Jump to content
Annons

Ardour Release Candidate 2


CryingFreeman

Recommended Posts

Annons

Ser man på! Jag kör rc1 nu och har använt Ardour 2 skarpt ett bra tag. Tycker att det har varit ett bra och stabilt program redan sedan betastadiet. Det ÄR alltså Ardour 2 som Ubuntu Studio väntar på? Jag har gissat att det borde vara så...

Link to comment
Dela på andra sajter

nån som har koll på hur det går att importera projektfiler från tidigare versioner och så?

---

edit, hittade det här på hemsidan

"This new version is fully backward-compatible with older releases of Ardour, and can be installed in parallel with them. Please note that older versions cannot load sessions saved by Ardour 2.0."

det låter ju bra, jag ska testa idag då 🙁

Redigerat av tvivelfront
Link to comment
Dela på andra sajter

nån som har koll på hur det går att importera projektfiler från tidigare versioner och så?

"This new version is fully backward-compatible with older releases of Ardour, and can be installed in parallel with them. Please note that older versions cannot load sessions saved by Ardour 2.0."

det låter ju bra, jag ska testa idag då  🙁

Det som inte går, är att öppna 2.0-projektfiler i 0.99.x ... Så om man har en massa projekt från Ardour 0.99.x och öppnar dessa och sparar i 2.0-formatet, går det alltså inte att öppna i 0.99.x längre.

Så en varning ska vara på sin plats där.

Link to comment
Dela på andra sajter

jahapp, jag tycker defaultinställningarna var lite vrickade så det tog ett tag innan jag började trivas... som standard var det inställt så att man måste koppla inputs/output manuellt, rätt jobbigt. jag fick ställa om från software monitoring till hardware monitoring också... och så har den där knappen till att snabbt slå av/på "editor mixer" som visar mixerkanalen för det aktiva spåret försvunnit och gömt sej i "view"-menyn. haha man kanske borde kolla in uppdateringarna lite oftare, så man inte tappar bort sej totalt i alla ändringar... 🙂

Redigerat av tvivelfront
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...