Jump to content
Annons

Sitar plug till gitarr?


MrDweeb

Recommended Posts

Annons
  • 4 veckor senare...
Inte helt relaterat men..

på Kingside Studio i Sthlm hade de en ball gitarr som lät som en sitar. Såg ut som en elgitarr men den hade några extra resonanssträngar tror jag. Lät riktigt coolt! Någon som vet mer?

Kanske det var en sån här?

http://www.jerryjonesguitars.com/Master%20sitar.htm

Den finns emulerad i Line6 Variax-gitarrer också, jag har en Variax 500 men jag har inte jämfört sitarljudet med den riktiga el-sitaren. Jag tycker ljudet låter bra, men om det låter lika som Corals sitar det vet jag inte.

Edit: Felstavat

Redigerat av bakke
Link to comment
Dela på andra sajter

det finns en gratis plugg som heter syntar HÄR.

och denna plugg: Guitar FX ska också kunna låta som en sitar.

har dock inte testat nån av dem, bara googlat på "sitar plugin".

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars kan man också inhandla Swar Systems' SwarPlug, som innehåller en massa olika indiska instrument - och inte bara Sitar. Det följer också med midiloopar med traditionella rytmer etc, som kan spelas upp i en separat "Librarian" för att provlyssna - och vid behov plockas in i exempelvis Cubase med drag-and-drop. Pluggen ligger på 1895:- (och finns på lager... 😕 ).

Link to comment
Dela på andra sajter

RothHandle (oregistrerad)
Inte helt relaterat men..

på Kingside Studio i Sthlm hade de en ball gitarr som lät som en sitar. Såg ut som en elgitarr men den hade några extra resonanssträngar tror jag. Lät riktigt coolt! Någon som vet mer?

Hej hej...

Det är en Jerry Jones elektrisk sitar...

Jag har en likadan i min studio. Dom är hemskt coola och lättspelade. Stämmer också bättre än danelectro orginalet...

// Mattias

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...