Jump to content
Annons

WanWan

Recommended Posts

Wäzzup!!! har tagit bort låttexten som jag haft inne. Tänkte göra lite finslipningar kolla vad ni tycker efter dom. Men tack alla som läst den. Ha det bäst

Peace out!!

Redigerat av WanWan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hejsan alla musikälskare ! Vaknade inatt och fick praktiskt taget en hel text i huvudet. Det hela är ju egentligen bara en ide på ett ungefär hur texten ska gå, självklart måste jag göra justeringar när jag har en melodi. Har inte bestämt vad som ska vara refräng utav dom tre styckena efter versen än. Tänkte ha en hook också. Men jag skulle ändå gärna vilja veta vad ni tycker hittills.

Damage

Vers1: You had a way of making me feel so small/ Raising yourself up to be so tall / Don´t you have any guilt/ Destroying my selfimage I worked so hard on to built / Like being stuck in your web / I´m still bleeding from the things you said / Afraid of your venom / It made me lie awake in my bed / Tears constantly being shed /Giving me so much doubt / Wishing I was someone else / I´m so angry with myself / Geting so affected /So infected / Couldnt deflect it

What happend to you

Your not like I remember you

We used to be so good together

Manage to get through every Weather

I remember

We made a blood band

I remember

Promises of giving a helping hand

You got changed

You got damaged.

I´m so sorry,

I couldnt´t stand it

Vers2: Now I´m in a state / Always thinking me over / Do I like myself when I´m sober / Today I have some really good friends / Who I know will stick with me until the end / But once in a while / Insecurity drowns me inside / Are they loving me for me / Or for reasons I can´t see / Takin advantage of vulnerability / To get whatever they need / Will they break me like you broke me / Disagreeing with every word I speak / Telling me I´m singing that song so wrong / Or complaining about the clothes I´m putting on

What happend to you

Your not like I remember you

We used to be so good together

Manage to get through every Weather

I remember

We made a blood band

I remember

Promises of giving a helping hand

You got changed

You got damaged

I´m so sorry,

I couldnt stand it

I know it´s a waste of time / Letting it get to my mind / Cause deep down inside I know / Their nothing like you / Not even down to a single bone / And I actually feel sorry for you now / Cause If you don´t clean your act up / Your gonna end up alone

Peace out 🙂

Texten e grym! Kunde leva mig in i den o det e ju det som e huvudsaken. Det enda jag inte riktigt tyckte om vid första anblicken var textraden "we made a blood band". Ja vet inte varför....för tankarna tillbaka till gammal medeltid eller något xD. Såg fult ut i sammanhanget

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Texten e grym! Kunde leva mig in i den o det e ju det som e huvudsaken. Det enda jag inte riktigt tyckte om vid första anblicken var textraden "we made a blood band". Ja vet inte varför....för tankarna tillbaka till gammal medeltid eller något xD. Såg fult ut i sammanhanget

Hejsan! Tack för dom goda orden! Ska kolla om jag kan få det att låta bättre. Syftade på när jag var liten och vi skar oss i fingrarna och "byte blod" Hehe. Den gamla goda tiden. Men jag ska se om jag kan få det att låta bättre. Tack för tipset. Gjorde lite olika stavfel i texten också. Synd bara att jag inte har nån melodi. Svårt att komma på när man redan skrivit en text. Men har du ideer på melodi så dela gärna med dig. Ha de bäst. Peace out

Redigerat av WanWan
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan alla musikälskare ! Vaknade inatt och fick praktiskt taget en hel text i huvudet. Det hela är ju egentligen bara en ide på ett ungefär hur texten ska gå, självklart måste jag göra justeringar när jag har en melodi. Har inte bestämt vad som ska vara refräng utav dom tre styckena efter versen än. Tänkte ha en hook också. Men jag skulle ändå gärna vilja veta vad ni tycker hittills.

Damage

Don´t you have any guilt/ Destroying my selfimage I worked so hard on to built /

Om man får peta lite i grammatik så funkar det inte med built där. "I worked so hard on to build" måste det vara...

Hur som helst så tycker jag det är skitjobbigt att skriva text och jag tycker du har gjort jävligt bra ifrån dig! Lite småpet och en fin låt att bära upp den med så blir det grymt tror jag 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan alla musikälskare ! Vaknade inatt och fick praktiskt taget en hel text i huvudet. Det hela är ju egentligen bara en ide på ett ungefär hur texten ska gå, självklart måste jag göra justeringar när jag har en melodi. Har inte bestämt vad som ska vara refräng utav dom tre styckena efter versen än. Tänkte ha en hook också. Men jag skulle ändå gärna vilja veta vad ni tycker hittills.

Damage

Don´t you have any guilt/ Destroying my selfimage I worked so hard on to built /

Om man får peta lite i grammatik så funkar det inte med built där. "I worked so hard on to build" måste det vara...

Hur som helst så tycker jag det är skitjobbigt att skriva text och jag tycker du har gjort jävligt bra ifrån dig! Lite småpet och en fin låt att bära upp den med så blir det grymt tror jag 😕

Hallåj! Ku att du tyckte texten var bra. Du har rätt, det går inte alls att skriva built...isf måste jag ändra hela meningen. Tack för att du såg det. Vill försöka göra texten så bra som möjligt, men det finns fortfarande lite saker här och där att ändra på. Ha de bäst...

Link to comment
Dela på andra sajter

Texten e grym! Kunde leva mig in i den o det e ju det som e huvudsaken. Det enda jag inte riktigt tyckte om vid första anblicken var textraden "we made a blood band". Ja vet inte varför....för tankarna tillbaka till gammal medeltid eller något xD. Såg fult ut i sammanhanget

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...