Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Okej, jag mĂ„ vara förbannat dum i huvet. Inte mĂ„nga hissknappar tar mig Ă€nda upp. Och jag gör nog en hönsfarm av en fjĂ€der hĂ€r. Vi alla stavar fel ibland och dras med det. MEN ni som stavar konsekvent fel med flit LÄGG AV! Vad fan vill ni? RĂ€cker det inte med att folk stavar fel ibland eller sĂ€tter aldrig punkt? Nej dĂ„ ska folk skriva Ă€nnu mer knĂ€ppt med flit! Ord baklĂ€nges, byter ut en bokstav mot en siffra, stor bokstav mitt i allt osv. Det trodde jag hörde hemma hos 10-Ă„riga skateare.

Jog er spes!el ok gi1ar skriva Kn@sigt. Stavvar f3l m3d flit & lakbÀnges!

Snyggt forum! 😆

Redigerat av KillwithSkill
Annons
Postat
Okej, jag mĂ„ vara förbannat dum i huvet. Inte mĂ„nga hissknappar tar mig Ă€nda upp. Och jag gör nog en hönsfarm av en fjĂ€der hĂ€r. Vi alla stavar fel ibland och dras med det. MEN ni som stavar konsekvent fel med flit LÄGG AV! Vad fan vill ni? RĂ€cker det inte med att folk stavar fel ibland eller sĂ€tter aldrig punkt? Nej dĂ„ ska folk skriva Ă€nnu mer knĂ€ppt med flit! Ord baklĂ€nges, byter ut en bokstav mot en siffra, stor bokstav mitt i allt osv. Det trodde jag hörde hemma hos 10-Ă„riga skateare.

Snyggt forum! 😆

...karlssons klister, eller?

Postat
MEN ni som stavar konsekvent fel med flit...

Om du nu ska vara sÄn sprÄkpolis sÄ vill jag göra dig uppmÀrksam pÄ att du ironiskt nog lyckades peta in ett syftningsfel i den dÀr meningen. Eller Ànnu klumpigare - s.k. tautologi ("tÄrta pÄ tÄrta").

Menade du att man stavar begreppet konsekvent fel (med flit), eller menade du att man stavar fel med flit?

För... om man gör nÄgot konsekvent, dÄ gör man det ju i princip med flit, eller?

Postat

SĂ„na hĂ€r trĂ„dar fĂ„r mig bara att tycka synd om den som skrev den. Ingen idĂ© att sitta vid datorn och reta upp sig pĂ„ ett forum. Du förstĂ„r nog sĂ€kert sjĂ€lv att det du skrivet hĂ€r kommer förĂ€ndra exakt ingenting. Kthxbai đŸ˜Č

Postat

hahah den hĂ€r var fan bra, roligast jag lĂ€st idag hittils. đŸ˜Č

*avirks oot ok seta up pÄ vÀgen*

Postat
n3j m3n nI faTt@R völ v@d j4g m3nAR?! đŸ˜Č😛

FÄnigt vÀrre!

Men hur mĂ„nga Ă€r det egentligen som skriver sĂ„dĂ€r just hĂ€r? Kan du lĂ€nka nĂ„gon trĂ„d eller citera nĂ„gon sĂ„ man fĂ„r se? För jag har dĂ„ inte mĂ€rkt av det. Möjligtvis att nĂ„gon stavar fel lite hĂ€r och dĂ€r. Och det Ă€r ju bara mĂ€nskligt. Men inte att man byter ut bokstĂ€ver mot siffror och har sig. Det hĂ€r Ă€r inte Lunarstorm. 😆

drloop (oregistrerad)
Postat

Mm, undra om det Àr dags för lite cola och chips?

đŸ˜Č

Postat

Mmmmm, Cola! 😳

Nja, tycker inte att det Ă€r sĂ„ mĂ„nga som ahr allvarliga problem med sprĂ„ket hĂ€r pĂ„ forumet. Folk kan iallfall utrycka sig sĂ„ att andra förstĂ„r (De flesta iallafall). Ingenting att hĂ€nga upp sig pĂ„, eller jag kanske ska sĂ€ga "Up hĂ€nga sig pĂ„" ? 😄. Nja nu ska va vara allvarliga, stavfel Ă€r ok, men att lĂ€gga in siffror istĂ€llet för bokstĂ€ver, dĂ€r drarjag grĂ€nsen!

