Jump to content
Annons

Pads/stråkar


skylined

Recommended Posts

Har ledsnat en del på de synth stråkar och pads som finns med i Reason och vill gärna veta vart man kan hitta fler liknande i samma kvalitet, alltså synth stråkar är det jag främst är ute efter (gillar t.ex Fuller strings till Subtractor mest om nån vet vilken jag menar)

Många refills har jag laddat ner men få håller så pass bra standard som de man får med från början i programmet

så.. synthetiska stråkar, någon som har nåt att reckommendera mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Mollin (oregistrerad)

Personligen så gillar jag inte refills, Tycker du ska testa att slänga ihop lite grejor i Combinatorn! Där kan man göra pads osv .. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Testa att kombinera flera instrument i en combinator.

Det brukar ge mer än att lyssna på en massa godtyckliga refils.

Är det något speciellt du är ute efter?

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är roligt att göra sina egna ljud + att det är bra träning att lyssna på ett ljud och försöka bygga upp det själv 🙂

Undra om det skulle va möjligt att ha en random grej i reason där man först får välja villka syntar/effekter man vill ha när man trycker random knappen för att generera ett ljud, Allt routas hej villt, en gång blir det inget och nästa blir det ett helt crazy ljud 🙂😄

Skulle gärna villja ha en random knapp på subben och maström 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Mollin (oregistrerad)
Det är roligt att göra sina egna ljud + att det är bra träning att lyssna på ett ljud och försöka bygga upp det själv 😳

Undra om det skulle va möjligt att ha en random grej i reason där man först får välja villka syntar/effekter man vill ha när man trycker random knappen för att generera ett ljud, Allt routas hej villt, en gång blir det inget och nästa blir det ett helt crazy ljud :rolleyes:😄

Skulle gärna villja ha en random knapp på subben och maström 😄

Är man ute efter 'crazy' ljud så prova att kasta ihop massor med saker i Combinatorn! 😄 Effekter och synthar! kanske en malström med ett FX som man höjer attacken en del! sen kanske någon pad eller eventuellt Polysynth! Ger rätt så roliga grejor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...