt fler kör med VSTi snarare än externa syntar, så misstänker jag att det blir mer och mer sällsynt med sådana miditillbehör...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...