Jump to content
Annons

Akira Yamaoka - Room of Angel [Carl B Remix]


Carl_B

-  

18 röster

  1. 1. -

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      2
    • 4
      4
    • 5
      6


Recommended Posts

Akira Yamaoka - Room of Angel [Carl B Remix]

128 - [download] [stream]

192 - [download]

320 - [download]

Längd: 6'37''

En remix på Akira Yamaoka's fantastiska låt Room of Angel från spelet Silent Hill 4: the Room.

Gör va ni vill me den ja bryr mej inte.. men sprid den gärna så mycke som möjligt 😆

LYRICS

You lie silent there before me

Your tears mean nothing to me now

The wind owling at the window

The Love you never gave

I give to you

Really don't deserve it

But now there's nothing you can do

So sleep in your only memory of me

My dearest mother

Here's a lullaby to close your eyes goodbye

It was alwyas you that I despised

I don't feel enough for you to cry oh well

Here's a lullaby to close your eyes goodbye

Goodbye . . .

Goodbye . . .

So insignificant sleeping dormant deep inside of me

Are you hiding away lost

Under the sewers Maybe flying high in the clouds

Perhaps you're happy without me

So many seeds have been sown in the field

And who could sprout up so blessedly. If I had died

I would have never felt sad at all

You will not hear me say I'm sorry

Where is the light I wonder if it's weeping somewhere

Here's a lullaby to close your eyes goodbye

It was alwyas you that I despised

I don't feel enough for you to cry oh well

Here's a lullaby to close your eyes goodbye

Goodbye . . .

Goodbye . . .

Vocals by Mary Elizabeth McGlynn. Remix and additional production by Carl B.

Enjoy!

Hälsningar, Carl B

Redigerat av Carl_B
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ja det är ju bara rasande snyggt! Finns inget att tillägga 😎

el tacko 😆

började 19:00 igår... satt i sträck till 07:00, gick ut o tog en cigg, gick o la mej i 3 timmar.. gick upp, åt frukost o mastrade.. tills 12... hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Fett röj... vet inte vad mer som finns att säga. Mer än att kickarna och snaresen är smaskiga som tusan! En sak är väl att ljudbilden blir lite väl grötig ibland, men det är väl det enda...

This one is a keeper! Gott mos!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fett röj... vet inte vad mer som finns att säga. Mer än att kickarna och snaresen är smaskiga som tusan! En sak är väl att ljudbilden blir lite väl grötig ibland, men det är väl det enda...

This one is a keeper! Gott mos!

skojjsigt 🙂

börjar nog få fason på kickarna nu.. tack vare nattis o dbd mest tror ja... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Busbra ! 🙂🙂😄

Ett mycket lyckat arbetspass 😄

hehe tack! ja ja känner mej vääldigt nöjd faktiskt! har fått skitbra feedback från alla som har hört den... värt att nämna är nog att den kommer att spelas på tranceairwaves.com av Luke Terry... på söndag lr nåt tror ja.. vet inte riktigt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt! Sparad lokalt. 🙂

Det enda jag kan tillägga är att det där riviga <boing-boing-boing-boing...> ljudet inte passar sig när sången kommer in. Det överröstar för mycket. Blir nästan grötigt, som Neko påpekade...

Men annars bra. Kul och höra en mix av dig med vocals! 😄

edit: btw, då gick vi och lade oss samtidigt... skaffa dig ett liv va! 🙂

edit2: det blir bättre och bättre ju längre in i mixen man kommer...

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt! Sparad lokalt. 🙂

Det enda jag kan tillägga är att det där riviga <boing-boing-boing-boing...> ljudet inte passar sig när sången kommer in. Det överröstar för mycket. Blir nästan grötigt, som Neko påpekade...

Men annars bra. Kul och höra en mix av dig med vocals! 😄

edit: btw, då gick vi och lade oss samtidigt... skaffa dig ett liv va! 🙂

du menar growl-ljudet? mjaa lite grötigt blir de kanske... men de e svårt.. aldrig jobbat med vocals innan så ja vet inte hur man ska bete sej... va tvugen o fråga dbd om råd hur man skulle compressa den osv...

hehe försöker ju skaffa mej ett liv... försöker öka min livskvalitet genom att syssla med min hobby 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt! 😉 Låter mycket bra, tyvärr är jag inte så förtjust i den distade gitarren eller vad det är...men smaken är som baken. Gillar hur låten skalas av i slutet, med bara kicken och bas-synten kvar.

Alltså, strålande, näst intill perfekt! 😄

//Nisse

Redigerat av Nisse
Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt! 😉 Låter mycket bra, tyvärr är jag inte så förtjust i den distade gitarren eller vad det är...men smaken är som baken. Gillar hur låten skalas av i slutet, med bara kicken och bas-synten kvar.

Alltså, strålande, näst intill perfekt! 😄

//Nisse

gött gött 🙂

ska bli intressant o se sen vid 00:00 inatt, då de har gått ca 12 timmar sedan ja laddade upp låten, hur många nerladdningar jag har fått... lär va en del 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

🙁

Kan börja med att säga att jag är förvånad. Jag har aldrig direkt lyssnat på trance, men detta var nog bland det bästa jag hört inom denna genre! Den greppade tag i mig på en gång!

Det enda jag kan påpeka, kanske är ensam om det, men det är lite grötig bas, känns som det ligger ett mullrande ljud genom hela låten, kanske ska korta ned bastrumman en aning? Prova att höja rösten eller lägga den bredare i stereobilden och hör om det låter ÄNNU renare än vad det redan gör.

Det var väl det enda jag kunde påpeka. Otroligt bra jobbat med andra ord!

