Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

har planerpå att framöver starta en bar med inriktning rockmusin och musik med rockinfluenser..behöver tips om mer musik för att dryga ut mitt arkiv.. särskilt rocklåtar som kan beskrivas som "dansvänliga"..hmm..luddigt uttryckt kanske.. ex timbaland och falloutboys låt.. där rock och andra genrer samarbetar..helt enkelt, musik där tjejerna kan stå och dansa och gnida sig på pålarna på mitt ställe.. svängig rock..dansrock..temporock..ja kalla det vafan som hels.. ni förstår vad jag menar? SNÄLLA, hjälp mig öka på mitt mediaförråd!

uppdatering.. För att förenkla det lite så kan jag väl säga att rockhiphop är väl ett bra ord för det jag söker..rockinfluerat men samtidigt skönt gung..om det nu gör mitt önskemål lättare att förstå..häjlp mig så bjuder jag på öl när jag öppnar

Edited by rockbar
Annons
Posted

Dansvänlig rockmusik. Jag skulle tipsa om albumet move along med The all american rejects. Trummisen lägger ofta kaggen på alla fjärdedelar som gör det extra dansvänligt. Sen är det ett riktigt bra band. Tycker om den sångaren extremt mycket bland dagens rockband 🙂

MVH

Anders

Posted
Dansvänlig rockmusik. Jag skulle tipsa om albumet move along med The all american rejects. Trummisen lägger ofta kaggen på alla fjärdedelar som gör det extra dansvänligt. Sen är det ett riktigt bra band. Tycker om den sångaren extremt mycket bland dagens rockband 🙂

MVH

Anders

Tack som fna för tipset, skön musik men iten riktigt vad jag hade i åtanke dock.. jag tänker lite mer cypres hill - rock superstar..eller nerd - rockastar...korn - play me..rock med skönt gung i..kom ihåg att tjejerna ska kunna dansa mot stång..hehe

Posted
LCD Soundsystem kanske?

hmm..känns nästan mer som technopop av ngt slag? tck som fan för tipset ändå.. men söker nog egentligen gnt mer rokigt..rock/hiphop...cypress hill gör ju en del, likaså nerd..men mkt mer än så har jag tyvärr inte.. och på det lilla dansar ju tjejerna inte länge vid stången så att säga..

Posted

pepp att nån nämner AAR på detta forum det var oväntat.

andra band på falloutboys bolag är ju kända för att låta ganska likadant så det kan vara värt att kolla in, tex Panic! at the disco som är sjukt dansant! och även paramore som dessutom har en supertalang på sång.

The Higher finns det ett band som heter, de är också dansvänliga!

Posted

Med risk för att känna mig gammal och inte hänga med i nätsnacket, men vad står pepp för? Sen måste jag bara frågavarför du blev överraskad av att jag nämner AAR? Är det nått man bör tala tyst om på forumet 🙂

//Anders

Posted

haha pepp är bara nåt slang

om jag ska vara extremt generaliserande så känns det som de flesta här tycker det är trivialt med sån här enkel poppunk.

med det är nån gammal fördom jag har om att alla ljudtekniker har hästsvans och bara gillar zeppelin och zappa

move along är dessutom producerad av chris lord alge som är känd för att komprimera allt så innåt helvete och dessutom mastrad till den yppersta gräns. de flesta i studio forum lite överallt hatar detta och är skitsura över att det inte finns nån dynamik

Posted (edited)

andra band på falloutboys bolag är ju kända för att låta ganska likadant så det kan vara värt att kolla in, tex Panic! at the disco som är sjukt dansant! och även paramore som dessutom har en supertalang på sång.

tack som fan, men menar ite fall out boy som helhet även om musiken e ganska skön, syftade mer på deras samarbete med timbaland..ska tanka ner the higher genast ( lagligt...) och provköra dom..tack som fan..skönt att de finsn folk därute som e hjälpsamma!

Edited by rockbar
Posted (edited)

Jaha 🙂 Jag bryr mig aldrig om hur mycket nått är komprimerat osv. så länge det är rätt för låten/låtarna. Och det tycker jag det är på just det albumet move along. Sen finns det ju saker även ljudmässigt på det albumet som jag kanske själv hade gjort annorlunda, men jag tycker om hela känslan över det. Det är lättlyssnat och har attityd. Sångarens röst tycker jag däremot är grymt bra mixad. Men alla har ju olika smak. Kort sagt, helheten på albumet Move Along är mycket bra. Det enda jag verkligen kan klaga på är ljudet på den akustiska gitarren på låten top of the world. Där tycker jag kompressorn får jobba för hårt.

MVH

Anders

EDIT: Ber om urskt till trådskaparen, då detta inte alls va vad tråden handlar om.

Edited by Gizmozis
Posted

tack som fan, men menar ite fall out boy som helhet även om musiken e ganska skön, syftade mer på deras samarbete med timbaland..ska tanka ner the higher genast ( lagligt...) och provköra dom..tack som fan..skönt att de finsn folk därute som e hjälpsamma!

ah speciellt the highers singel Insurance är en riktig monsterhit! kolla in den

ska se om jag kan komma på nåt mer, lyssnar ju ändå massa på sånt

Jo, head automatica! kolla in beating heart baby där har du fan top notch dansrock!

och för fan när du ändå är igång så kan jag köra ett svenskt tips, Låten on a line med http://www.myspace.com/kiddown

den tycker jag svänger en hel del!

