Jump to content
Annons

Vem servar min U87?


Dexter

Recommended Posts

Hej hej,

tänkte kolla om nån har tips på var jag kan få min Neumann U87 Ai reparerad. Det handlar om byte av kapsel, samt omkopplarna för -10 dB pad och högpass. Det hela är ett försäkringsärende och jag har fått okej till reparationen av mitt försäkringsbolag. Sennheiser Nordic svarar inte på mail och Hansén Audio fakturerar av princip inte försäkringsbolag.

Tips någon?

/Dex.

Redigerat av Dexter
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Bo Hansén, som är med i forumet, är en annan som säkert gärna hjälper dig. 😉
...Det hela är ett försäkringsärende och jag har fått okej till reparationen av mitt försäkringsbolag....
...Hansén Audio fakturerar av princip inte försäkringsbolag...
Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

Bo Hansén, som är med i forumet, är en annan som säkert gärna hjälper dig. 😛
...Det hela är ett försäkringsärende och jag har fått okej till reparationen av mitt försäkringsbolag....
...Hansén Audio fakturerar av princip inte försäkringsbolag...

Hupps! Man ska kanske läsa lite noggrannare innan man svarar... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ledsen över att behöva svika Dex, men har haft dålig erfarenhet gällande försäkringsbolag.

Tar lång tid att få betalt, då dom gärna tar sig friheten att sätta sina egna betalningsvillkor samt att det är lätt att komma ikläm mellan kunden och försäkringsbolaget om det skulle uppstå en tvist i efterhand.

Så jag måste tyvärr tacka nej till sådana affärer.

Men förövrigt så står jag gärna till tjänst om ni vill ha era mickar servade.

(och annan utrustning också förståss)

Hälsningar

Bosse

Redigerat av Bo Hansén
Link to comment
Dela på andra sajter

Bo Hansén, som är med i forumet, är en annan som säkert gärna hjälper dig. 😛
...Det hela är ett försäkringsärende och jag har fått okej till reparationen av mitt försäkringsbolag....
...Hansén Audio fakturerar av princip inte försäkringsbolag...

Hupps! Man ska kanske läsa lite noggrannare innan man svarar... :rolleyes:

haha, sicken knäpp på näsan!! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Min erfarenhet från liknande ärenden är att det inte finns någon kvalificerad mickreparatör som är villig att fakturera sitt jobb till något försäkringsbolag!

Vill du ha din U87a fixad, räkna kallt med att lägga ut stålarna själv först!

/ptr

Link to comment
Dela på andra sajter

som sagt, om det är okejat av försäkringsbolag, så borde man ju kunna lägga ut pengarna själv, för att sedan själv hålla i trådarna med försäkringsbolaget....eller?

....vill absolut inte låta otrevlig, men vid en eventuell tvist med försäkringsbolaget så är det ju deffinitivt inte reparatören som skall riskera att gå lottlös ur situationen....och försäkringsbolag kan vara riktigt jävliga och luriga, tyvärr....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...