Jump to content
Annons

Går ej få in effekter i mixern


fenton

Recommended Posts

Hej!

Jag får inte igång några effekter när jag mixar i cubase sx3. Jag går in i mixern (f3) och trycker sedan på "e" (edit audio channel settings). Allt funkar i detta fönster förrutom att lägga in effekter. Det händer ingenting när man trycker på "insert-fälten".

Hoppas ni förstår problemet och kan hjälpa mig!

Jag använder som sagt cubase SX3 och har ett mackie onyx satellite-ljudkort.

mvh

Anton

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är inte så, att du försöker lägga Insert-effekter på ett midispår i stället för på audiokanalen som ligger längre ut till höger i mixern...? 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att kolla. Det är inte så att du fryst kanalen du försöker inserta din effekt på? För isåfall går det ju bara att lägga till effekter via send.

*edit* förtydligade

Redigerat av Bone
Link to comment
Dela på andra sajter

jag har löst problemet, och lösningen var så simpel så jag skäms....

Det kan vara bra att nämna vad lösningen var. :rolleyes: Även om det känns dumt, så kan andra drabbas av samma "dumma" fel och på grund av det söka i forumet, för att hitta denna tråden där du bara säger att du har löst det, men inte hur... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har löst problemet, och lösningen var så simpel så jag skäms....

Det kan vara bra att nämna vad lösningen var. 😳 Även om det känns dumt, så kan andra drabbas av samma "dumma" fel och på grund av det söka i forumet, för att hitta denna tråden där du bara säger att du har löst det, men inte hur... 😏

Jag tryckte helt enkelt fel. Tryckte inte på det svarta fältet där effketen står, utan en bit över... pinsamt 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...