Jump to content
Annons

Klaviaturförstärkare, vad ska jag köpa?


Zmolker

Recommended Posts

Tjena!

Jag vet inte om jag skriver detta på rätt ställe, men om ja inte gör det så får gärna någon flytta tråden.!

Jag har fått sommarjobb på Ebbas cafe i borgholm som pianist. Jag behöver därför en förstärkare till min yamaha cs2x. Den måste kunna spela ganska högt och fungera i de flesta sammanhang. Ljudet är naturligtvis särskiljt prioriterat.

Alla säger att man ska ha en roland KC. Kc150 är den som ligger rimligt till för mej. Men finns det inga billigare alternativ som är bra. Om man går in på mina lokala musikaffärer så säger dom att Roland är bra, resten är skit. Men om man kan komma billigare undan än 4000 kr så skulle det inte vara fel.

Tack på förhand

/Felix

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Tjena

Jag skulle satsa på en KC 350 hellre än en KC150 för at få lite mer tryck så du hörs, tänk på att roland burkarna ger en viss färgning av ljudet.

Jag skulle också kolla på begagnade JBL EON det finns många som gillar dessa.

Alternativt BEHRINGER SPEAKERS B215A 3000 - prut.

Testa i affären.

Har varit missnöjd med en del behringer prylar jag köpt som fcb1010, mic-200, phaser pedal

men använder min behringer DI-box när det behövs.

I keyboard 10 2006 finns en stor genomång av vad som finns och tester. Roland är nog en storsäljare i Sverige pga att utbudet här sverige är begränsat, peavey, alesis och motionsound(stereo) har fårr ganska schyssta recentioner. Traynor(dyr) är ju också intressant om man kan få tag på dem.

/Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...