Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

har planerpĂ„ att framöver starta en bar med inriktning rockmusin och musik med rockinfluenser..behöver tips om mer musik för att dryga ut mitt arkiv.. sĂ€rskilt rocklĂ„tar som kan beskrivas som "dansvĂ€nliga"..hmm..luddigt uttryckt kanske.. ex timbaland och falloutboys lĂ„t.. dĂ€r rock och andra genrer samarbetar..helt enkelt, musik dĂ€r tjejerna kan stĂ„ och dansa och gnida sig pĂ„ pĂ„larna pĂ„ mitt stĂ€lle.. svĂ€ngig rock..dansrock..temporock..ja kalla det vafan som hels.. ni förstĂ„r vad jag menar? SNÄLLA, hjĂ€lp mig öka pĂ„ mitt mediaförrĂ„d!

uppdatering.. För att förenkla det lite sÄ kan jag vÀl sÀga att rockhiphop Àr vÀl ett bra ord för det jag söker..rockinfluerat men samtidigt skönt gung..om det nu gör mitt önskemÄl lÀttare att förstÄ..hÀjlp mig sÄ bjuder jag pÄ öl nÀr jag öppnar

Redigerat av rockbar
Annons
Postat

DansvĂ€nlig rockmusik. Jag skulle tipsa om albumet move along med The all american rejects. Trummisen lĂ€gger ofta kaggen pĂ„ alla fjĂ€rdedelar som gör det extra dansvĂ€nligt. Sen Ă€r det ett riktigt bra band. Tycker om den sĂ„ngaren extremt mycket bland dagens rockband 🙂

MVH

Anders

Postat
DansvĂ€nlig rockmusik. Jag skulle tipsa om albumet move along med The all american rejects. Trummisen lĂ€gger ofta kaggen pĂ„ alla fjĂ€rdedelar som gör det extra dansvĂ€nligt. Sen Ă€r det ett riktigt bra band. Tycker om den sĂ„ngaren extremt mycket bland dagens rockband 🙂

MVH

Anders

Tack som fna för tipset, skön musik men iten riktigt vad jag hade i Ätanke dock.. jag tÀnker lite mer cypres hill - rock superstar..eller nerd - rockastar...korn - play me..rock med skönt gung i..kom ihÄg att tjejerna ska kunna dansa mot stÄng..hehe

Postat
LCD Soundsystem kanske?

hmm..kÀnns nÀstan mer som technopop av ngt slag? tck som fan för tipset ÀndÄ.. men söker nog egentligen gnt mer rokigt..rock/hiphop...cypress hill gör ju en del, likasÄ nerd..men mkt mer Àn sÄ har jag tyvÀrr inte.. och pÄ det lilla dansar ju tjejerna inte lÀnge vid stÄngen sÄ att sÀga..

Postat

pepp att nÄn nÀmner AAR pÄ detta forum det var ovÀntat.

andra band pÄ falloutboys bolag Àr ju kÀnda för att lÄta ganska likadant sÄ det kan vara vÀrt att kolla in, tex Panic! at the disco som Àr sjukt dansant! och Àven paramore som dessutom har en supertalang pÄ sÄng.

The Higher finns det ett band som heter, de Àr ocksÄ dansvÀnliga!

Postat

Med risk för att kĂ€nna mig gammal och inte hĂ€nga med i nĂ€tsnacket, men vad stĂ„r pepp för? Sen mĂ„ste jag bara frĂ„gavarför du blev överraskad av att jag nĂ€mner AAR? Är det nĂ„tt man bör tala tyst om pĂ„ forumet 🙂

//Anders

Postat

haha pepp Àr bara nÄt slang

om jag ska vara extremt generaliserande sÄ kÀnns det som de flesta hÀr tycker det Àr trivialt med sÄn hÀr enkel poppunk.

med det Àr nÄn gammal fördom jag har om att alla ljudtekniker har hÀstsvans och bara gillar zeppelin och zappa

move along Àr dessutom producerad av chris lord alge som Àr kÀnd för att komprimera allt sÄ innÄt helvete och dessutom mastrad till den yppersta grÀns. de flesta i studio forum lite överallt hatar detta och Àr skitsura över att det inte finns nÄn dynamik

Postat (redigerat)

andra band pÄ falloutboys bolag Àr ju kÀnda för att lÄta ganska likadant sÄ det kan vara vÀrt att kolla in, tex Panic! at the disco som Àr sjukt dansant! och Àven paramore som dessutom har en supertalang pÄ sÄng.

tack som fan, men menar ite fall out boy som helhet Àven om musiken e ganska skön, syftade mer pÄ deras samarbete med timbaland..ska tanka ner the higher genast ( lagligt...) och provköra dom..tack som fan..skönt att de finsn folk dÀrute som e hjÀlpsamma!

