Jump to content
Annons

Varför byter alla namn?


cm0s

Recommended Posts

Annons

Det finns nog flera anledningar till att man vill byta namn.

1. Man är redan så "officiell" på forumet och vill inte associeras med ett (kanske fånigt) namn som togs i stressen vid registreringen.

2. Några profiler skriver som bekant i tidningen och det är mer "professionellt" att synas med sitt riktiga namn än ett taget alias.

3. Vi uppmuntrar i Forumreglerna till att använda sitt riktiga namn, då vi anser att man ska stå för det man skriver på forumet - i en förhoppning om att diskussionsnivån också ska hållas så hög som möjligt.

Jag håller ändå med dig i stort. Det är exempelvis därför vi inte låter alla byta namn fritt, utan att det ska vara ett genomtänkt drag och behäftat med en viss arbetsinsats (att störa mig med ett PM), då jag gör namnändringen manuellt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad man kan göra för att slippa förvirring bland andra medlemmar, och som vi också uppmuntrar till vid namnbyte är:

* Skriv en ny medlemspresentation där man i titelraden direkt ser det gamla namnet och det nya.

* Skriv till en rad i signaturen där det gamla namnet finns nämnt, i stil med "Före detta XXXXX på forumet".

* Byt inte avatar-bild på ett bra tag.

EDIT: Flyttar från tråden Allmänt.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...