Jump to content
Annons

Matrix lala


YöApina

Recommended Posts

Annons

Jag håller inte med. Matrixen underlättar rejält när man arrangerar eftersom man kan programmera in en massa patterns, variationer på samma pattern osv osv och växla mellan dessa medans låter spelar och spela in resultatet. Tillsammans med Redrums step-sequencer gör det att man kan slänga ihop ett grundläggande arrangemang på hur lite tid som helst. Visst skulle det vara kul med ackord osv osv, men iom Spider-enheterna kan man ju fuska nu och skapa flera subtractors (t ex), stämma dem inbördes till ett ackord och sen splitta smatrix-signalerna och koppla till samtliga syntar. Sen att alla inte gillar Matrixen, det får man väl leva med. Nu ska jag hålla käften och sluta leka P-heads fanboi...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä! Matrixmodulen är grymt bra! Som royen sa, oerhört snabbjobbat för att lägga grunder, men framförallt är den grym när det gäller att skapa effekter. Som "step sequencer" använder jag den nästan aldrig, däremot använder jag cv funktionerna mycket.

Ett oerhört enkelt sätt att få hi-hats och liknande att låta lite naturligare är ju att styra cv-level via matrixmodulens kurva.

Link to comment
Dela på andra sajter

st@ffan.com (oregistrerad)

Framförallt skriver man helt annan musik med Matrixen än man hade gjort med pianorulle.

Jämför med att komponera på piano vs gitarr - det blir liksom helt olika saker och annorlunda melodistämmor/teman som inte skulle blivit till om man inte använt Matrix (eller piano eller whatever...).

st@ffan

Link to comment
Dela på andra sajter

Matrix modulen är mycket användbar att leka med filter med. Den är helt underbar, stort tack till Studio för lektionerna i nummer 2 och 3 (tror jag att det var i alla fall...) Det har fått mig att exprimentera mer. Och den är definitivt mer än bara en sequencer!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...