// N3%u$Tw/n$

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Mmmmm, Cola! 😳

Nja, tycker inte att det Ă€r sĂ„ mĂ„nga som ahr allvarliga problem med sprĂ„ket hĂ€r pĂ„ forumet. Folk kan iallfall utrycka sig sĂ„ att andra förstĂ„r (De flesta iallafall). Ingenting att hĂ€nga upp sig pĂ„, eller jag kanske ska sĂ€ga "Up hĂ€nga sig pĂ„" ? 😄. Nja nu ska va vara allvarliga, stavfel Ă€r ok, men att lĂ€gga in siffror istĂ€llet för bokstĂ€ver, dĂ€r drarjag grĂ€nsen!

// N3%u$Tw/n$

Jag hÄll3r m3d d1g.

R&DLoop

Redigerat av drloop
Postat

Tydligen sÄ ligger det nÄgot i detta ÀndÄ? Eftersom att det Àr flera som gÄr in och lÀser samt svarar. Nej jag vill inte ha hit nÄgra sprÄkpoliser dÄ detta bara bidrar till en dÄlig stÀmmning men samtidigt kan jag hÄlla med om att det Àr jobbigt att lÀsa det nÄgra skriver nÀr de byter ut ord osv. Det man fÄr tÀnka pÄ dÄ Àr att det drabbar bara dem sjÀlva. Vill de ha hjÀlp och ingen förstÄr dem sÄ Àr det ju deras förlust!

Denna debatt finns inte enbart pÄ forumen utan Àven "IRL". Som ett exempel har nÄgra skolor i Nya zeeland börjat tillÄta sÄ kallat sms-stavning vid tentamentskrivningar. Detta Àr ju helt absurt men tÀnk dÄ pÄ att vÄr egen stavning som vi brukar idag har starkt influerats av tyskan. Allt Àndras och det kallas för utveckling sen fÄr man vÀl ta stÀllning till om man vill vara konservativ eller liberal!

Postat

Visst ser det trist ut med chat-sprÄk (för det Àr ju det detta handlar om), men samtidigt Àr det diskussionerna som Àr det primÀra i forumet och inte att folk alltid mÄste uttrycka sig sprÄkmÀssigt korrekt och stava perfekt. Det gör nog inte ens jag, men oftast upptÀcker jag felen sjÀlv och gÄr in och korrigerar - förhoppningsvis innan nÄgon annan har hunnit lÀsa... :rolleyes:

Vad "chattarna" kanske bör tÀnka pÄ, Àr att sökning i forumet försvÄras om man anvÀnder sÄdant sprÄk i stÀllet för att anvÀnda vanligt sprÄk. Forumets trÄdar Àr ju nÄgot som kommer att finnas under vÀldigt lÄng tid, medan en chat försvinner lika fort som man skriver inlÀggen...

cn cr d juh rÀtt fj@ntit ut o tar lÀngr3 tid o lÀsa om man skriv3r sÄ hÀr lr hur...? :rolleyes:

Ska man sedan vara kinkig, sÄ finns dessutom denna forumregel:

8. Alla inlÀgg mÄste göras pÄ svenska, norska eller danska.

SÄ kallat "elite"-sprÄk Àr asocialt och försvÄrar för mÄnga andra medlemmar. Skriv med ett sprÄk som Àr lÀtt att förstÄ och som Àr tydligt. Humor uppskattas!

Postat
Ska man sedan vara kinkig, sÄ finns dessutom denna forumregel:
8. Alla inlÀgg mÄste göras pÄ svenska, norska eller danska.

Varför finns inte finska med? :rolleyes:

Postat

Jag uplever inga speciella problem hÀr, men pÄ ett annat forum jag tittar till ibland finns framför allt en kille som konsekvent byter e mot À, och vise versa. Eller VicÀ vÀrsa, kanske jag borde sÀga... Jag tenker pÄ hur jag hÀllre skjuter mig i fotÀn en att lesa hans inlegg. :rolleyes:

Postat
Dax att lunarisera igen kanske?

http://www.angelfire.com/indie/lunarizer/

😉

dAx AtT lunajizERa igEN Kanzke??? *ler* 😕

Jo eller om man lunariserar hela Killwithskills första trÄdinlÀgg sÄ blir det:

