Jump to content
Annons

NYA FORUMET: Status


Björn Olsberg

Recommended Posts

2007-04-25: Utvecklingsservern för nya versionen av detta forum rullar och jag har gjort en testmigrering till nya versionen - och det rullar!

Mycket återstår att göra. När skal, språk och lite tillfixningar är gjorda (skal och språk är inte kompatibla), ska den skarpa servern upp och migreringen ska göras igen men i skarpt läge.

Detta gamla forum kommer att behöva tas ner, och efter att ha gjort denna testmigrering, uppskattar jag att det kommer ta en dag. Inte som sist, med andra ord (för den som minns).

2007-04-26: Lagt till blogg-funktioner i test-sajten, och funktionsmässigt påminner de om bloggarna på Communityn, fast med fler bra finesser. För den som inte har förstått vad bloggar är bra för, likna det vid artiklar som andra kan kommentera, och där det är du som är skribent inom ditt specialområde. Ännu behövs ett gäng översättningar från engelska vilket vi tar tag i nästa vecka. Även förstasidan behöver arbetas med.

2007-04-29: Lagt till hantering av filer i test-sajten. Filhanteringen är tänkt att ersätta nuvarande metod att bifoga filer till trådar. Uppladdade filer kan kommenteras, uppdateras, få rss-flöden med mera.

2007-04-30: Påbörjat installation av skarp server.

2007-05-02: Optimerat serverprestanda i grunden och jag beräknar att den skarpa servern kommer vara klar i morgon. Påbörjat översättningar på utvecklingssajten, några frivilliga har anmält intresse av att hjälpa till med översättning - tack! Filer skickas ut inom kort!

2007-05-03: Börjat jobba med startsida på test-sajten.

2007-05-04: Nu har vi kommit en bra bit på översättningen!

2007-05-05: Mer översättning, samt gjort en del grafik.

2007-05-06: Mer grafik och Majken har i vanlig ordning översatt som en tok. Utvecklingssajten börjar faktiskt likna något!

2007-05-16: Fram till idag har tempot fått hållas lite lågt. Mer översättning och finlir i stilmallar är gjort.

2007-05-21: Fram till idag har det varit mycket småpill, städat upp en del. Övergången planerar vi att göra imorgon den 22 maj.

Inlägget kommer jag hålla uppdaterat med ny info så att alla har möjlighet att följa utvecklingen och komma med kommentarer/frågor.

Vi är på väg!

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hur skulle man kunna glömma... 😆😎

Nåja - skönt att veta att det är på gång. Ungefär när kan det bli dags för avbrott, tror du? Typ om en vecka eller en månad eller...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ungefär när kan det bli dags för avbrott, tror du? Typ om en vecka eller en månad eller...?

Jag undanhöll den uppgiften medvetet 😆

Med tanke på vad som hände sist så vågar jag inte lova innan jag vet helt säkert. Mellan tummen och pekfingret: 1-2 veckor, beroende på när serverdelarna är på plats.

Jag hoppas att det är snarast en vecka, men återkommer i första inlägget när det klarnar mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Björn.

Fixa demo sidan så det går att lägga upp låtar när du har tid..Jag fixar inte det här med länkar..please..

En fråga,kommer den nya saiten att se ut så här,eller är det bara en transport sträcka till det nya Studio forumet?

Hursomhelst så ser jag framemot vad som bliva månde..

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar jag rätt om detta forumet ska få en revival fast i ny kostym? eller är jag helt puckad.. 😕

Jajjemän, du har fattat helt rätt. 🤪

Hej Björn.

Fixa demo sidan så det går att lägga upp låtar när du har tid..Jag fixar inte det här med länkar..please..

En fråga,kommer den nya saiten att se ut så här,eller är det bara en transport sträcka till det nya Studio forumet?

Hursomhelst så ser jag framemot vad som bliva månde..

Mvh

Micael

Låthanteringen är en av de stora förbättringarna med det uppgraderade Studio Forum som jag jobbar på för fullt (förutom skick av tidningen till tryck). Andra stora förbättringar är forumet i sig som blir betydligt mer flexibelt, profilsidan där det blir lättare att hålla koll på bland annat på andras låtar och bloggar. Men bloggar inför vi inte förrän någon vecka efter nya lanseringen, jag vill gärna se att allt lirar tiptop under belastning innan vi hakar på den tjänsten. Den lirar dock förträffligt i test-sajten.

Läs gärna tråden Säg vad du tycker om vår framtid - där berättar jag lite mer om skillnaderna mellan sajterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Lägesrapport: Tidningen är skickad och jag sitter med Björn på redaktionen där vi översätter det nya forumet till svenska för fullt 😱

Har ni sprit där också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...