Jump to content
Annons

Clawfinger har också fastnat här.


Clawfinger (oregistrerad)

Recommended Posts

Clawfinger (oregistrerad)

Hej hopp på er.

Jag är en av originalmedlemmarna i Clawfinger. Ja, vi finns fortfarande. Ja, vi gör fortfarande skivor (nummer sju, "Life Will Kill You" kom ut Juli 2007). Så, med det avklarat så går jag in på mig själv.

Jocke Skog heter jag. Jag är keyboard/sampler/dator -killen som gör och har gjort så gott som alla ljud, inklusive gitarr- och basljud till Clawfinger dom senaste 10-12 åren. Före det gjorde dom sina egna bas och gitarrljud 🙂

Jag äger en studio, "Fear And Loathing Studios, Spånga - Sweden" (www.falstudios.com) tillsammans med mina medarbetare i Clawfinger + dårfinkarna i Meshuggah. Den är på runt 200 kvadrat, med två inspelningsrum/replokaler plus kontor kök bad mm.

Har jobbat med Atari, Mac OS9, PC med Cubase sedan 1993. Körde en AKAI S1000 med 8MB RAM på den tiden. Köpte ProTools projekt med Cubase Audio 3.0 1996 för 85 papp till min begagnade 100mhz Mac för 28 papp. Det har hänt en del sedan dess 😉)

Sitter på PC nu, spelar mest gitarr, men min V-Synth GT (Tack Roland) får ni bryta ur mina döda, stela fingrar innan jag släpper den.

Har tweakat Line6 produkter i fyra år, samplers i femton, analogsyntar i tjugofyra, och datorer i en tolv-fjorton sådär. Börjar bli gammal och vis 😎

Är det nåt mer, så fråga på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack för låten "Nigger" som satt som smocka i fejan. Så jä*la bra och nyskapande på den tiden. Festar minnen flashar förbi!

Började också på den tiden med Atari och Creater. Det va tider de....och mycket sladdar!

Välkommen.

Redigerat av 4Trax
Link to comment
Dela på andra sajter

Clawfinger (oregistrerad)

Tackar för trevligt mottagande! Har smygläst detta forum ett tag, men sedan det blev lite knas förra året, så tappade jag det. Nu ser det ju ut som ett forum skall, så... bra jobb till forum-makarna dvs. 😉

Få se om jag kan komma till nytta, eller om jag bara leechar kunskap. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Clawfinger (oregistrerad)
Coolt, välkommen!

Hälsa Henka från Lennart. 🙂

Btw, så var ni bra på nightshift karlskoga sist ni var här.

Hah, det var Karlskoga som var bra och drog med sig oss. Alla var sugna på att festa och det märktes. Kul kväll, absolut. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tweakat Line6 produkter i fyra år, samplers i femton, analogsyntar i tjugofyra, och datorer i en tolv-fjorton sådär. Börjar bli gammal och vis 😎

Är det nåt mer, så fråga på.

Hm, det där gjorde mig nyfiken. Vad innebär det, mer utförligt, att du tweakat Line6-produkter, om man får fråga? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Clawfinger (oregistrerad)
Har tweakat Line6 produkter i fyra år, samplers i femton, analogsyntar i tjugofyra, och datorer i en tolv-fjorton sådär. Börjar bli gammal och vis 😎

Är det nåt mer, så fråga på.

Hm, det där gjorde mig nyfiken. Vad innebär det, mer utförligt, att du tweakat Line6-produkter, om man får fråga? 😉

Asch, Meshuggah har fullspons på Line6, och vi köpte direkt när den första kom ut. Har kört gitarremuleringar sen vi körde första sansampen blandat med en lajnad Boss me-5. Så därav den kommentaren. Jag kan dom rätt bra, kan jag väl säga 🙂

Jag har också mailat dom feedback på vad dom borde göra bättre/uppgradera/förnya. Hittills har jag inte fått ETT svar. Likaså med Meshuggah, fast dom har helspons.

Link to comment
Dela på andra sajter

Willkommen, Welcome, Bienvenu! 😎

.... Köpte ProTools projekt med Cubase Audio 3.0 1996 för 85 papp till min begagnade 100mhz Mac för 28 papp. Det har hänt en del sedan dess 😉)

Jag körde nåt som hette Session 8 (också Digi) som funkade sjukt dåligt. Kostade 30 papp, tror min pc (också Cubase) var en DX4-100 haha!

8 spår audio, och nån inbyggd DSP som kunde klara att processa 6 st eq-band. Alltså 2 st 3 bands-eq, eller 6 st 1-bands, haha! Det kraschade fan var 3e minut. Galet. Men man bet ihop och tog det som en man. aah det var tider det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Väl mött.

Trevligt, Clawfinger var ju en favorit i yngre dar. Men det är emellertid Meshuggah som genomsyrat mitt liv fullständigt. Deras musik har hjälpt och bildat mig i perioder av personlig utveckling.

Redigerat av Krokodil
Link to comment
Dela på andra sajter

Clawfinger (oregistrerad)
Dela studio med Messugah sicken lyx. Lever blås grejen kvar som Fredrik hade som var gjort av någon Tomas kände ?

Tomas brorsa Johan Haake byggde den ja. En breath controller som styr en gate med filter och vafan det nu är mera. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

välkommen..

synd att du inte fått någon repons från line 6..de skulle behöva lite konstruktiv kritik

fast jag kör åandrasidan med en pod 2.0 & det har antagligen hänt mycket sedan dess

den har allt utom bra dist,vilket borde vara lockbetet för alla gitarr box tillverkare att erbjuda!

men nu skulle ju inte jag gnälla över line-6, utan säga känn dig som hemma! 🙂

/Larsson

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...