Jump to content
Annons

Förslag till Studiofestival #4


Jazzman

Recommended Posts

Jepp, börjar redan nu att tänka på tema inför nästa festival 😉

Är det okej för er att jag efterträder hammagrella och tar mej titeln lekledare inför nästa festival? 🙂

I alla fall så tänkte jag att under tiden vi lugnar nerverna från förra festivalen så kan vi väl samla lite tävlingsidéer här..

Några idéer från tidigare trådar:

-Udda instrument

-Endast analoga inspelningar

-Endast använda vissa utvalda instrument

-Remixtävling

-Par-tävling

Fyll på bara 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 134
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Remix/cover på en väl vald låt kunde ju va kul faktiskt.

Alltså: alla gör sin egen version av en viss utvald låt av den som håller i tävlingen. Kanske nån hamagrellalåt?

Nej ingen Hammagrellalåt, men visst vore det kul om alla gjorde en cover av t ex "Billie Jean", "Baby one more time" eller nån annan listplåga. Tänk er samma låt i femton olika punk, house, metal, 80-talssyntpjopp-tappningar.....

Link to comment
Dela på andra sajter

-Udda instrument

-Endast analoga inspelningar

-Endast använda vissa utvalda instrument

- INGA instrument 😉 ..dvs bara använda och manipulera sin egen röst.

Eller att Jazzman själv knåpar ett intro som vi andra sedan ska fortsätta på. Den där idén har jag tänkt på innan, hade varit kul att höra hur många olika stilar det kan bli av ett och samma intro.. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressantast förslag hittils hacke! Gillar även cover grejjen. Annars kan ju tävlingsledningen bistå med ett vocalspår som alla får göra en låt till?

Nu snackar vi! Kalasidé. Bestäm nån acapella så kör vi. sånt är ju apskoj!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller att Jazzman själv knåpar ett intro som vi andra sedan ska fortsätta på. Den där idén har jag tänkt på innan, hade varit kul att höra hur många olika stilar det kan bli av ett och samma intro.. 😉

Det där verkar spännande! T ex intro på 20 s som inte får modifieras alls, samt 40 s egen låt...

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressantast förslag hittils hacke! Gillar även cover grejjen. Annars kan ju tävlingsledningen bistå med ett vocalspår som alla får göra en låt till?

Nu snackar vi! Kalasidé. Bestäm nån acapella så kör vi. sånt är ju apskoj!

Jag är på den här idén... göra låt av en accapella, en cover är delvis också kul

eller varför inte låta lekledaren plockar fram enskilda (redan samplade ) sångfraser som man sedan får bygga en låt på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Många finfina förslag 😄

Angående acapellaidén, ta en titt här, hacke och ni andra. Bidrag inne nu på lördag dessvärre 😉

Annars kan ju tävlingsledningen bistå med ett vocalspår som alla får göra en låt till?

Riktigt bra idé där neko.. hmm.. men att tävlingsledaren skulle bidra med sången.. 😉 någon som kan tänka sej att sjunga in ett spår till en eventuell sådan tävling?

Eller att Jazzman själv knåpar ett intro som vi andra sedan ska fortsätta på. Den där idén har jag tänkt på innan, hade varit kul att höra hur många olika stilar det kan bli av ett och samma intro..  🙂

Också en utmärkt idé! 🙂

Fortsätt låta funderingarna snurra bara, lovar att låta alla pusta ut under en ordentlig tid framöver 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

ciMic (oregistrerad)

Hackeman:

Eller att Jazzman själv knåpar ett intro som vi andra sedan ska fortsätta på. Den där idén har jag tänkt på innan, hade varit kul att höra hur många olika stilar det kan bli av ett och samma intro..

Det tycker jag, med skinande nykomling status, låter som en utmärkt idé. Förutsatt att alla har möjlighet att lägga på sång. Annars kan man ju använda sig av röstsamplingarna från Studios cd´s, eller liknande, på ett kreativt sätt. ( I värsta fall).

/M

Redigerat av ciMic
Link to comment
Dela på andra sajter

HAHA! Det finns ju lite sång på studioskivorna, det är ju så rätt! Om vi kunde ta något av dem och slänga till musik? Om de inte finns uppe borde studio kunna lägga upp dem på sin FTP kanske? Introt är annars en väldigt bra idé.

Och du Jazzman, dröj inte för länge! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

ciMic (oregistrerad)

Kanske till och med kan bli ett mervärde för Studio av detta. Från låtarna kan dom säkert få en hel del nya samplingar av manliga och/eller kvinnliga Uhhuh och yeahyeah fraser. Något för ZeroG kanske?

😄

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

HAHA! Det finns ju lite sång på studioskivorna, det är ju så rätt! Om vi kunde ta något av dem och slänga till musik? Om de inte finns uppe borde studio kunna lägga upp dem på sin FTP kanske? Introt är annars en väldigt bra idé.

Och du Jazzman, dröj inte för länge! 😛

Jo, dröj. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars kan ju tävlingsledningen bistå med ett vocalspår som alla får göra en låt till?

Riktigt bra idé där neko.. hmm.. men att tävlingsledaren skulle bidra med sången.. 😉 någon som kan tänka sej att sjunga in ett spår till en eventuell sådan tävling?

Deltävling 3½

Unimagine Vox del 2 och 3

Michelle Risquet sjunger

Suicidal Poets

enligt Carmelo och Michelle Risquet:

får användas att lägga egen musik på !

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Rockfart, nåt sånt skulle jag tycka va jäkligt kul!

Introtävling är ju väldigt bra idé också.

Och jo, jag väntar ett tag innan vi sätter igång nästa festival 😉 Får liksom inte kännas för tätt inpå + att jag precis håller på att fixa nytt wehotell som kan passa bra att slänga upp allt på sen .. men för det första så måste jag ha en färdig idé 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

introtävling har vi ju redan haft.

Jo, men inte en sån introtävling. Om du läser lite längre upp så förstår du skillnaden 😉

"skriv en låt till Arvingarna/Europe/Pink Floyd/Westlife/Petshop Boys/Humle&Dumle/whatever" hade varit kul

Varför inte 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...