Jump to content
Annons

Pianoplugg tips?


barkley

Recommended Posts

Undrar om nån kan rekommendera nån pianoplugg i budget-prisklass som låter hyfsat bra.

Jag har testat gratisvarianterna (mda, 4Front, Jazz Baby) plus några soundfonts men dom tycker jag inte rikgt räcker till.

Samtidigt vill man inte lägga ner flera tusen på detta...

/en smygpianist

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 månader senare...
Är nyfiken om det finns nån bra piano-flygel plugg rtas för pro-tools m-pow 7?

Har Xpanden men jag tycker dom pianoljuden suger.Vill ha mer attack och stake s.a.s.

Jag tycker att reasons pianorefills är helt underbara som flygelsamplingar. Steinway mickat från höger till vänster har jag för mej. rätt billig också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nyfiken om det finns nån bra piano-flygel plugg rtas för pro-tools m-pow 7?

Har Xpanden men jag tycker dom pianoljuden suger.Vill ha mer attack och stake s.a.s.

Jag tycker att reasons pianorefills är helt underbara som flygelsamplingar. Steinway mickat från höger till vänster har jag för mej. rätt billig också.

Ja, Reason Pianos låter verkligen underbart bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte vad du menar med budgetklassen. Hur mycket får det kosta? Och kanske skulle du säga något om vilken musik ud vill anvaända det till. Det finns numer så fruktansvärt många pianopluggar att det är svårt att rekomendera en utan att veta vad den skall användas till. Själv kör jag nog mest med olika samplade pianon genom Halion. Alternativt pianot i EWQL Silver vilket låter smaskigt i vissa popproduktioner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...