Jump to content
Annons

Sustain i midi


Tant Fransa

Recommended Posts

Jag har letat efter ett svar till detta men inte hittat. Så jag dristar mig till att skapa en ny tråd:

När jag spelar in MIDI- piano klingar sustaineffekten av alldeles för fort, och det är f.ö. likadant om jag håller nere en tangent. Jag vet att man kan editera detta i efterhand, men det är alltså inte det jag är ute efter just nu.

Finns det ett sätt att ställa in det i Cubase och hur gör man i så fall? Eller är det snarare nåt i synten som ska ställas in. I så fall, hur gör jag?

Jättetacksam för svar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
GIGAN (oregistrerad)
Jag har letat efter ett svar till detta men inte hittat. Så jag dristar mig till att skapa en ny tråd:

När jag spelar in MIDI- piano klingar sustaineffekten av alldeles för fort, och det är f.ö. likadant om jag håller nere en tangent. Jag vet att man kan editera detta i efterhand, men det är alltså inte det jag är ute efter just nu.

Finns det ett sätt att ställa in det i Cubase och hur gör man i så fall? Eller är det snarare nåt i synten som ska ställas in. I så fall, hur gör jag?

Jättetacksam för svar...

Om du öppnar ett pianospår och går in i key editorn, så finns det en liten nerpil under klaviaturen.

Ställ den på CC 64, sustain, så får du sustain så det räcker.

GIGAN

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

tbruce har gett svaret.

Men om du vill ändra längden själv så gå in i det VSTi som spelar pianoljudet.

Öka på parametern Decay om du kan hitta den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...