Jump to content
Annons

SSL och konsten att vårda ett varumärke


Dexter

Recommended Posts

Förra veckan fick jag min SSL XLogic Alpha VHD Pre som jag köpt från England. Till mitt förtret upptäckte jag tämligen omgående att den inte fungerade inte som den ska - fantommatningen gick inte alltid igång, utan jag fick stänga av och sätta på enheten ett par gånger för att det skulle funka. Mailade SSL:s support i onsdags, alltså den 12 dec, och beskrev problemet. De svarade samma dag och bad mig maila min adress och preampens serienummer, vilket jag gjorde samma kväll. I går den 13 kom ett mail om att de skickar en ny enhet från England och i dag, den 14 december vid lunch, var den framme hos mig i Stockholm. Snacka om bra service! Och snacka om att vårda sitt varumärke. (För övrigt låter preampen för jävla bra. "Det låter skiva", som en kompis uttryckte det.)

Annat är det med Universal Audio/Fitzpatrick och Neumann/Sennheiser. Att få en UA LA-610 lagad tog sex veckor, trots löfte om "cirka 10 dagar" vid inlämnandet. Min Neumann U87 har varit på Sennheisers verkstad sedan den 2 november - och i detta nu försöker Sennheiser själva ta reda på var mikrofonen befinner sig rent fysiskt...

Måhända ett meningslöst inlägg, men jag ville bara dela med mig av min sällsynt positiva erfarenhet av SSL.

/Dex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Exemplariskt hanterat av SSL....på det sättet har de skapat en nöjd kund, trots en ofullständig produkt, som sprider detta vidare på nätet, och stärker deras varumärke ännu mera, och skapar en trygghet bland deras framtida potentiella kunder.

definitivt inte ett meningslöst inlägg.....sånt här vill man, i alla fall jag, faktiskt veta.

Trodde Universal Audio körde bra service faktiskt, men ack, där ser man.... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Förra veckan fick jag min SSL XLogic Alpha VHD Pre som jag köpt från England. Till mitt förtret upptäckte jag tämligen omgående att den inte fungerade inte som den ska - fantommatningen gick inte alltid igång, utan jag fick stänga av och sätta på enheten ett par gånger för att det skulle funka. Mailade SSL:s support i onsdags, alltså den 12 dec, och beskrev problemet. De svarade samma dag och bad mig maila min adress och preampens serienummer, vilket jag gjorde samma kväll. I går den 13 kom ett mail om att de skickar en ny enhet från England och i dag, den 14 december vid lunch, var den framme hos mig i Stockholm. Snacka om bra service! Och snacka om att vårda sitt varumärke. (För övrigt låter preampen för jävla bra. "Det låter skiva", som en kompis uttryckte det.)

Annat är det med Universal Audio/Fitzpatrick och Neumann/Sennheiser. Att få en UA LA-610 lagad tog sex veckor, trots löfte om "cirka 10 dagar" vid inlämnandet. Min Neumann U87 har varit på Sennheisers verkstad sedan den 2 november - och i detta nu försöker Sennheiser själva ta reda på var mikrofonen befinner sig rent fysiskt...

Måhända ett meningslöst inlägg, men jag ville bara dela med mig av min sällsynt positiva erfarenhet av SSL.

det är aldrig meningslöst inlägg och påpeka god service. det är trots allt vanligare att folk skriver oftare när det är nåt dåligt än bra och påpekar det. fram med bra goda exemplar på sådan service 😉

/Dex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som försäljnings-chefen betonade det på mitt förr-förr-förra jobb; reklam-aktion (ok, en bonus-k blev det visst också 😛) Att saker går sönder är ju inte så mycket att göra åt, det händer ju oavsett vad det är för grejor, konsten är ju att försöka göra det till en positiv upplevelse för kunden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som försäljnings-chefen betonade det på mitt förr-förr-förra jobb; reklam-aktion (ok, en bonus-k blev det visst också 😛) Att saker går sönder är ju inte så mycket att göra åt, det händer ju oavsett vad det är för grejor, konsten är ju att försöka göra det till en positiv upplevelse för kunden.

Det där är ganska kul när man tänker på hur vi fungerar eg. Oftast säger vi inget alls om allt lirar som det ska utan gnäller bara när saker går sönder eller inte fungerar. Får vi snabb hjälp som i detta fall, DÅ vill vi gärna tala om det, vårt köp känns t o m ännu bättre! Det finns någon undersökning (glömt vilken, sorry) på det där som faktiskt visar på att så är fallet, att varumärken kan ta ett kliv till efter snabbt åtgärdade fel.

Redigerat av Gain
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...