Jump to content
Annons

Vårat forum?


Kurt Cobain

Recommended Posts

Jag jobbar helger oftast och på söndagen sista tiden har ett par flaskor vin legat i kylen, lagat lite mat sen gått in å glott i forumet....

Kul att gamla forumet är uppe men är ju inget drag i det 🙂

Jag har inte tillfört så mycket här då jag precis dragit igång med musik men man blev snabbt beroende av forumet på grund av alla sköna gubbar å gummor här.

Är medlemm i andra "communities" men är inget jag stannar kvar i timme efter timme. Här har man kunnat gå in i flera trådar och tryckt F5 i 20-30 minuter. Hur nytt och frächt forum det nu kommer bli så har detta en själ som är svår/omöjligt att ersätta.

Puss !

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Håller med 😄

har själv knappt besökt stället sedan flytten. Fick nästan epilepsi anfall av all reklam på idg och kunde inte fatta att endast 1/4 av skärmen var avsedd till själva forumet 🙂 anyway....

känns som forumet fick ett hårt slag i magen och tappade luften, och medlemmar. Jag tror också att många som var mer eller mindre beroende av forumet upptäckte att solen sken utanför och bestämde sig för att gå ut istället.

Men som sagt, det är synd att det blev så, jag tror att med lite b-testning så hade det varit betydligt annorlunda...

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med 😎

har själv knappt besökt stället sedan flytten. Fick nästan epilepsi anfall av all reklam på idg och kunde inte fatta att endast 1/4 av skärmen var avsedd till själva forumet  🙂  anyway....

känns som forumet fick ett hårt slag i magen och tappade luften, och medlemmar. Jag tror också att många som var mer eller mindre beroende av forumet upptäckte att solen sken utanför och bestämde sig för att gå ut istället.

Men som sagt, det är synd att det blev så, jag tror att med lite b-testning så hade det varit betydligt annorlunda...

Jag försöker att inte vara bakåtsträvande.... men lyckas nog inte !

Har två forum som jag kan sitta timme efter timme vid, det är detta och ett pokerforum, men nu när jag har ersatt pokern mot musik å då e detta mer givande.

Voolife och allears är jag på men det är comunities som jag besöker och är inne på kanske 10-15 minuter på, mycke yngre människor och med hög "hipp-faktor" !

Här är det verkligen TONvis med med kundskap och så j-ävla roligt 3vliga människor.

Den tyngden + faktorn av lätt information är a-o.

Man kan lätt jämföra när någon skriver ett inlägg här och hur nsabbt och många svarar seriöst trots att det är nybörjare som ställer frågor... ingen som blir idiotförklarad eller ignonerad mot vad det är på andra communities.

DETTA är väll skillnaden kanske mot ett enkelt FORUM mot ett flashit communetie (kan inte ens stava till namnet, kanske för nytt).

Jag har från tanke verkligen fåt insperation till att starta upp en liten hemma studio. Hittat ljudkort som folk har rekomenderat, köpt 2 olika mickar, en gitarrförstäkare och ett par olika VST pluggar och allt detta hadde jag ALDRIG hittat utan Studio !

Resultatet har blivit att jag har fått riktigt OK grejjer utan att köpa något billigt eller dyrt i onödan.

Detta forumet har både underhållit OCH gett mycke info..... gämför det med Jämtin i HV 71 ! Mycke komplett 😄

jag hoppas alla kan dra åt samma håll och att man i fortsättningen kan sitta i timmar och trycka F5 hemma i soffan !

Annars blir Kurt ledsen i ögat 🙂

Redigerat av Kurt Cobain
Link to comment
Dela på andra sajter

jag är ledsen, men jag kommer inte att besöka nya, tycker den var så sjuukt ... modern.. nä jag vet inte vad, kalla mig konservativ. men det är bra med dessa bbb-forum eftersom dom är så otroligt vanliga på internet så man känner igen sig, dom blir då också lätta att navigera.. nya är alldeles för smart i min smak

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte införa en "Vi som vill ha kvar det gamlaforumet tråden" där alla som ha kvar den kan "skriva under" typ JAG VILL HA KVAR DET GAMLA FORUMET.. 🙂😉

Kännslan är ju att det är bestämt att det kommer bli förändring.

Dom (som va vi) vill kanske hitta nya målgrupper !?!?

...tror i sanningens namn att majken och Olsberg med ångest accepterat IDG:s önskningar.

Dom är nog mycket medvetna om vad som är på väg bort och alla timmar som dom spenderat på detta i slutändan var bortkastat.

"Ett linux baserat forum va mycket enamnnajobb" ....jo, men PHPBBB finns lätt användligt till Windows med....

Link to comment
Dela på andra sajter

Men istället för att sitta och klaga hela tiden kanske ni kan göra nånting åt det!

Jag säger som jag säger när jag är ute eller på någon fest

*Är det inget drag då jävlar får vi se till att fixa drag!!*

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte införa en "Vi som vill ha kvar det gamlaforumet tråden" där alla som ha kvar den kan "skriva under" typ JAG VILL HA KVAR DET GAMLA FORUMET.. 😎😎

Sånt finns, men det spelar typ ingen roll. Istället har många sökt sig till ett annat ställe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att vissa här överreagerar några hekto. Ok det nya communityt släpptes lite väl tidigt men tanken är god, ge det en chans istället för att tjura. 😎  Jag tror att det kan bli hur bra som helst om det bara funkar! 😎

"Nej till bron! Nej till bron! Stoppa den!"

Jag håller med. Är väl inte hela världen heller om Studioforumet inte kommer tillbaks heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...