Jump to content
Annons

Automation clips med externa VST synthar?


Timberman

Recommended Posts

Annons
Hej alla!

Tänke bara fråga om det finns ett sätt att göra automation clips på t ex. Massive's eller Nexus rattar på samma sätt som man kan göra automation clips på FLs egna plugins etc?

Tack

slå på recording mode "R", tryck space, twist those knobz, kika till Current project->Automation->. Där kan hittar du nu ett automationsklipp för den parameter (flera om du pillat på fler) du pillat på som du kan göra om och dona till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här gör du:

- Rör på ratten du vill styra med ditt Automationclip.

- I "fruty wrapper" (Plughanteraren, området runt synthen i samma färger som övriga Fl.), längst upp till vänster väljer du:

Last twaked parameter >> Create autiomationclip.

klart! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här gör du:

- Rör på ratten du vill styra med ditt Automationclip.

- I "fruty wrapper" (Plughanteraren, området runt synthen i samma färger som övriga Fl.), längst upp till vänster väljer du:

Last twaked parameter >> Create autiomationclip.

klart! 🙁

Ooh, fiffigt Nexus, tackar så mycket ^.^

"Fruity wrapper" heter det väl ändå *petar på*. När man inte kan lika mycket om programmet som Nexus får man påpeka stavfelen, teehee 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här gör du:

- Rör på ratten du vill styra med ditt Automationclip.

- I "fruty wrapper" (Plughanteraren, området runt synthen i samma färger som övriga Fl.), längst upp till vänster väljer du:

Last twaked parameter >> Create autiomationclip.

klart! 😄

Ooh, fiffigt Nexus, tackar så mycket ^.^

"Fruity wrapper" heter det väl ändå *petar på*. När man inte kan lika mycket om programmet som Nexus får man påpeka stavfelen, teehee 😳

Haha, fingrarna måste ha snubblat på tangentbordet lite 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Och hur gör man när det inte fungerar på något av ovanstående sätt? Jag har testat Akoustik Piano VSTn och där får jag inte upp några "Last tweaked parameter" hur mycket jag än rattar. Någon som har något mer förslag? Detta är den enda pluginen jag inte fått upp last tweaked parameters på 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur gör man när det inte fungerar på något av ovanstående sätt? Jag har testat Akoustik Piano VSTn och där får jag inte upp några "Last tweaked parameter" hur mycket jag än rattar. Någon som har något mer förslag? Detta är den enda pluginen jag inte fått upp last tweaked parameters på 🙂

Det enda jag kan komma på är att spela in ett wav-klipp medan du vrider på rattarna, men det har du säkert redan kommit på själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...