Jump to content
Annons

BÄSTA 90-talsmusiken


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

Scooter

The Prodigy

E-type

Ace of Base

Alice Deejay

KLF

Maxx

2 Unlimited

Me & My

MC Hammer

Vanilla Ice

Pet Shop Boys

Ice MC

Paradisio

Los del Rio

Era

Enigma

Enya

Sacred Spirit

Love Spirals Downwards

Haddaway

Snap!

666

Markoolio

Eiffel 65

Nirvana

Rednex

Vangelis

Robert Miles

La Style

The Immortals

The Age of Love

Offspring

C+C Music Factory

U96

Dr Bombay

Bomfunk MC's

Stereo MC's

Twenty 4 Seven

Sash

Jam & Spoon

Antiloop

Culture Beat

Cool James & Black Teacher

La Bouche

Aqua

Basic Element

Gina G

Leila K

Robin S

Daft Punk

Hit'n'Hide

Daz

Smile.dk

Interactive

ATB

Flexx

The Grid

Pandora

Melodie MC

Sonic Drean Collective

Roxette

East 17

Dr Alban

Dj BoBo

Lou Bega

Mr. President

Gyllene Tider

Vengaboys

Spice Girls

Magic Affair

Whingfield

Secred Garden

Rob'n'Raz

Inner Circle

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Att ingen nämnt Nirvana, är för mig obegripligt. 😛

Eftersom dom är ett onehit-wonder som bara lever på sångarens självmord (OK 2 hits då: teen spirit och come as you are).

Parallellt resonemang: är James Dean en av dom bästa skådisarna?

Vet ej - han gjorde bara två filmer...

Är inte det en kraftig överdrift med tanke på att Nirvana haft fyra listettor?

Men va fan är ni för folk som bara lyssnar till och dömer band efter deras hit/listettor? 🙂

Tom Waits tex. har aldrig haft en listetta eller hit, men ändå är han en legend och en av dom största och mest respekterade artisterna någonsin!

Vilket mr Cobain också hade varit om han hade levt!

Det jag försökte visa var att Nirvana knappast är ett band av one-hit wonder-typen, med tanke på att de haft fyra listettor. Jag menade inte att döma ett bands kvalitet genom antalet listettor utan som sagt var det för att avfärda kommentaren om att Nirvana är känt för en låt liksom.

Okej då fyra listettor. Men jag kan ju konstatera att när jag nu idag plockar upp nån gammal 90tals-skiva så är det typ aldrig Nirvana. Oftare då t ex Soundgarden i den genren

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Att ingen nämnt Nirvana, är för mig obegripligt. 😛

Eftersom dom är ett onehit-wonder som bara lever på sångarens självmord (OK 2 hits då: teen spirit och come as you are).

Parallellt resonemang: är James Dean en av dom bästa skådisarna?

Vet ej - han gjorde bara två filmer...

Är inte det en kraftig överdrift med tanke på att Nirvana haft fyra listettor?

Men va fan är ni för folk som bara lyssnar till och dömer band efter deras hit/listettor? 🙂

Tom Waits tex. har aldrig haft en listetta eller hit, men ändå är han en legend och en av dom största och mest respekterade artisterna någonsin!

Vilket mr Cobain också hade varit om han hade levt!

Det jag försökte visa var att Nirvana knappast är ett band av one-hit wonder-typen, med tanke på att de haft fyra listettor. Jag menade inte att döma ett bands kvalitet genom antalet listettor utan som sagt var det för att avfärda kommentaren om att Nirvana är känt för en låt liksom.

Okej då fyra listettor. Men jag kan ju konstatera att när jag nu idag plockar upp nån gammal 90tals-skiva så är det typ aldrig Nirvana. Oftare då t ex Soundgarden i den genren

Om man gör en mjuk gränsdragning är de i samma genre, men använder man en skarpare gränsdragning mellan stilarna, så är ju Soundgarden ett tyngre band, Nirvana "snällare", spretigare gitarrbaserad musik. Skit samma - bägge har gjort ok grejer...

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej då fyra listettor. Men jag kan ju konstatera att när jag nu idag plockar upp nån gammal 90tals-skiva så är det typ aldrig Nirvana. Oftare då t ex Soundgarden i den genren

OK?, det säger mer om dig än om Nirvana!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag har druckit sprit med Soundgradens gitarrist.... vad han nu kan heta eller om de var flera... vad vet jag... kul var det i allafall.

Det är nog irrelevant för övrigt...

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 8 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...