Jump to content
Annons

Track presets


Dexter

Recommended Posts

Jag flyttade min dator hemifrån till min studio och nu syns ingen text i rutan för track presets, eller den är snarare vit, om ni förstår. Det går alltså att välja presets till både VST och VSTi, men det går inte att läsa vilken preset, eftersom texten helt enkelt är vit mot vit bakgrund.

Nån som varit med om nåt liknande och har förslag på åtgärd?

Tacksamma hälsn

Dex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag flyttade min dator hemifrån till min studio och nu syns ingen text i rutan för track presets, eller den är snarare vit, om ni förstår. Det går alltså att välja presets till både VST och VSTi, men det går inte att läsa vilken preset, eftersom texten helt enkelt är vit mot vit bakgrund.

Nån som varit med om nåt liknande och har förslag på åtgärd?

Tacksamma hälsn

Dex.

Nån? Inte ens Majken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet löst. Var en preference-fil som blivit skadad.

/Dex.

Vad heter den och var ligger den? Kan vara värt att veta för framtida backuper. Mvh,

Den heter MediaDefaults.xml och ligger här (om du har en PC, vill säga):

C:\Documents and Settings\<ditt användarnamn>\Application data\Steinberg\Cubase 4

Mappen är vanligtvis osynlig, så ändra i mappalternativ så att dolda mappar blir synliga. Jag drog bara ut filen till skrivbordet och startade om Cubase, så funkade det igen.

/Dex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...