4.7 av 5 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

🙁

Kan börja med att säga att jag är förvånad. Jag har aldrig direkt lyssnat på trance, men detta var nog bland det bästa jag hört inom denna genre! Den greppade tag i mig på en gång!

Det enda jag kan påpeka, kanske är ensam om det, men det är lite grötig bas, känns som det ligger ett mullrande ljud genom hela låten, kanske ska korta ned bastrumman en aning? Prova att höja rösten eller lägga den bredare i stereobilden och hör om det låter ÄNNU renare än vad det redan gör.

Det var väl det enda jag kunde påpeka. Otroligt bra jobbat med andra ord!

4.7 av 5 😉

🙂

om du tycker detta är bra skulle jag vilja rekomendera skivbolaget Anjunabeats ifall du skulle vilja börja lyssna på trance i den stilen...

väldigt kul me sådan feedback 😳

tack skaru ha!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena

Trevlig låt med minst sagt fet ljudbild 🙂

Jag tycker dock att sången är alldeles för lågt mixad. Om inte du hade skrivit ut texten (som för övrigt är bra) så hade jag inte kunnat följa med i handlingen. 🙁

Basen blir lite grötig på sina ställen. Annars är det en härlig stereobredd på ljudbilden. 🙂

Bra jobbat, skön låt!

Ciao!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sången måste upp ett par db(d) den försvinner i ljudbilden när det brassar massa arpeggiofigurer i bakgrunden / förgrunden, och som djonas säger, hade du inte lagt upp texten hade det blivit svårt att veta vad hon faktiskt sjunger.

Sen är jag kanske ensam om att tycka att det saknas en del midbas/låg midrange

Det är ett jäkla klipp i bastrumman, klickig topp, hihats..men resten är svårt att få någon uppfattning om.. det simmar omkring lite där ( vid lyssning i monitorerna ).. troligtvis får man en annan definition genom hörlurar...

men det är ju bara en liten fjärt i det stora hela... Cålle lelle..du avancerar

Link to comment
Dela på andra sajter

Sången måste upp ett par db(d) den försvinner i ljudbilden när det brassar massa arpeggiofigurer i bakgrunden / förgrunden, och som djonas säger, hade du inte lagt upp texten hade det blivit svårt att veta vad hon faktiskt sjunger.

Sen är jag kanske ensam om att tycka att det saknas en del midbas/låg midrange

Det är ett jäkla klipp i bastrumman, klickig topp, hihats..men resten är svårt att få någon uppfattning om.. det simmar omkring lite där ( vid lyssning i monitorerna ).. troligtvis får man en annan definition genom hörlurar...

men det är ju bara en liten fjärt i det stora hela... Cålle lelle..du avancerar

🙂 tack!

va jäklit svårt iom att ja inte hade accapella...

har me märkt att den saknar lite mid... lät helt annorlunda i högtalare..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väldigt vilka talanger det verkar finnas i stugorna i vårat avlånga land. Tycker det påminner lite om en remix Armin Van Buren gjorde på Solid session "Janerio" och det ska du ta som en komplimang. Nu lyssnade jag på låten genom ett par hörlurar. Men kan väl tycka vocalerna är lite klena. Annars taycker jag detta är mycket bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väldigt vilka talanger det verkar finnas i stugorna i vårat avlånga land. Tycker det påminner lite om en remix Armin Van Buren gjorde på Solid session "Janerio" och det ska du ta som en komplimang. Nu lyssnade jag på låten genom ett par hörlurar. Men kan väl tycka vocalerna är lite klena. Annars taycker jag detta är mycket bra.

Oj! 🙂

AvB remixen på Janeiro e skitbra ju! Aningen cheesy kanske men fortfarande bra! 😉

tack! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade jag varit skivbolag skulle jag signa med en gång.

😄

Haha säg de till dom 😆

fast man kanske borde börja skicka ut lite promos ist för att slänga ut allt på forum o liknande... har aldrig skickat en en CD-R demo tror ja... 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm bara inte att INTE skriva NÅGOT negativt om dig själv.

Skryt utav bara H****** 😆

Sen ska du nog akta dig för Amrikanska Bollag 😆

Dom ger bara 25% i royalty.

Håller som bäst på att förhadla med

Statue Records från Coola Hollywood

men dom kom med de mest skamlösa

förslgen, 25% i Royalty, en AVGIFT för

jag ska bli listad på deras Site, BETALA

själv för egna Kopier av den Nytryckta

kopian på Mastern.

Så jag tror jag skiter i det.

Så gärna vill jag inte ha ett

kontrakt 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm bara inte att INTE skriva NÅGOT negativt om dig själv.

Skryt utav bara H****** 😆

Sen ska du nog akta dig för Amrikanska Bollag 😆

Dom ger bara 25% i royalty.

Håller som bäst på att förhadla med

Statue Records från Coola Hollywood

men dom kom med de mest skamlösa

förslgen, 25% i Royalty, en AVGIFT för

jag ska bli listad på deras Site, BETALA

själv för egna Kopier av den Nytryckta

kopian på Mastern.

Så jag tror jag skiter i det.

Så gärna vill jag inte ha ett

kontrakt  😆

Haha... nää men ja tänker inte skicka te usa äns... bättre me holland lr uk... typ armada, fundamental, anjunabeats osv osv... 🙂

Om man jämför med Matti Laamanens och A&B's produktioner så känns det som om du behöver lite mer punch i basen och kicken.

jo ja vet... va trött när ja mastrade.. hade bara sovit 3 timmar... :/

tack för lyssningen! uppskattar de 🙂

Redigerat av Carl_B
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...