Jump to content
Annons

Låt från efterbliven medlem


Shadows

Var det bra?  

23 röster

  1. 1. Var det bra?

    • Javisst
      7
    • Självklart
      8


Recommended Posts

Jo men erkänn att det är skoj att vinna. jag deltar dock inte för att vinna balla grejjor, utan för att jag tycker det är kul att se vad som tycks om den musik man gör. Det är roligt att ha en festival, att vara med, att vinna är också roligt, och om allt inträffar så är det JÄTTEROLIGT. 😕

EDIT: Sorry för jätte OT

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
På tal om det, det börjar väl bli dags snart?

Du vill bara åt (det ännu obekräftade) mjukvarupriset.

Kan man inte få vinna en pall rågsikt istället?

Eller en 808:a?

Det ryktas om att priset i nästa festival kommer att vara fyra meter gristarmar, en torkad fårskalle och en rulle tejp: ingår i kitet "bygg ditt eget instrument" 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Jamen - det stämmer ju med intentionen då - griskultingtrumma.

Eller medeltida Theremin...

(Jag trodde att Theremin var ett medeltida tortyrinstrument, men har ju insett att det härrör från våra dagar...

//nemo

Redigerat av captain nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

(Jag trodde att Theremin var ett medeltida tortyrinstrument, men har ju insett att det härrör från våra dagar...

Våra dagar och våra dagar... Det är väl en definitionsfråga... 😕

Om jag inte minns fel hittade väl Leo Thermen (eller vad det nu var han hette) på den på slutet av 1800 eller början på 1900-talet...

Ok, det är väl närmare våra dagar än medeltiden iallafall. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Öh, hmmm...

Menar han allvar tro, eller skämtar han bara...? 😕

Han ser lite klurig ut på bilden, så jag chansar på att han skämtar, men drar till med en länk iallafall... 😉

www.thereminworld.com

Kan iofs garanterat användas som ett tortyrinstrument med tanke på hur otrevliga högafrekventa ljud kan vara vid riktigt hög volym... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här tråden gick verkligen jätte off-topic. Typ 40inlägg och fem som handlar om låten 🙁

Jamen folk blir förvirrade om du har så konstiga gallup-val så du får skylla dig själv! 😛

Hehe fick iden från en Herman Hedning tidning. Herman fick en blankett där det stod:

Ger du dig?

1.) Javisst

2.) Jättegärna

Kändes lite kul. Å andra sidan så har jag lite skum humor vilket kanske kan utläsas ifrån rubriken på inlägget 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Hehe fick iden från en Herman Hedning tidning. Herman fick en blankett där det stod:

Ger du dig?

1.) Javisst

2.) Jättegärna

Haha... nu blev din gallup kul! 😆

Faktiskt.

Jag hade inte heller koll på referensen.

Lite som när komikern Johan Glans ska göra en "rolig imitation" & pratar på om jordgubbar med en märklig röst i 5 minuter & sen säger;

- Nja, det där är kanske roligare om man känner Börje.

Hehe.

Rolig gallup.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aldrig har väl en gallup handlat mindre om gallupobjektet än denna gallup. 😆

Det vi har hört är signaturmelodin till "Julpyssel", ett program som handlar om hur mysig man kan göra julen. Jag ser bilder på händer som tänder ljus, klipper gubbar, bordslöpare som virkas i långa banor, barn som tindrar med ögonen framför granen.

Sen övergår den i en mer spansk ton, så då får det bli en mångkulturell jul.

Med andra ord - skitbra.

/Roffe

Hrm, även jag måste slita mig från ämnet: 🙂

Enligt Svenska Akademiens ordlista kan dispans endast stavas DISPENS, sådeså!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Shadows du vet ju vad jag tycker. Dock måste jag säga att jag tycker mer och mer om dina grejor. Det känns mindre "jammiga" och mer genomtänkta. Fortsätt så. Det verkar som du lagt mer tid på kompet också vilket är bra. 🙂

Hehe det som e rätt kul är att det jag har absolut lättast för är att komma på melodier. Hör jag ett komp så vet jag till 99.999% hur jag vill att melodin skall gå till den. Det är lite halvskumt faktiskt men det går i alla fall jävligt fort att spotta ur sig låtar 😆 Kul att du gillade den i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe fick iden från en Herman Hedning tidning. Herman fick en blankett där det stod:

Ger du dig?

1.) Javisst

2.) Jättegärna

Haha... nu blev din gallup kul! 😆

Faktiskt.

Jag hade inte heller koll på referensen.

Lite som när komikern Johan Glans ska göra en "rolig imitation" & pratar på om jordgubbar med en märklig röst i 5 minuter & sen säger;

- Nja, det där är kanske roligare om man känner Börje.

Hehe.

Rolig gallup.

Hehe så ni trodde helt enkelt att jag var jävligt självgod och ville visa att jag är väldigt nöjd med mig själv och så 🙂

Kanske lite fel grej att skriva utan förklaring sådär för det är ju klart att det kan misstolkas. Angående Herman grejen - den slutar med att Herman slår budbäraren i huvudet med sin klubba och säger "I helvete heller!" - Herman äger!

Redigerat av Shadows
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade på den här nu igen. Den ÄR förbanant skön! Men jag tror den hade blivit riktigt dj-vla bra med framförallt sång, samt lite andra grejor i arret. Seså, sätt igång! 😲

Tack, tack kul att du gillade den. Andra grejer i arret? Typ stråkar, piano, trummor, bas du får hemskt gärna specificera dig ideer är ju som bekant alltid välkommet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade på den här nu igen. Den ÄR förbanant skön! Men jag tror den hade blivit riktigt dj-vla bra med framförallt sång, samt lite andra grejor i arret. Seså, sätt igång! ☺️

Tack, tack kul att du gillade den. Andra grejer i arret? Typ stråkar, piano, trummor, bas du får hemskt gärna specificera dig ideer är ju som bekant alltid välkommet.

Du sa det själv. 😉 Om du börjar med att lägga på sång (i hopp om att du hör det lika tydligt som du hör melodier inuti ditt huvud) så tror jag det andra också kommer av sig självt. Känns som en tacksam låt att jobba vidare på, lätta glada ackord och melodier. Jag hör redan sången i mitt huvud (utan text än så länge dock). 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

amen jaja då!

påminner lite om Plaid - ralome

fast mer uptempo och allt.

Hur nice som helst. det enda jag kan klaga på eller säga något om är att det inte skulla skada med lite mer reverb på gittaren i bakgrundne för att fylla ut lite och skapa lite mer atmosfär. annars är det bara bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

amen jaja då!

påminner lite om Plaid - ralome

fast mer uptempo och allt.

Hur nice som helst. det enda jag kan klaga på eller säga något om är att det inte skulla skada med lite mer reverb på gittaren i bakgrundne för att fylla ut lite och skapa lite mer atmosfär. annars är det bara bra!

Hhehe du gillar reverb? Kolla in mina tidigare låtar isåfall alla gav mig kritik för att det var för mycket reverb och nu när jag är några veckor äldre så har jag insett visheten i deras inlägg.

Om du orkar så kan du kolla in några av låtarna på http://www.angelfire.com/folk/shadows0/ dock inte "Kubrick" för det e bara cp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur trevligt som helst...fan nu blev jag så uppåt att det inte är någon idé att gå och lägga mig...får dra på nå't dämpande.

Reverbet är precis lagom, det enda jag eventuellt kan känna är att högerguran blir lite basig ibland och balanserar över ljudbilden åt höger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...