Redigerat av rockbar
Postat (redigerat)

Jaha 🙂 Jag bryr mig aldrig om hur mycket nĂ„tt Ă€r komprimerat osv. sĂ„ lĂ€nge det Ă€r rĂ€tt för lĂ„ten/lĂ„tarna. Och det tycker jag det Ă€r pĂ„ just det albumet move along. Sen finns det ju saker Ă€ven ljudmĂ€ssigt pĂ„ det albumet som jag kanske sjĂ€lv hade gjort annorlunda, men jag tycker om hela kĂ€nslan över det. Det Ă€r lĂ€ttlyssnat och har attityd. SĂ„ngarens röst tycker jag dĂ€remot Ă€r grymt bra mixad. Men alla har ju olika smak. Kort sagt, helheten pĂ„ albumet Move Along Ă€r mycket bra. Det enda jag verkligen kan klaga pĂ„ Ă€r ljudet pĂ„ den akustiska gitarren pĂ„ lĂ„ten top of the world. DĂ€r tycker jag kompressorn fĂ„r jobba för hĂ„rt.

MVH

Anders

EDIT: Ber om urskt till trÄdskaparen, dÄ detta inte alls va vad trÄden handlar om.

Redigerat av Gizmozis
Postat

tack som fan, men menar ite fall out boy som helhet Àven om musiken e ganska skön, syftade mer pÄ deras samarbete med timbaland..ska tanka ner the higher genast ( lagligt...) och provköra dom..tack som fan..skönt att de finsn folk dÀrute som e hjÀlpsamma!

ah speciellt the highers singel Insurance Àr en riktig monsterhit! kolla in den

ska se om jag kan komma pÄ nÄt mer, lyssnar ju ÀndÄ massa pÄ sÄnt

Jo, head automatica! kolla in beating heart baby dÀr har du fan top notch dansrock!

och för fan nÀr du ÀndÄ Àr igÄng sÄ kan jag köra ett svenskt tips, LÄten on a line med http://www.myspace.com/kiddown

den tycker jag svÀnger en hel del!

Postat
Jaha 🙂 Jag bryr mig aldrig om hur mycket nĂ„tt Ă€r komprimerat osv. sĂ„ lĂ€nge det Ă€r rĂ€tt för lĂ„ten/lĂ„tarna. Och det tycker jag det Ă€r pĂ„ just det albumet move along. Sen finns det ju saker Ă€ven ljudmĂ€ssigt pĂ„ det albumet som jag kanske sjĂ€lv hade gjort annorlunda, men jag tycker om hela kĂ€nslan över det. Det Ă€r lĂ€ttlyssnat och har attityd. SĂ„ngarens röst tycker jag dĂ€remot Ă€r grymt bra mixad. Men alla har ju olika smak. Kort sagt, helheten pĂ„ albumet Move Along Ă€r mycket bra. Det enda jag verkligen kan klaga pĂ„ Ă€r ljudet pĂ„ den akustiska gitarren pĂ„ lĂ„ten top of the world. DĂ€r tycker jag kompressorn fĂ„r jobba för hĂ„rt.

MVH

Anders

EDIT: Ber om urskt till trÄdskaparen, dÄ detta inte alls va vad trÄden handlar om.

ah nej jag Àr ju sÄ van vid det, enda gÄngen jag nÄnsin reagerat var nÀr jag hörde Paramores senaste skiva, fan den högsta mastern jag nÄnsin hört .

Men brödera lord alge squashar ju itne bara för sakerns skull utan dom Àr ju helt sjuka pÄ det dom gör och det passar ju som sagt alltid musiken svinbra.

