Jump to content
Annons

Beslutsångest!


Jojje84

Recommended Posts

Hej! Jag behöver snabb hjälp! Har belutsångest. Skulle vara bra och kul med touchscreen (till bl.a. livelooping samt dj-program, bra precision), dessutom verkar HP:n bra, dock så har den Windows Vista.

Eller ska jag hellre köpa en Sony Vaio VGN-FE31M eller VGN-FE31M med Windows XP?

Kom gärna med förslag om annan produkt men skriv gärna vad ni skulle välja om ni måste välja mellan dessa.

Hur stor är skillnaden för musikproduktion? Om det är mindre skillnad tycker jag att det är värt att köpa hp:n.

Tacksam för snabbt svar, då jag måste bestämma mig innan kl. 14 idag.

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Sony!

Skulle inte köpa Vista för att köra musik på ännu.

Dessutom är det 1.83 Mhz cpou på Sony och den är billigare, jämfört med 1.6Ghz på HP och dyrare. En sak är säker, cpu kraft är key!.

Jag antar att du absolut inte kan tänka dig Mac?

Powerbooken är väldigt prisvärd. En 2Ghz Core2 Duo för 12 795 med alla interface som behövs för att köra musik...

Link to comment
Dela på andra sajter

med OS 10.5 (mac rå!!) så kommer bootcamp vara standard.. alltså en option så du kan välja XP el OSX..

...men redan i nuvarande (Mac OS X 10.4.9) så kan man hämta hem Bootcamp för att dualboota Xp och OS X. Funkar finfint. Kör själv med en sådan setup. Dessutom kör jag Parallels för att kunna köra Mac OS X samtidigt som Linux och XP.

Link to comment
Dela på andra sajter

med OS 10.5 (mac rå!!) så kommer bootcamp vara standard.. alltså en option så du kan välja XP el OSX..

...men redan i nuvarande (Mac OS X 10.4.9) så kan man hämta hem Bootcamp för att dualboota Xp och OS X. Funkar finfint. Kör själv med en sådan setup. Dessutom kör jag Parallels för att kunna köra Mac OS X samtidigt som Linux och XP.

fantastisch.. om man nu är sugen på multipla OS.. personligen klarar jag mig galant med min ibook som surf/preprod/administrativ-dator, min iMac G5 för webdesign/surf/alltiallo-dator och min pumpade PowerPC G4 som studiodator!! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Känns instinktivt som om Sony är lite mer kvalitet. Men det kanske bara är bra marknadsföring från dem... Men CPU får man aldrig för mycket av när man jobbar med musik. Är ju alltid CPU-mätaren som slår i botten först!

Funkar verkligen bootcamp stabilt redan nu? Har för mig att dom skrev något om att det inte gjorde det när dom testade någon Mac-laptop i Studio för inte så länge sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, sorry att jag inte följt upp detta tidigare. Jag valde En Sony Vaio med Windows Media Edition, 17" skärm, Intel Core Duo 1,8 Ghz, 1GB RAM.

Är otroligt nöjd!!

Känns som att jag fått Mac:s kvalitet med PC:s kompatibelitet. Saknar varken MacOS eller Vista.

Rekommenderar denna! OBS! Utgående modell!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...