Jump to content
Annons

Varför använda Reason?


Pellesnusk

Recommended Posts

har användt reason sen 2 år tillbaka och gillar det rätt mycket.. dock så tycker jag att samplingarna som hänger med i reason är rätt kassa. Jag har användt reload och exporterat akai skivor till nnxt och vanliga wav samples... det är hur gött som helst... men tja... visst gör programmen en del av musiken men man ska inte koncentrera sig på programmet.. bara lär dig det du jobbar med bra så går det nog bra.. dock så har vissa program vissa egenskaper som passar olika stilar...

Hur importerar man wav-filer till reason? jag sitter på en hel del bra wavfiler och vill använda dom i reason, redrum. Problemet är bara att jag inte fattar hur jag ska göra.

Tacksam för hjälp / Peter

Redigerat av Pro fool
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Pro fool: Högst upp i varje kanal på ReDrum (brevid siffran som anger kanalens nummer) finns det en knapp med en bild av en liten mapp på (om jag kommer i håg rätt). Tryck på denna för att ladda in dina wave-samplingar.

Förövrigt är alltid Subtractorn mitt första val när det gäller basljud. Jag har iofs inte hållit på med musik speciellt länge, eller ens prövat andra musikprogram än Reason och Cubase SL med några gratis vst-pluggar, men jag tycker ändå att Subtractorns ljud låter mycket bra och alltid passar fint in i mixen på nåt sätt. Jag väljer t ex helt klart Subtractorn före vst-pluggen Triangle II (gratis), som jag har förstått är väldigt fin på olika bas-ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...