AzzĂ„ okEj, jA typ MĂ„ typ va fÖrbannaT typ duM I HUvet... aZzĂ„ intE mĂ„ngA hIzzKnaPpAR TaR mEJ Ända upp.... *ler* azzĂ„ Ă„ typ Ja ba typ gÖr Nog EN hönZfaRm aV en fjĂ€Der hĂ€r...... vi alLa zTavar feL IblAnd Ă„ djaz me d..... Men Ni Zom ztavAR konzEkveNt fel me FliT lĂ€Gg av! *skrattar* AZzĂ„ va fan vill ni??? rĂ€kKer d typ inTe Me att Folk ztavAj fEl iBlaNd lR zĂ€Tter typ aLdJig Punkt??? NĂ€ da Zka folk Zkriva Ă€Nnu mEr typ kNĂ€ppt me flit!!! *skrattar* azzĂ„ OrD baklÄnGez, bYtej Ut en bOkZtav moT en ZiffJA, ztOr typ bokZTav Mitt I aLlt ozv... *ler* d TRoddE ja hörde HEmMa HoZ 10-Ă„jiga ZkAteArE.

(förlĂ„t det var inte meningen jag kunde bara inte lĂ„ta bli 😄 )

Postat

😄

dAx AtT lunajizERa igEN Kanzke??? *ler* 😉

Ok - dÄ kör vi forumregeln översatt sÄ att dessa notoriska felstavare förstÄr:

8.... *skrattar* aLLA InlÀgG typ MÄzte göRaz pÄ zvenzKA, norzKa Lr danzka.

zĂ„ typ kallat "ElitE"-ZprĂ„k e aZOCIalT Ă„ förZvĂ„raR föR MĂ„ngA Andra MedlemmaR.... *skrattar* zkjiV Me ETT zprĂ„k zom e LĂ€tt Att fÖrztÅ Å ZoM E tYDlit..... *ler* Humor UpPzKatTaz!

😕

Postat

🙂

dAx AtT lunajizERa igEN Kanzke??? *ler* 😉

zĂ„ typ kallat "ElitE"-ZprĂ„k e aZOCIalT Ă„ förZvĂ„raR föR MĂ„ngA Andra MedlemmaR.... *skrattar* zkjiV Me ETT zprĂ„k zom e LĂ€tt Att fÖrztÅ Å ZoM E tYDlit..... *ler* Humor UpPzKatTaz!

😕

😄😆

Postat

🙂

dAx AtT lunajizERa igEN Kanzke??? *ler* 😆

🙁

😆😆

zhiT typ va joliT d dÀr va..... hahaHa *skrattar*

Postat
aZzĂ„ okEj, ja bA mĂ„ typ va förBaNnaT dum i huveT... *skrattar* iNTe mÅNga hIzzknappar TAr typ Mej Ă€NDa upP...... Ă„ typ ja gör nOG En hÖNzfArm Av eN typ fjÄdeR hĂ€j...... vi allA ztavar fel ibland Ă„ draz me d.. meN typ nI Zom ztavAr KoNzekVeNt fel me fliT typ lĂ€gg aV!! va fan vill nI?????? *skrattar* azZĂ„ rĂ€kkEj d typ iNte me Att fOLK ztavar feL IBland lR zĂ€ttej Aldrig PunKt??? *ler* NĂ€ DA Zka fOlK Zkriva Ă€nnu mer knĂ€ppt me fliT!! typ Ojd bakLĂ€Ngez, byTer Ut en bOkZtav mot en ziFfra, ztOr boKztav mitT i ALlT ozv.... azzĂ„ d tjodde ja hörde hEmma Hoz typ 10-ÅrIga zKAteare...

Hmmm... spÀnnande!

Postat

Trolleri? 🙂

Postat

PÄ tal om ADHD finns det mÄnga bra förkortningar som man kan anvÀnda ocksÄ.

Alla som nÄgon gÄng irriterat sig pÄ att ordet "det" Àr sÄ vansinnigt lÄngt kan numera skriva "dt". Eller i vissa fall "de".

lr kan pÄ samma sÀtt skrivas istÀllet för eller, som ocksÄ Àr ett sÄnt dÀr jobbigt lÄngt ord. Eller varför inte ocksÄ vs oxÄ.

Anledningen till dessa till synes totalt onödiga förkortningarna Àr nog SMS och begrÀnsningen av lÀngden av ett mess.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.