Jump to content
Annons

Gitarr från USA


Recommended Posts

Jag fyllde år så jag beställde en gitarr från USA till mej själv.

Problemet är att när jag spelar på den så brummar den och zurrar den och det låter hemskt när man spelar på band ett. Jag har väntat länge på att få denna gitarr och nu måste jag lämna tillbaka den och det kommer bli väldigt dyrt, Vet någon om det går att fixa problemet så jag slipper skicka den? Den har floyd Rose, Kan problemet ligga där? eller har det med stämn låset att göra?

PS. Det är En SCHECTER Revenger FR.

MVH Jonathan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Det låter även så när man spelar utan förstärkare.

EDIT: Förlåt, Jag förklarade mig inte så bra.

Det låter även så utan förstärkaren på. Slår jag på ettans strängs eller lite här och där så kommer en "ZUUUUM" ljud på strängen och tonen dör direkt.

Redigerat av Jonathanhitochdit
Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är det problemet som jag misstänker, så beror det på att gitarrens mikrofoner tar in störningar från det stora elektromagnetiska fältet som blir runt alla CRT-skärmar, så det spelar ingen roll vart du kopplar den...

- eller missuppfattade jag dig kanske...? Är det ett mekaniskt ljud från strängarna...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter även så när man spelar utan förstärkare.

EDIT: Förlåt, Jag förklarade mig inte så bra.

Det låter även så utan förstärkaren på. Slår jag på ettans strängs eller lite här och där så kommer en "ZUUUUM" ljud på strängen och tonen dör direkt.

Ok - då är jag ingen expert precis, men det rör sig nog om en ganska enkel justering, skulle jag tro...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha tack för dina svar. spelade in precis hur det låter med jag vet inte hur man laddar upp det.

med det är bara strängarna som låter jobbigt. vet du hur man skulle kunna fixa det?

Jag vet inte var du bor men besök närmaste gitarrguru och be om hjälp med justering. Det mesta brukar gå att ordna med lite fixande. Bor du i Kronoberg besöker du Helges Håla... övriga Sverige får andra uttala sig om. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...