Jump to content
Annons

Tipsa mig om förstärkare med e-loop!


Lindahl

Recommended Posts

Som rubriken avslöjar så behöver jag tips om bra förstärkare (combo) med inbyggd effekt-loop. Karaktären på ljudet ska vara åt Fender Twin Reverb och det bör vara en 2x12:a. Priset får inte överstiga 20 lax. Jag har inte så bra koll på marknaden för förstärkare med loopar och jag är för lat för att leta själv, så kom gärna med förslag! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Som rubriken avslöjar så behöver jag tips om bra förstärkare (combo) med inbyggd effekt-loop. Karaktären på ljudet ska vara åt Fender Twin Reverb och det bör vara en 2x12:a. Priset får inte överstiga 20 lax. Jag har inte så bra koll på marknaden för förstärkare med loopar och jag är för lat för att leta själv, så kom gärna med förslag! 😊

Om du inte är för fin i kanten så kolla in Line 6's stärkare. Hade själv en Flextone II som det var grymt fint ljud i, hyfsad 'twang' i en del av de klara ljuden. Just den modellen var lite klen om man ville spela riktigt högt men det finns ju värre om man vill ösa på. Kan fixa ett gammalt ljudklipp på rent ljud från den om du så vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

En stärkare som gör att du kommer undan med lite pengar kvar plus att du får en grym stärkare tycker jag är Peavey Classic 50 som är en 2*12 med ett jävla ös i.

Disten i den tycker jag låter skitbra till både äldre och lite tyngre rock och den cleana kanalen är åt Fenderhållet med Devillekaraktär.

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla in mitt test av Fender princeton Recording-Amp i senaste numret av Studio.

Annars kanske en Fender 65´Twin Reverb är på sin plats. Listpriset ligger på 17 200 så den borde gå att hitta ny i butik för runt 15-16000 kronor.

Inte för att vara sån, men den har ingen fx-loop. Hade den haft det så hade den varit ett självklart val. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppsan 😆 Då tycker jag du ska kolla in Fender Pro Reverb, tillverkas inte längre men är en grym förstärkare. Jam verkar ha ett ex kvar om man får tro länken. Effektloopen kan du dessutom slå på och av på den medföljande footswitchen. Visserligen bar en entolva men den låter högt och bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...
Som rubriken avslöjar så behöver jag tips om bra förstärkare (combo) med inbyggd effekt-loop. Karaktären på ljudet ska vara åt Fender Twin Reverb och det bör vara en 2x12:a. Priset får inte överstiga 20 lax. Jag har inte så bra koll på marknaden för förstärkare med loopar och jag är för lat för att leta själv, så kom gärna med förslag! 😐

kan den här vara något? Det är min egen och kan gå i god för att den är i excellent skick

http://www.annonsdirekt.se/asp/soegning/de...nonceid=5377309

mvh

Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...