Jump to content
Annons

Förslag till Studiofestival #4


Jazzman

Recommended Posts

Att nån sjunger in nån vocal som vi andra får göra musik till vore skojj eller att studio lägger upp lite vocalsamplingar... Det skulle jag lätt vilja vara med på...

...och...ja ni vet...sedan kan vinnaren få en plåt med muffins....

Vocal idén hänger jag på.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 134
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

captain nemo (oregistrerad)

Och att det finns gitarrer med.

Jag har i min ungdom gjort succé genom att spela gura och sjunga i en hörlur trädd över huvudet. Kopplad genom distbox och ut i förstärkaren. Apropos udda instrument...

//Nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Och att det finns gitarrer med.

Jag har i min ungdom gjort succé genom att spela gura och sjunga i en hörlur trädd över huvudet. Kopplad genom distbox och ut i förstärkaren. Apropos udda instrument...

//Nemo

Jag brukade hälla in en bandspelarmikrofon (stor som en prinskorv) i resonanslådan på nylonsträngen, trycka på REC+PLAY på grammofonen, höja volymen och hallelujah - så hade man en elgitarr!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
captain nemo (oregistrerad)

Ja. Kom igen nu. Man väntar. Och sedan vore det fint med ett pris. Kanske fyra timmars utbildning i mixning/produktion eller något...

//Nemo

Nemo och Neko = inte släkt

Redigerat av captain nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, eller skrikande djur, som liksom springer över ett rött fält, med klapprande läderremmar som bånkar mot en jätteSTOR isbit som samtidigt typ kluckar som en liten liten liten bäck som rinner fram i högt gräs...va? VA? Skitabra idé?

Eller va'hetter elle åxå så ba' bestämme han som hålle i tävlingen lixom, åsså ba' gö man så! Eller man kan annars ha ett litet knappt hörbart dörrgnissel som på nåt sätt inte hörs, men att man ändå anar att man ska göra stråkmusik av det, utan instrument. Men sen blir det bara svart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, eller skrikande djur, som liksom springer över ett rött fält, med klapprande läderremmar som bånkar mot en jätteSTOR isbit som samtidigt typ kluckar som en liten liten liten bäck som rinner fram i högt gräs...va? VA? Skitabra idé?

Eller va'hetter elle åxå så ba' bestämme han som hålle i tävlingen lixom, åsså ba' gö man så! Eller man kan annars ha ett litet knappt hörbart dörrgnissel som på nåt sätt inte hörs, men att man ändå anar att man ska göra stråkmusik av det, utan instrument. Men sen blir det bara svart.

Ja, vad överraskade vi ska bli!! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, eller skrikande djur, som liksom springer över ett rött fält, med klapprande läderremmar som bånkar mot en jätteSTOR isbit som samtidigt typ kluckar som en liten liten liten bäck som rinner fram i högt gräs...va? VA? Skitabra idé?

Eller va'hetter elle åxå så ba' bestämme han som hålle i tävlingen lixom, åsså ba' gö man så! Eller man kan annars ha ett litet knappt hörbart dörrgnissel som på nåt sätt inte hörs, men att man ändå anar att man ska göra stråkmusik av det, utan instrument. Men sen blir det bara svart.

Lägger min röst för tonsättande av denna poesi till Studiofestival #4!

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Nog med idéer!

Låt nu Jazzman göra sitt och återkomma med riktlinjer samt deadlinedatum så vi får börja jobba.

Drägel drägel.

Inte för att jag kommer göra nå't bra, men det blir kul ändå.

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog med idéer!

Låt nu Jazzman göra sitt och återkomma med riktlinjer samt deadlinedatum så vi får börja jobba.

Tack nemo 😳 Bra att du hejdar dom.

Jag ska se över detta i helgen, men kan inte lova att det är nåt som kommer igång på direkten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...