Jump to content
Annons

Hur kopplar jag vettigast monitorerna?


TheOppositesCollide

Recommended Posts

All right, innan någon poängterar det så har jag försökt söka och fått en del intressanta svar, men problemet är att dom flesta jag hittat ställer krav på flera andra saker och behöver en mer komplicerad uppsättning än mig. Nu får ursäkta min okunnighet, jag är nybörjare på området.

Anyways, såhär ser uppsättningen ut:

Macbook Laptop

Presonus Firepod Interface

Behringer Truth B2031A Monitorer

Frågan är väldigt simpel egentligen, för att få bästa ljudkvalité, hur bör jag kopplar monitorerna till ljudkortet? Är det så simpelt som att dra en 6.3-kabel från main outputen(R och L) till respektive monitor eller finns det andra sätt som ger bättre ljudkvalité? Hur stor skillnad gör kabeln och har ni några praktiska tips på någon man ska satsa på eller det är vilket som?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
audioexcitement (oregistrerad)
All right, innan någon poängterar det så har jag försökt söka och fått en del intressanta svar, men problemet är att dom flesta jag hittat ställer krav på flera andra saker och behöver en mer komplicerad uppsättning än mig. Nu får ursäkta min okunnighet, jag är nybörjare på området.

Anyways, såhär ser uppsättningen ut:

Macbook Laptop

Presonus Firepod Interface

Behringer Truth B2031A Monitorer

Frågan är väldigt simpel egentligen, för att få bästa ljudkvalité, hur bör jag kopplar monitorerna till ljudkortet? Är det så simpelt som att dra en 6.3-kabel från main outputen(R och L) till respektive monitor eller finns det andra sätt som ger bättre ljudkvalité? Hur stor skillnad gör kabeln och har ni några praktiska tips på någon man ska satsa på eller det är vilket som?