Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

😆 Well, nån som kanske kan förklara för mig vad vad det är för en jefla påhitt med hungapp och vad det betyder? Googlar inget vettigt mer än att andra oxå lider av skiten. Men inga problemlösningar. Får det titt som tätt i olika program. Har skickat en 200 felmeddelande till MS om detta. Men inte faen kommer det nån uppdatering som fixar skiten. Kan klicka på en länk eller googla så fryser hela skiten. Ctrl Alt Del som vanligt. Avslutar. Väntar på miffot XP Pro att tala om för mig att programmet inte svarar. Avslutar. Väntar 5 sek. Sen kommer det ett felmeddelande. Klickar på info, där står det hungapp. Vad fasen vill den? Det är ingen lögn (som nån fick för sig här) att jag får göra detta 30 gånger om dagen. Kör på XP Pro svensk med senaste uppdateringar. Inga fuffensprogram. Ren städad dator. Ett fungerande Panada Antivirus. Som jag scannar av med ett par ggr i veckan. Har aldrig haft virus eller liknande. Rensar av registret med Registry Booster. Diskrensning och Defragmentering par gånger i månaden. Scannar av disken och den är len som en barnrumpa! Datorn är frisk i för övrigt. Ingen överhettning eller hårdvaruknas.

PC Win XP Pro Svensk SP2

P4 3 Ghz

1 GB RD Rambus @ 1066mhz

Explorer 6

1 st trött killwithskill 🙂

Redigerat av KillwithSkill
Annons
Postat
Well, nån som kanske kan förklara för mig vad vad det är för en jefla påhitt med hungapp och vad det betyder? Googlar inget vettigt mer än att andra oxå lider av skiten. Men inga problemlösningar. Får det titt som tätt i olika program. Har skickat en 200 felmeddelande till MS om detta. Men inte fan kommer det nån uppdatering som fixar skiten. Kan klicka på en länk eller googla så fryser hela skiten. Ctrl Alt Del som vanligt. Avslutar. Väntar på miffot XP Pro att tala om för mig att programmet inte svarar. Avslutar. Väntar 5 sek. Sen kommer det ett felmeddelande. Klickar på info, där står det hungapp. Vad fan vill den? Det är ingen lögn (som nån fick för sig här) att jag får göra detta 30 gånger om dagen. Kör på XP Pro svensk med senaste uppdateringar. Inga fuffensprogram. Ren städad dator. Ett fungerande Panada Antivirus. Som jag scannar av med ett par ggr i veckan. Har aldrig haft virus eller liknande. Rensar av registret med Registry Booster. Diskrensning och Defragmentering par gånger i månaden. Datorn är frisk i för övrigt. Ingen överhettning eller hårdvaruknas.

PC Win XP Pro Svensk SP2

P4 3 Ghz

1 GB RD Rambus @ 1066mhz

Explorer 6

1 st trött killwithskill

Hmm. Hungapp betyder hung application, "hängt program". Det måste va nåt minnesfel, nåt med hårdvaran. Jobbigt...

Postat

Föga uppmuntrande i och för sig, kan det vara en lång rad anledningar till problemen.

Det kan vara nåt hårdvaruproblem som Lars säger. Men det kan också vara nåt mjukvaruskräp som ställer till det för dig.

En sak du skriver reagerar jag på och det är "Registry Booster". Program som automatiskt "fixar" i registret är ofta inte hgelt tillförlitliga utan kan ibland plocka bort eller förändra filer som de inte borde ha gett sig på. Så jag brukar undvika/avråda från dessa.

Postat
Well, nån som kanske kan förklara för mig vad vad det är för en jefla påhitt med hungapp och vad det betyder? Googlar inget vettigt mer än att andra oxå lider av skiten. Men inga problemlösningar. Får det titt som tätt i olika program. Har skickat en 200 felmeddelande till MS om detta. Men inte fan kommer det nån uppdatering som fixar skiten. Kan klicka på en länk eller googla så fryser hela skiten. Ctrl Alt Del som vanligt. Avslutar. Väntar på miffot XP Pro att tala om för mig att programmet inte svarar. Avslutar. Väntar 5 sek. Sen kommer det ett felmeddelande. Klickar på info, där står det hungapp. Vad fan vill den? Det är ingen lögn (som nån fick för sig här) att jag får göra detta 30 gånger om dagen. Kör på XP Pro svensk med senaste uppdateringar. Inga fuffensprogram. Ren städad dator. Ett fungerande Panada Antivirus. Som jag scannar av med ett par ggr i veckan. Har aldrig haft virus eller liknande. Rensar av registret med Registry Booster. Diskrensning och Defragmentering par gånger i månaden. Datorn är frisk i för övrigt. Ingen överhettning eller hårdvaruknas.

PC Win XP Pro Svensk SP2

P4 3 Ghz

1 GB RD Rambus @ 1066mhz

Explorer 6

1 st trött killwithskill

Hmm. Hungapp betyder hung application, "hängt program". Det måste va nåt minnesfel, nåt med hårdvaran. Jobbigt...

Ja då är det ju inte roligt. Slängde ihop den här datorn för 4 årsen med ASUS P4T533-C moderkort och 4 x 256 kingston rambussminnen RDram. Intel 3,06 propp. Var ju inte billigt, 7500:- för bara minnena.

Aja, jag kör på tills skiten brinner upp. Sen blir det en macbook.

Tack ändå för hjälpen! 😆🙂

Postat (redigerat)
Föga uppmuntrande i och för sig, kan det vara en lång rad anledningar till problemen.

Det kan vara nåt hårdvaruproblem som Lars säger. Men det kan också vara nåt mjukvaruskräp som ställer till det för dig.

En sak du skriver reagerar jag på och det är "Registry Booster". Program som automatiskt "fixar" i registret är ofta inte hgelt tillförlitliga utan kan ibland plocka bort eller förändra filer som de inte borde ha gett sig på. Så jag brukar undvika/avråda från dessa.

Ah, ja jag kan tillägga att det installerade jag först för nån vecka sen. Men det hjälpte heller inte. Datorn har vart så här nu i en 5-6 veckor. Gjorde varken till eller från med registry booster.

Edit: Varken stavas INTE varen

Redigerat av KillwithSkill
Postat

Ah, ja jag kan tillägga att det installerade jag först för nån vecka sen. Men det hjälpte heller inte. Datorn har vart så här nu i en 5-6 veckor. Gjorde varken till eller från med registry booster.

Edit: Varken stavas INTE varen

Ett fösök är att kolla att minnena är OK. Ladda hem memtest och kör det från en diskett. Googla på memtest.

Steg två tycker jag skulle var en omformatering av hårddisken och en ny fräsch installation av operativet och allt därtill. Det kan vara så enkelt...

Hur som helst, lycka till!

Postat

Märkligt nog fick jag samma problem just ikväll. Inte någon livsviktigt applikation - DC++. Funkade för någon vecka sedan när jag installerade programmet för första gången på ett par år... men ikväll. Application Hang. Googlat som en besatt men ingen lösning hittad. Tror inte riktigt på hårdvarufel eftersom det bara uppstod, snarare möjligtvis mjukvarukorck kanske...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.