Jump to content
Annons

neurotiska beteende i förhållande till kontorsmaterial


Egghuvud

Recommended Posts

Om jag har tejp så kan jag inte låta bli att tejpa ihop fingrarna två och två, lite då och då. Det är en behaglig känsla att försöka dra isär dem. Klister verkar de flesta ha lekt med. D v s att man klistrar ihop tummen och pekfingret med karlssons klister. Gem verkar också vara en vanlig leksak. Man drar ut dem eller skapar nya figurer eller gör små kedjor.

har ni några kontorsmaterialneuroser? är det t e x någon mer än jag som brukar tejpa ihop fingrarna? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag brukar pressa linjalen mot bordsskivan så att ena änden sticker ut över kanten. Sen trycker jag ner den fria änden med fingret och låter den fjonga upp. Då kommer linjalen i svängning mot bordet, och en ton bildas. Flyttar man linjalen, bildas det olika toner. Eftersom linjaler ofta är graderade, är det lätt att skriva upp exakt tonföljd med hjälp av siffror.

När man sedan gjort ett gäng låtar och skrivit ner dessa som milimetervärden, kan man skriva sig en liten applikation, kanske i java, som omvandlar millimetervärdet till den faktiska tonen, och spelar upp detta i högtalarna, om man är modern, eller i pc-speakern, om man kan sånt.

Sen kan man döpa det programmet till "I am the ruler of the world" eller nåt, och sen kanske tacka ja till löneförhöjningen som man blir erbjuden för att man ser så upptagen ut jämt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...