Jump to content
Annons

Cubase 4. Direct X BORTA?


Nad

Recommended Posts

Hej! Long time no hear...

Satt alltför länge med en SX2:a och har nu en ny (äntligen!) Cubase 4 (4.1 under nerladdning as we speak).

Men...va...alltså..INGEN DIRECT X??? Hur tusan får jag in mina underbara gamla fettopluggar NU DÅ?

Behöver ju dom, då jag flyttat över projektet ifrån SX2:an.

Någon som vet? Eller har funktionen bytt namn helt o hållet?

Orolig för detta suger gammal torr digitalribba.

Tacksam för svar!

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej! Long time no hear...

Satt alltför länge med en SX2:a och har nu en ny (äntligen!) Cubase 4 (4.1 under nerladdning as we speak).

Men...va...alltså..INGEN DIRECT X??? Hur tusan får jag in mina underbara gamla fettopluggar NU DÅ?

Behöver ju dom, då jag flyttat över projektet ifrån SX2:an.

Någon som vet? Eller har funktionen bytt namn helt o hållet?

Orolig för detta suger gammal torr digitalribba.

Tacksam för svar!

Nad

Tror inte Cubase 4 har stöd för direct X pluggar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Steinberg tog bort DirectX i v4. Vilka effekter har du som är DirectX, men inte VST?

Behöver du DirectX kan du ladda in dem i en DX->VST-wrapper. FFX-4 är gratis. (Längst ner på sidan)

Smolken i bägaren är dock att dina inställningar i pluggarna tappas bort och att du måste ladda in DX-pluggarna i FFX-4 och ratta in effekten igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Long time no hear...

Satt alltför länge med en SX2:a och har nu en ny (äntligen!) Cubase 4 (4.1 under nerladdning as we speak).

Men...va...alltså..INGEN DIRECT X??? Hur tusan får jag in mina underbara gamla fettopluggar NU DÅ?

Behöver ju dom, då jag flyttat över projektet ifrån SX2:an.

Någon som vet? Eller har funktionen bytt namn helt o hållet?

Orolig för detta suger gammal torr digitalribba.

Tacksam för svar!

Nad

Tror inte Cubase 4 har stöd för direct X pluggar.

Tack för svar Daniel. Rädd att du har rätt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Steinberg tog bort DirectX i v4. Vilka effekter har du som är DirectX, men inte VST?

Behöver du DirectX kan du ladda in dem i en DX->VST-wrapper. FFX-4 är gratis. (Längst ner på sidan)

Smolken i bägaren är dock att dina inställningar i pluggarna tappas bort och att du måste ladda in DX-pluggarna i FFX-4 och ratta in effekten igen.

Tack Linus! Skall genast ge mig i kast med detta. Undrar varför Cubase sågade Direct X?

Vilket nerköp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepps stämmer, de tog bort det stödet i sx4. Du får nog bränna in dem i ljudspåren o exportera tippar jag på.

Åh vad det suger.....ÅH VAD DET SUGER!!!!! 🙂🙂DET SUGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Steinberg tog bort DirectX i v4. Vilka effekter har du som är DirectX, men inte VST?

Behöver du DirectX kan du ladda in dem i en DX->VST-wrapper. FFX-4 är gratis. (Längst ner på sidan)

Smolken i bägaren är dock att dina inställningar i pluggarna tappas bort och att du måste ladda in DX-pluggarna i FFX-4 och ratta in effekten igen.

Bara en fråga...räcker det med att jag kopierar över DLL-filerna eller??

Har installerat FFX-4:an nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla DirectX-effekter ska synas i FFX-4 när du väljer att ladda in effekter i racket.

Oh honey...tell you what....YOU JUST FUCKING SAVED MY DAY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 🙂🙂 :)

Allt funkar nu tack vare dig.

Stort varmt tack från Naddeman!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...