Jump to content
Annons

Jag vill inte ha BUS1 som masterutgång!


Linkoon

Recommended Posts

Detta är säkert enkelt om man vet hur man ska gå till väga, men jag får det inte att funka!

I längst till höger i mixern i SX3 har jag ju själva "huvudvolymen".

Men i olika projekt heter dom olika saker. Jag har BUS1, Stereo Out och ibland namnet på mitt ljudkort (M-audio Delta).

I de fall som det står BUS1 (vilket det gör oftast) så kan jag dra regeln från botten till toppen och den hörbara volymen ändras från noll till max, men inte VU-mätaren för den regeln. Det peakar hela tiden.

I de projekt där det står M-audio Delta på "huvudutgången" så kan jag dra regeln från noll till max och även här så ändras ljudet från noll till max, men här följer även VU-mätaren med! Alltså, om jag drar ner regeln på noll så syns ingen aktivitet på VU-mätaren, precis som det ska vara!

Nu undrar jag: Hur byter jag mellan dessa inställningar?

Jag har varit in i VST-connections och härjat, men jag får inte till det. Där kan jag bara välja "Stereo Out" och "BUS1" vad jag hittat iaf.

Någon som kan hjälpa mig?

/Linkoon

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Detta är säkert enkelt om man vet hur man ska gå till väga, men jag får det inte att funka!

I längst till höger i mixern i SX3 har jag ju själva "huvudvolymen".

Men i olika projekt heter dom olika saker. Jag har BUS1, Stereo Out och ibland namnet på mitt ljudkort (M-audio Delta).

I de fall som det står BUS1 (vilket det gör oftast) så kan jag dra regeln från botten till toppen och den hörbara volymen ändras från noll till max, men inte VU-mätaren för den regeln. Det peakar hela tiden.

I de projekt där det står M-audio Delta på "huvudutgången" så kan jag dra regeln från noll till max och även här så ändras ljudet från noll till max, men här följer även VU-mätaren med! Alltså, om jag drar ner regeln på noll så syns ingen aktivitet på VU-mätaren, precis som det ska vara!

Nu undrar jag: Hur byter jag mellan dessa inställningar?

Jag har varit in i VST-connections och härjat, men jag får inte till det. Där kan jag bara välja "Stereo Out" och "BUS1" vad jag hittat iaf.

Någon som kan hjälpa mig?

/Linkoon

Har du testat att skapa en ny utgång i VST-connections?

Link to comment
Dela på andra sajter

Namnen ska gå att byta vad jag vet, men öppnar man dessa "bussar" i VST-connections står det ju vilken drivrutin / fysisk utgång den är knuten till.

Sen vad du menar med peakar trots att du dragit ned regeln? Det sitter en liten symbol högst upp på kanalen där du kan växla mellan pre /post-fader, är den aktiv? (orange)

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du testat att skapa en ny utgång i VST-connections?

Ja. Jag tog bort den befintliga och har skapat en ny. Under "Audio Device" har jag bara ett alternativ, och det är mitt ljudkorts ASIO. Och det känns ju rätt men funkar inte som jag vill.

Sen vad du menar med peakar trots att du dragit ned regeln? Det sitter en liten symbol högst upp på kanalen där du kan växla mellan pre /post-fader, är den aktiv? (orange)

Jag menar att om jag drar ner regeln i botten så slår VU-mätaren fortfarande i taket, trots att jag då inte hör något ljud.

Och jag hittar inte den "pre /post-fader" du beskiver Lundin.

Till höger om "huvudvolymen" har jag faktiskt en regel som heter "Audition" som för mig är lite mystiskt. Vad används den till? Är det något som kan ha med saken att göra? Det händer ingen ting när jag rör på den...

Redigerat av Linkoon
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...