Posted
Jaha 🙂 Jag bryr mig aldrig om hur mycket nått är komprimerat osv. så länge det är rätt för låten/låtarna. Och det tycker jag det är på just det albumet move along. Sen finns det ju saker även ljudmässigt på det albumet som jag kanske själv hade gjort annorlunda, men jag tycker om hela känslan över det. Det är lättlyssnat och har attityd. Sångarens röst tycker jag däremot är grymt bra mixad. Men alla har ju olika smak. Kort sagt, helheten på albumet Move Along är mycket bra. Det enda jag verkligen kan klaga på är ljudet på den akustiska gitarren på låten top of the world. Där tycker jag kompressorn får jobba för hårt.

MVH

Anders

EDIT: Ber om urskt till trådskaparen, då detta inte alls va vad tråden handlar om.

ah nej jag är ju så van vid det, enda gången jag nånsin reagerat var när jag hörde Paramores senaste skiva, fan den högsta mastern jag nånsin hört .

Men brödera lord alge squashar ju itne bara för sakerns skull utan dom är ju helt sjuka på det dom gör och det passar ju som sagt alltid musiken svinbra.

Posted

ah speciellt the highers singel Insurance är en riktig monsterhit! kolla in den

ska se om jag kan komma på nåt mer, lyssnar ju ändå massa på sånt

Jo, head automatica! kolla in beating heart baby där har du fan top notch dansrock!

och för fan när du ändå är igång så kan jag köra ett svenskt tips, Låten on a line med http://www.myspace.com/kiddown

den tycker jag svänger en hel del!

head automatica var grymt bra! 10 poäng till dig drä..gnider mina små händer samtidigt som jag laddar ner mer med dom..och hoppas på ytterligare tips=) och ursäkta inte för att ni kommer på villovägar i tråden, bara kul att läsa om sånt som rör sig om rock..keep on

Posted

Lite dansanta rocklåtar:

Kiss - I was made for loving you

Mötley Crüe - Kickstart my heart

Whitesnake - Guilty of love (perfekt till bugg)

Meat Loaf - Dead ringer for love

Queen - Bring back Leroy Brown

Roger Daltrey - My time is gonna come

Sweet - Action

WASP - L.O.V.E Machine

Hanoi Rocks - Cheyenne

Savatage - When the crowds are gone (sista dansen)

Posted
Lite dansanta rocklåtar:

Kiss - I was made for loving you

Mötley Crüe - Kickstart my heart

Whitesnake - Guilty of love (perfekt till bugg)

Meat Loaf - Dead ringer for love

Queen - Bring back Leroy Brown

Roger Daltrey - My time is gonna come

Sweet - Action

WASP - L.O.V.E Machine

Hanoi Rocks - Cheyenne

Savatage - When the crowds are gone (sista dansen)

svängiga o sköna låtar, absolut..men iten typen av "daslåtar" jag had ei åtanke..mer gung och sköna beats..tänk dig att en strippa sk akunna dansa till det..haha..men tack som fan

Posted

Både Bloc Party (speciellt skivan Silent Alarm) och Velvet Revolver (innan skivan släpptes beskrev de Libertad som "danceable") har jag hört ska vara någorlunda dansanta. Men jag vet inte... Två tips i alla fall.

Posted
Både Bloc Party (speciellt skivan Silent Alarm) och Velvet Revolver (innan skivan släpptes beskrev de Libertad som "danceable") har jag hört ska vara någorlunda dansanta. Men jag vet inte... Två tips i alla fall.

tack som fan.. bloc party har jag bara hört i förbifarten innan men riktigt sköna.. velvet revolver funkar kanon!!! en öl till dig!

Posted

tack som fan.. bloc party har jag bara hört i förbifarten innan men riktigt sköna.. velvet revolver funkar kanon!!! en öl till dig!

Nu är jag bara 16 år... Men jag kommer om två år då. 🙂
Posted

haha..då har du gott om tid o samla på dg fler öl här då... velvet revolver hade ju tydligen gjort en cover på rockstar (cypres hills)...grym..hittar dock bara liveversionen..inga ler tips då? hiphoprock..bra genre..hehe

Posted

Extreme - några av deras låtsläpp gungar hårt. Några få hederliga med svenska Clawfinger eller gamla Electric Boys kanske 🙂

Posted

haha..då har du gott om tid o samla på dg fler öl här då... velvet revolver hade ju tydligen gjort en cover på rockstar (cypres hills)...grym..hittar dock bara liveversionen..inga ler tips då? hiphoprock..bra genre..hehe

Mja, den finns inte på någon av skivorna (möjligtvis B-sida i så fall). Men covern på ELOs Can't Get It Out of My Head är helt sjukt bra.
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

klaxons, new young pony club och andra s.k. "new rave"-band. Det är dansrock.

http://en.wikipedia.org/wiki/New_Rave

Disco-punkband typ Gang of Four är kanske nåt för dig om du gillar Bloc Party.

Nya hives kanske? De har ju jobbat med Timbaland på den skivan.

Sen finns det alla de här nu metal-banden typ limp biscuit och linkin park, vilket jag själv tycker är anskrämlig musik, men det är ju någon slags rock-hiphop.

Edited by wallie999
Posted

Kör lite At the drive-in på golvet, det funkar rätt bra enligt mig.

Mannequin republic eller Rolodex propaganda.

Ska liras ju sällan eller aldrig på dansgolv runt om i landet, finns ju mycket skapunk att lira. Det är ju dansmusik på högsta nivå