Jump to content
Annons

ASIO krångel i FLSTUDIO


musiccreator

Recommended Posts

När jag körde ASIO4ALL för att spela in sång i FLSTUDIO så blev det väldigt mycket eko på sången. Jag provade att dra lite i reglagen men det hjälpte inte. Finns det nån bättre driver än ASIO4ALL så att man får ett rent ljud utan eko?

Redigerat av musiccreator
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
När jag körde ASIO4ALL för att spela in sång i FLSTUDIO så blev det väldigt mycket eko på sången. Jag provade att dra lite i reglagen men det hjälpte inte. Finns det nån bättre driver än ASIO4ALL så att man får ett rent ljud utan eko?

Sådana här ekon brukar vara att man har lyssning både direkt, genom ljudkortet och genom inspelningsprogrammet. Stäng av lyssningen genom FL Studio. Manualen säger följande:

Monitoring: By default, incoming audio from the armed mixer track is routed to the Master mixer track and the delay between making the sound and hearing it in FL Studio will be equal to the latency settings of your soundcard. If the latency is too large, your monitored sound will echo against the live source, causing problems for anyone trying to perform along with the project (e.g. vocalists). If you are troubled by latency echo you can stop the incoming audio passing out of FL Studio by de-selecting the 'Send to master' knob in the track you are recording into. However, since you will no longer be able to monitor your input signal, try lowering the latency settings to see whether the latency echo can be eliminated, or more preferably, use your soundcard to perform 'direct monitoring'. Direct monitoring works by routing a copy of any incoming audio directly into the soundcard output without passing through your computer and therefore without producing latency.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...