Postat

ah speciellt the highers singel Insurance Àr en riktig monsterhit! kolla in den

ska se om jag kan komma pÄ nÄt mer, lyssnar ju ÀndÄ massa pÄ sÄnt

Jo, head automatica! kolla in beating heart baby dÀr har du fan top notch dansrock!

och för fan nÀr du ÀndÄ Àr igÄng sÄ kan jag köra ett svenskt tips, LÄten on a line med http://www.myspace.com/kiddown

den tycker jag svÀnger en hel del!

head automatica var grymt bra! 10 poÀng till dig drÀ..gnider mina smÄ hÀnder samtidigt som jag laddar ner mer med dom..och hoppas pÄ ytterligare tips=) och ursÀkta inte för att ni kommer pÄ villovÀgar i trÄden, bara kul att lÀsa om sÄnt som rör sig om rock..keep on

Postat

Lite dansanta rocklÄtar:

Kiss - I was made for loving you

Mötley CrĂŒe - Kickstart my heart

Whitesnake - Guilty of love (perfekt till bugg)

Meat Loaf - Dead ringer for love

Queen - Bring back Leroy Brown

Roger Daltrey - My time is gonna come

Sweet - Action

WASP - L.O.V.E Machine

Hanoi Rocks - Cheyenne

Savatage - When the crowds are gone (sista dansen)

Postat
Lite dansanta rocklÄtar:

Kiss - I was made for loving you

Mötley CrĂŒe - Kickstart my heart

Whitesnake - Guilty of love (perfekt till bugg)

Meat Loaf - Dead ringer for love

Queen - Bring back Leroy Brown

Roger Daltrey - My time is gonna come

Sweet - Action

WASP - L.O.V.E Machine

Hanoi Rocks - Cheyenne

Savatage - When the crowds are gone (sista dansen)

svÀngiga o sköna lÄtar, absolut..men iten typen av "daslÄtar" jag had ei Ätanke..mer gung och sköna beats..tÀnk dig att en strippa sk akunna dansa till det..haha..men tack som fan

Postat

BÄde Bloc Party (speciellt skivan Silent Alarm) och Velvet Revolver (innan skivan slÀpptes beskrev de Libertad som "danceable") har jag hört ska vara nÄgorlunda dansanta. Men jag vet inte... TvÄ tips i alla fall.

Postat
BÄde Bloc Party (speciellt skivan Silent Alarm) och Velvet Revolver (innan skivan slÀpptes beskrev de Libertad som "danceable") har jag hört ska vara nÄgorlunda dansanta. Men jag vet inte... TvÄ tips i alla fall.

tack som fan.. bloc party har jag bara hört i förbifarten innan men riktigt sköna.. velvet revolver funkar kanon!!! en öl till dig!

Postat

tack som fan.. bloc party har jag bara hört i förbifarten innan men riktigt sköna.. velvet revolver funkar kanon!!! en öl till dig!

Nu Ă€r jag bara 16 Ă„r... Men jag kommer om tvĂ„ Ă„r dĂ„. 🙂
Postat

haha..dÄ har du gott om tid o samla pÄ dg fler öl hÀr dÄ... velvet revolver hade ju tydligen gjort en cover pÄ rockstar (cypres hills)...grym..hittar dock bara liveversionen..inga ler tips dÄ? hiphoprock..bra genre..hehe

Postat

Extreme - nĂ„gra av deras lĂ„tslĂ€pp gungar hĂ„rt. NĂ„gra fĂ„ hederliga med svenska Clawfinger eller gamla Electric Boys kanske 🙂

Postat

haha..dÄ har du gott om tid o samla pÄ dg fler öl hÀr dÄ... velvet revolver hade ju tydligen gjort en cover pÄ rockstar (cypres hills)...grym..hittar dock bara liveversionen..inga ler tips dÄ? hiphoprock..bra genre..hehe

Mja, den finns inte pÄ nÄgon av skivorna (möjligtvis B-sida i sÄ fall). Men covern pÄ ELOs Can't Get It Out of My Head Àr helt sjukt bra.
  • 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

klaxons, new young pony club och andra s.k. "new rave"-band. Det Àr dansrock.

http://en.wikipedia.org/wiki/New_Rave

Disco-punkband typ Gang of Four Àr kanske nÄt för dig om du gillar Bloc Party.

Nya hives kanske? De har ju jobbat med Timbaland pÄ den skivan.

Sen finns det alla de hÀr nu metal-banden typ limp biscuit och linkin park, vilket jag sjÀlv tycker Àr anskrÀmlig musik, men det Àr ju nÄgon slags rock-hiphop.

Redigerat av wallie999
Postat

Kör lite At the drive-in pÄ golvet, det funkar rÀtt bra enligt mig.

Mannequin republic eller Rolodex propaganda.

Ska liras ju sÀllan eller aldrig pÄ dansgolv runt om i landet, finns ju mycket skapunk att lira. Det Àr ju dansmusik pÄ högsta nivÄ

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.